2021-04-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Om du har läst tråden din pajas så är det djupare än så. Haval och dom tänkte spränga hans mammas lägenhet och dödat hans bror
Idiot. Hela kidnappningen var grovt, men Einar har haft kopplingar till Manolo LÅÅÅÅÅNGT innan hela Haval Vårbynätverket grejen ens HÄNDE. Förstår du? Din pappskalle.

Ni sitter och spekulerar i att Bandidos ska ligga bakom, för att Einar ska ha sökt skydd hos Bandidos efter detta, med motiveringen att han följer Manolo på Instagram typ.

Han har gjort det länge, de har känt varandra INNAN hela denna hotbilden mot Einar kom till.

Varför är ni så övertygade om att han BANDIDOS skulle ligga bakom detta? Ifall han nyligen har haft kopplingar till FLER Bandidos medlemmar än Manolo har jag missat det, om inte är ni ett gäng pantade hashpundare som borde lägga ner hashet och ta en kopp kaffe istället.
Citera
2021-04-20, 00:27
Medlem
Alltså era jävla luffare. Tror ni på fullaste allvar att Einar ligger bakom detta?

Om ni har läst FUP från Encrofallet med Vårbynätverket så framkommer massa SMS-konversationer mellan Einar och hans mamma under tidsperioden efter kidnappningen. En del av denna konversation ser ut ungefär så här:

Einar: "Hej Mamma! *hjärta* Jag skulle vilja köpa en klocka, tror du vi har pengar till det? *hjärta* *smiley* *hjärta*

Einars mamma: "Ja, vill du att vi ska åka och kolla på en klocka? *smiley*

Einar: "Åh då kommer jag vilja köpa en på en gång *hjärta* *bamsekram*

Tror ni på fullaste allvar att en spillevink som frågar och åker och kollar på klockor med sin morsa enligt ovan ligger bakom beställningsmord på kriminella kurder via Bandidos? Vad i helvete är det för fel på er?
Citera
2021-04-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutaDeMadre
Alltså era jävla luffare. Tror ni på fullaste allvar att Einar ligger bakom detta?

Om ni har läst FUP från Encrofallet med Vårbynätverket så framkommer massa SMS-konversationer mellan Einar och hans mamma under tidsperioden efter kidnappningen. En del av denna konversation ser ut ungefär så här:

Einar: "Hej Mamma! *hjärta* Jag skulle vilja köpa en klocka, tror du vi har pengar till det? *hjärta* *smiley* *hjärta*

Tror ni på fullaste allvar att en spillevink som frågar och åker och kollar på klockor med sin morsa enligt ovan ligger bakom beställningsmord på kriminella kurder via Bandidos? Vad i helvete är det för fel på er?

Kan du läsa tråden istället för att anklaga andra för att snacka massa skit som den avdankade användaren ducadream? Det som sägs är att ett gäng kan ha gjort detta å Einars vägnar utan att han bett om det. Detta må vara långsökt, men är fullt möjligt. Har du en bättre teori får du gärna presentera den här.
Citera
2021-04-20, 00:34
Medlem
bl1nks avatar
Är inte en elscooter lätt att spåra? De har väl GPS?

När hände det? kl 02 på natten? Hur visste de att han skulle komma ut och röka? Stod de bara där och hoppades på att han inte skulle sova?
Citera
2021-04-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanvandare1
Det är många som säger att "Haval hade många fiender".
Är det någon som sitter på mer info om VILKA dessa fiender är? Var hans bror som blev mördad aktiv i kriminalitet? Hur pass kriminell var han?

Det är ju liksom många som skriver "Haval och hans bror hade många fiender" utan att komma med några som helst fler detaljer.
Läste idag i tidningen att han endast är dömd för ringa narkotika men vistas bland kriminella. No shit de ju havals bebbek brosha
Citera
2021-04-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmi
Havals bror ska alltså ha känt sig iaktagen av personer på elcycklar innan han blev skjuten av en person på elcykel.

De kan antingen ha rekat eller försökt klippa honom tidigare men inte fått tillräckligt bra läge.

Polisen har varnat för att konflikterna ska eskilera mellan grupperingarna.

Einar har tydligt sagt i sina låtar att han inte behöver kriga med någon, han säger att han bara betalar några millar och åker till dubai medans andra tar hand om saken åt honom. Han skulle lägga upp selfis därifrån och njuta av sin semester. Han har sagt en mycket Annat också som tydligt förklarat exakt detta som nu har hänt i sina låtar.

Han är säkert oskyldig och har säkerligen ingenting alls med detta att göra... Eller hur?? Hahaha!!

Frågan är nog snarare om det han gjort är fel eller inte?!?!

Hade någon kidnappat mig, misshandlat mig, våldtagit mig, hotat min familj och förnderat mig sådär så kan jag rakt av säga att jag skulle gjort exakt samma sak, gud är mitt vittne!

Alla är olika men om man tar det till den nivån som de gjorde mot Einar så får man stå sitt kast, att ta livet av Haval hade inte fått honom att lida lika mycket som Einar fått lida tycker jag.

Detta är dock bara början på ett stort krig! Tror jag.

Möjligtvis. Men nu är ju vårby nät kraftigt försvagad med tanke på att ledargestalten riskerar långa fängelsestraff vid en fällande dom.

Att GM:en åker elsparkcyklar tyder på att de har sin bas/safe house i närheten. Också taktiskt smart att fly brottsplatsen genom små gångvägar...
Senast redigerad av Dcormier 2021-04-20 kl. 00:41.
Citera
2021-04-20, 00:39
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Äntligen någon som finns i denna värld och som inte lever i nån fantasibubbla med vanföreställningar. Så klart han inte ligger bakom detta.
Citera
2021-04-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Vad är det ni två efterblivna apor inte förstår? Det är klart att allt som sägs innan en DOM är spekulationer. Och det som sägs om Einar är inte grundlöst, att ens påstå det betonar din idioti. Om du har läst igenom vad folk säger är att gäng kan ha gjort detta å Einars vägnar utan att Einar bett om det på grund av hans relation till MC gäng för beskydd. Detta är fullt möjligt, och inget av det som sägs är grundlöst i den meningen som du påstår.

Om ingen av er vill läsa "spekulationer" som ni anser är "grundlösa" har ni all rätt i världen att dra ut ansiktet från röven och tagga från tråden tills en dom har kommit.

OnT: Har någon kännedom om när FUP kommer bli tillgänglig? Pratar vi höst?

Igen, ta din ADHD medicin och lugna ner dig!

Och igen, 2 problem med det du kommer med. Kolla runt lite på sociala medier så ser du att grabben praktiskt taget är dömd på förhand, just på grund av att idioter som du själv som sitter och spekular som ett gäng pundare. Det andra är att ifall någon faktiskt kommer med något konkret och vettigt så försvinner det i ett hav av nonsens, som är just vad den här tråden är just nu.
Citera
2021-04-20, 00:43
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Kan du läsa tråden istället för att anklaga andra för att snacka massa skit som den avdankade användaren ducadream? Det som sägs är att ett gäng kan ha gjort detta å Einars vägnar utan att han bett om det. Detta må vara långsökt, men är fullt möjligt. Har du en bättre teori får du gärna presentera den här.

Det är komiskt hur en icke-relevant användare ska påstå att JAG är avdankad. Samma person som frågar efter FUP när mordet skedde för mindre än 48 timmar sedan? Ja, jag fick mig ett gott skratt. Tack.

Einar grejen är bara skitsnack rakt igenom.
Citera
2021-04-20, 00:46
Medlem
Citat:

Jag ska förklara Till dig på ett sätt som du kommer inte fatta för du har aldrig haft företag o kommer aldrig att ha heller!

Einar utgifter e stora dyra kläder billiga horor i klippet allt du kan tänka dig nya bilar han e ung o kan inte spara heller va jag har sett!

Men hans företag omsätter miljonär o kommer göra det i fortsättningen!

Hans företag om jag minns rätt gjorde 8 miljonär i vinst 2020!
Nu tänker du oh 8 miljoner o killen kn inte köpa en klocka?
Han har 8 miljoner som e på företags kontot o han kan inte Bara börja överföra de pengarna på sitt riktiga konto!
Revisor säger direkt Till honom de e inte värt ta ut pengarna bättre med månadslön o investera 8 millar som de gör ännu mer!
För i Sverige landet tar så stora skatte pengar på miljonär att det blir inte värt!?
Han har en stor månadslön med stora utgifter plus företagets pengar som han kan inte använda Till vad som helst men man kan alltid investera i 1 eller 2 lokal som han köper som investering men i själva verket de e betalning för hans skydd o det kan han ordna från företaget pengar o Till o med köpa bilar på företag går prima o där har han större budget!

Men sånt kommer du aldrig fatta med 30 lax efter skatt i månaden (tvekar att du har det ens)

Han kan inte köpa klockor Bara från månadslönen som han spenderar på Massa skit!
Varje år kan du ta ut en visst summa från företaget men de räcker max Till 1 klocka om året o hur skulle han se ut i folks ögon om han Bara köper en klocka om året så han använder månadslönen också Till dyra saker för imponera på andra!
Senast redigerad av Smartapojken 2021-04-20 kl. 01:06.
Citera
2021-04-20, 01:00
Medlem
Citat:

Jag har läst tråden. Kan du läsa mitt inlägg?

Mitt svar var till dom som menar att Einar ligger bakom detta. Vilket är helt befängt. Inte till de som säger att någon har gjort det "å Einars vägnar" utan att han bett om det. Vilket i övrigt är så pass långsökt att det inte är det minsta troligt. Men "möjligt". Det är förresten "möjligt" att det kan ha varit Zara Larsson också. You get the point.

Ja. Jag har en mycket bättre teori: Havals bror har den senaste tiden, i takt med Havals stigande kändisskap och Encrofallet, fått luft under vingarna och tagit sig vatten över huvudet vilket utmynnat i en narkotikakonflikt med personer från närområdet. Det enklaste teorin är alltid den mest sannolika.
Citera
2021-04-20, 01:05
Medlem
Om Einar ligger bakom detta blir han inte långvarig.Då är han levande död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in