Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Exakt så. Men vad som uppfattas som ett skämt ligger ju till stor del hos mottagaren också. Tycker ingen att man är rolig (vilket ingen gör) kan man inte fortsätta skylla på skämt.
Jag är sarkastisk så in i helvete, men är till skillnad från Emelie inte elak och vet var gränsen går, och därför blir jag fett provocerad av att hon profilerar sig som "sarkastisk" när hon bara är elak FÖR JAG VILL INTE ATT FOLK SKA TRO ATT JAG ÄR SOM HENNE när jag beskriver mig själv som sarkastisk.
Mycket bra skrivet. Man måste kunna läsa av omgivningen. Speciellt när dom bor ihop. Om hon är sådär med sina vänner i Ystad och dom tycker det är kul, fine. Men bor man med massa andra människor som inte tycker det är kul och inte förstår så måste man nog inse att man måste anpassa sig lite.
Jag själv kan ha en väldigt rå, grov och hård humor när jag är med några av mina närmsta vänner där vi alla är likadana.
Men i en annan grupp med vänner jag har är det inte alls lika uppskattat med den "jargongen", och dom förstår inte alls humorn i det. Där väljer jag att anpassa mig, för jag vill ju inte att någon ska ta illa upp. Jag är mig själv men väljer bort det jag vet att dom inte förstår/uppskattar.
Sedan är jag inte mer än människa, jag kan också "trampa i klaveret", men då får man ju be om ursäkt. Mina vänner skulle bli mina ovänner om jag bara skyllde på dom för att dom tar illa upp av allt jag säger.