2021-04-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Min lista på hur jag vill att dom ska åka ut:

1. NARDOS
2. MERGIM
(svårt att bestämma vem av dom som är egentligen värst.)

3. Judith/Adrian/Pedram/Madde/Dennis (bryr mig ej ordning)

4. Tanja/Emelie/Joel

5. Simon <3

Hur tycker ni?

1. Mergim
2. Emelie
3. Nardos
4. Alla andra utan inbördes ordning utom nedanstående
5. SIMON, TANJA och JOEL i final!

Simon behöver pengarna mest så jag hoppas att han vinner! Tanja är superhärlig och världens optimistiska människa vill ge henne förstaplatsen också. Joel är så rar och god som människa. Mycket svårt val.
Medlem
Va roligt det vore om ad och Emelie fick gå på dejt i kärleksveckan, röra om i grytan lite
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Där visade alla hur mycket plats Jaquie hade i huset, de glömde ju nästan bort att skåla för henne?
Ja, jätteelakt. Skönt för henne att få slippa dem. ❤ till Jaqui.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Men åh, hur kan man välja att ogilla JOEL, framför de andra där inne? Titta bara så snäll.. slipover och mustasch <3

I hear ya
2021-04-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Mycket bra! 👏
Och eftersom jag inte instämmer i Fb's klagokör gentemot Adrian så kan jag säga och stå för att jag tycker att han hanterade situationen med Emelie bra. Man såg att han blev förbannad men han hanterade det bra. Och lät henne inte bara gå vinnande ur striden.
Emelie framstår i mina ögon som omogen och bortskämd.
Jag tycker också Adrian skötte det bra. Speciellt när hon försökte tysta honom eller köra bort honom från soffan (som att hon har den makten?) och han lugnt sa att "Nej jag tänker sitta kvar". Han vann den 100%.
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charade1
Äntligen så börjar folk fatta att Filip är klockren ock verkligen sätter orden mitt i prick.
Minns hur folk här störde sönder sig på honom.
Så skönt att ni förstått att han inte är PK och går verkligen loss

Jag har diggat honom i många år men tyckte han var vidrigt PK i början av säsongen, inte samma vassa kille han brukar vara. Nu börjar han komma tillbaka, har sakta vuxit de senaste avsnitten till att blomstra fullt ut ikväll
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
När jag fick se Dikmens domstol, slog det mig IGEN att enda anledningen att de andra där inne tar Emelies skit är för att hon övertygat dem att hon BaRa SkÄmTaR och äR SaRkAsTiSk. Så fort någon säger ifrån så börjar hon skrika på dem och lastar över skulden på dem, att DE ska ha tolkat hennes elakheter fel eftersom hon bara skojar, och att de inte har rätt till sina känslor kring situationen. Det är gaslighting att få andra att tvivla på sina egna upplevelser, och det är EXAKT det hon pysslar med – Adrian-gate som ETT exempel av MÅNGA.

Genom att vara elak, lägga pikar och småkommentarer och försvara det som ”sarkasm” och ”skämt” och i många fall även ”ärlighet” tar hon bort mottagarens rätt att reagera och ta illa upp av det. Hon garderar sig med att säga att hon skämtar, för att radera sitt eget ansvar från situationen om personen tar illa upp – vilket folk GÖR, för att hon är elak.

Adrian är i princip den första att säga ifrån till henne och faktiskt point out att han tog illa upp av hennes ”skämt” och DIREKT blev hon defensiv och försökta tysta honom – även det en manipulationsteknik. Att hon sedan DAG ETT i det där jävla huset målat upp sig som någon som "är sarkastisk" (när det hon pysslar med inte ens är sarkasm) har fått alla att direkt och indirekt känna att de inte har rätt till sina känslor i situationer med henne, för att hon "BaRa SkÄmTaR".

Hoppas verkligen Adrian, och de andra (DOMPA!!!!) fortsätter/börjar ifrågasätta hennes "skämt". Det är fan på tiden.
Så fruktansvärt bra analyserat av Emelies försvarande och bortförklaringar. Såg igenom det redan första veckan, skyller allt på sitt ”mörka humor” och att hon är så kallad, sarkastiskt. Är hon elak och lägger dumma kommentarer så skyller hon på det. Även hennes ”resting bitch face”, som hon försöker förklara bort genom att säga att det är pga det som är anledningen till att hon ger andra onda blickar osv.
2021-04-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanglampa
Va roligt det vore om ad och Emelie fick gå på dejt i kärleksveckan, röra om i grytan lite

Adrian skulle aldrig kunna ha överseende och än mindre få känslor för Emelie. Så jag tror inte att det skulle röra om särskilt mycket. Då vore det isf roligare att skicka Dompa och Tanja på dejt. DET skulle kunna röra om det hela tror jag.
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armwrestler
Jag undrar vad det var Podde sa som Emelie ville ha en ursäkt för, när hon skrek ”då kan du gå härifrån”. Han sa ju ingenting man ska behöva be om ursäkt för

Dikmen sågade Ystad runt hela fötterna. Hon är en läskig jävel. Bitter som fan och elak.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Jag tycker också Adrian skötte det bra. Speciellt när hon försökte tysta honom eller köra bort honom från soffan (som att hon har den makten?) och han lugnt sa att "Nej jag tänker sitta kvar". Han vann den 100%.

Oh yes, 100%.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
1. Mergim
2. Emelie
3. Nardos
4. Alla andra utan inbördes ordning utom nedanstående
5. SIMON, TANJA och JOEL i final!

Simon behöver pengarna mest så jag hoppas att han vinner! Tanja är superhärlig och världens optimistiska människa vill ge henne förstaplatsen också. Joel är så rar och god som människa. Mycket svårt val.

<3 Håller helt med om finalisterna.
Emelie är dock inte i närheten av hemsk som Nardos enligt mig!
2021-04-19, 22:37
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Ja, jätteelakt. Skönt för henne att få slippa dem. ❤ till Jaqui.

En skål fylld av kärlek för Jaqui! <3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in