Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
När jag fick se Dikmens domstol, slog det mig IGEN att enda anledningen att de andra där inne tar Emelies skit är för att hon övertygat dem att hon BaRa SkÄmTaR och äR SaRkAsTiSk. Så fort någon säger ifrån så börjar hon skrika på dem och lastar över skulden på dem, att DE ska ha tolkat hennes elakheter fel eftersom hon bara skojar, och att de inte har rätt till sina känslor kring situationen. Det är gaslighting att få andra att tvivla på sina egna upplevelser, och det är EXAKT det hon pysslar med – Adrian-gate som ETT exempel av MÅNGA.
sarkastisk" (när det hon pysslar med inte ens är sarkasm) har fått alla att direkt och indirekt känna att de inte har rätt till sina känslor i situationer med henne, för att hon "BaRa SkÄmTaR".
.
Även om jag i grunden gillar Emelie lite är det bara att hålla med om att du har en klart relevant poäng.
Hon är inte lika illa, och inte lika (men till viss nivå) medvetet underminerande.
Men ja, det är samma tendenser och stil. Och det är inte snyggt.
Dock har jag inte sett henne ljuga och vara falsk på samma sätt som Mergim.
Hon spelar helt klart spelet, och försöker dominera de andra som du skriver. Men skillnaden mellan hennes och Mergims beteende är (än så länge) enorm.