2021-04-19, 20:46
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, inte optimalt men gäller ändå enkom två platser och inte 15... Men, håller med - alla tankar på att man skall kunna få vara med pga. gamla meriter håller inte vatten.

Ja i nuläget är det "bara" två platser. Men att ens öppna upp det gör ju att sannolikheten att de platserna kommer att utökas är överhängande.
Citera
2021-04-19, 20:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ja i nuläget är det "bara" två platser. Men att ens öppna upp det gör ju att sannolikheten att de platserna kommer att utökas är överhängande.

Så är det - alla öppningar leder oftast till fler ändringar...
Citera
2021-04-19, 20:50
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Alltså om vi släpper ”jag är mest äkta supporter” skiten och hata UEFA/FIFA (vilket är rimligt). Grunden i det här är väl egentligen att dom ”rika” klubbarna vill ha större del av kakan, dom vill inte dela med sig av ”sin” prestige/pengar till några snedsparkare uppe i Skandinavien eller något skithål i Centraleuropa. Att snedsparkarna och skithålen producerar en och annan fotbollspelare skiter väl dom i. Följden om det här skulle bli verklighet är garanterat mindre pengar till fotbollsförbunden, mindre pengar till kassa ligor (hej allsvenskan!), Malmös fina ekonomi (om vi bortser från hysteriskt korrumperade arenaaffärer) IFK Göteborgs tidigare europaäventryr? Glöm sådant! Det blir smorda lag och resten en otvättad pöbel. DET är det stora problemet. Tror ni att amerikanerna som håller käften om kina för NBA intäkternas skull kommer att vara bättre än FIFA med mänskliga rättigheter eller ryska oligarker eller thailändska eller italienska diktaturkramare liksom 🙄

Vad ska då göras? Skit i kontrakten om de utgör hinder, ge dom en vecka se till att superleagueklubbarna inte får en spänn av TV pengarna och stäng av dom om en vecka! Inga ligaspel, inga uppvisningmatcher, inga klubbar. Sparka ut dom ur seriesystemet om planen inte är skrotad till helgen. Spanska klubbarna kommer att gå i KK om Max en månad.

Jag hade en varm plats i mitt hjärta för ManU men nu? Skicka ut dom helt och vill dom tillbaka så är det bara börja spela sig upp och välkomna tillbaka 2031.
Citera
2021-04-19, 20:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Jag hoppas nästan att det går igenom. Då kanske man börjar följa internationell fotboll igen. Blir kul att se Leeds, Everton och West Ham slåss om PL-titeln. Låt gärna Celtic och Rangers jobba sig upp genom det engelska ligasystemet också.
Låt plastklubbarna spela sina uppvisningsmatcher kl 12 på förmiddagen och natten för att blidka den globala tv-marknaden så kan vi riktiga fotbollsälskare se på vanlig traditionell fotboll.

Här ger jag dig rätt till 100 %

Hur roligt blir det när det är ett halvdussin lag som kämpar om titeln, och sedan lägger man till att lag som ManC fifflar och slipper straff.

Finns nog tillräckligt med lag i ligasystemet som har historia.
Citera
2021-04-19, 20:55
Medlem
Detta tolkar jag som att de vill ha in mer reklam i TV-sändningarna:

Citat:
The Super League ownership and governance structure is designed to allow us to rapidly adopt and incorporate new ideas into the competition. Whether it’s changes in live match distribution formats, technology-enhanced rule implementation or player development, we can no longer rely on external bodies to drive progress in these areas

Källa: https://www.theguardian.com/football/2021/apr/19/revealed-unpublished-super-league-document-justifying-breakaway
Citera
2021-04-19, 21:05
Medlem
Hunden007s avatar
haha klart man någon svensk journalist skall poängtera att damspelare kan bli avstängda också. Sen att säga Rosengård förtjänar vara med men personen glömde bara att dessa klubbar alla nästan har redan har ett damlag som man skapar ligan med.

BTW så irreterar jag mig på folk säger att Rangers och Celtic borde gå med i deras system. men detta är ju dubbelmoral då dessa klubbar gör exakt samma sak mot skottska ligan isådannafall.
Citera
2021-04-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Kanske en och annan Svensk på en fylleweekend i Barcelona men 99% true Barca fans.
Här är vi krävande att det ska vara kvalité i alla led...till skillnad från Svensk fotboll.
Svenska fotbollsfans,mest kända för våldet på och utanför arenorna.
Patetisk "fotbolls kultur".
Ska bli enormt spännande att följa Super ligan med dom bästa lagen med dom mest hängivna fansen som vet vad fotbollskultur handlar om.

Håller med dig till 110%
Citera
2021-04-19, 21:07
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Detta tolkar jag som att de vill ha in mer reklam i TV-sändningarna:

Källa: https://www.theguardian.com/football/2021/apr/19/revealed-unpublished-super-league-document-justifying-breakaway

Det du fetmarkerar tolkar jag snarare som att klubbarna själva vill styra hur matcherna distribueras ut till slutkunden. Dvs mer likt hur NFL, NBA, MLB och NHL har sina egna streamingpaket. Ska du tex se Premier League idag så kan du inte köpa ett paket direkt från Premier Leagues hemsida utan du måste leta upp vilken mediagrupp som har rättigheterna i just ditt land.
Citera
2021-04-19, 21:09
Medlem
dannbaggens avatar
Just nu pågår Leeds - Liverpool.

Nog tur för Liverpool att den matchen spelas utan publik.
Citera
2021-04-19, 21:11
Medlem
Scalpings avatar
Skitbra förslag. Det är ju ändå bara de bra spelarna och lagen man vill se. Och varför ska de tvingas slava under Fifa och Uefa? Nä för fan kör på ba' Låter som ett kul förslag. B-lagen har ju de andra ligorna att köra i.
Citera
2021-04-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud! Viken smörja - IGNORE! Nu är det kamp!

Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Just nu pågår Leeds - Liverpool.

Nog tur för Liverpool att den matchen spelas utan publik.

Undrar om autdisceautdiscade är utanför anfield o protesterar
Citera
2021-04-19, 21:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
haha klart man någon svensk journalist skall poängtera att damspelare kan bli avstängda också. Sen att säga Rosengård förtjänar vara med men personen glömde bara att dessa klubbar alla nästan har redan har ett damlag som man skapar ligan med.

BTW så irreterar jag mig på folk säger att Rangers och Celtic borde gå med i deras system. men detta är ju dubbelmoral då dessa klubbar gör exakt samma sak mot skottska ligan isådannafall.

Ja, och att det skulle vara intressant ur svensk synvinkel då damlag från Sverige helt plötsligt skulle kunna "claima" platser i en slik liga - och så pratade samma "journalist" innan om dubbelmoral... Vilken nolla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in