2021-04-19, 18:39
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Hoppas det blir av och engelska klubbarna kickas ur PL. Då jävla blir det drag i den ligan, många lag med möjlighet att vinna.

Det kommer att bli lika intressant att följa som Superettan utan storlagen.
Citera
2021-04-19, 18:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errk
På vilket sätt är Tottenham en storklubb? Arsenal har åtminstone fina titlar och en fin historia med Invincibles som höjdpunkt.
Detta är ju inte om sport, en "storklubb" handlar inte om sportslig framgång i detta sammanhanget.
Det handlar bara om varumärke/marknadsvärde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Har alltid gillat Atleti men blir inte alltför ledsen om de straffas.

Något alla dessa tolv lag har gemensamt är deras stora lojala supporterskaror. De är supportrarna som burit fram klubbarna till deras storheter. Kommer supportrarna fortsätta vara lojala till de giriga företagen?

Precis. Tänk om alla som säger sig vara emot detta tar avstånd på riktigt och slutar följa lagen helt. Slutar köpa matchtröjor mm. Tyvärr så köper väl asiaterna och amerikanerna detta så pengarna ramlar kanske in ändå till klubbarna. Men de blir själslösa.
Citera
Medlem
Danieloss avatar
Synd att inte de ursprungliga formaten för Europacupen, UEFA-cupen och Cupvinnarcupen behölls! NU har de enorma klasskillnaderna skapat ett girigt monster som håller på att sluka fotbollens och idrottens hela själ!
Citera
2021-04-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errk
På vilket sätt är Tottenham en storklubb? Arsenal har åtminstone fina titlar och en fin historia med Invincibles som höjdpunkt.

Din historielösa idiot, det har Spurs också. Arsenal håller på att cementeras som ett mittengäng.
Citera
2021-04-19, 18:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Synd att inte de ursprungliga formaten för Europacupen, UEFA-cupen och Cupvinnarcupen behölls! NU har de enorma klasskillnaderna skapat ett girigt monster som håller på att sluka fotbollens och idrottens hela själ!
Dags att dra lärdom nu kanske?

Varje eftergift till de rikaste klubbarna har alltid lett till att de kräver mera.
Citera
2021-04-19, 18:45
Medlem
Smaka-migs avatar
Ni som hyllar tyska lagen för dom sa nej. Är ju för att dom är medlemsägda, hade det Bayern varit som Chelsea så hade dom också joinat.
Citera
2021-04-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Det håller jag inte riktigt med om. Jag anser att det är mer nerv i en match mellan ex.vis Everton - Wolves än Manchester City - Tottenham. Sedan kommer ligorna bli mer jämna och oförutsägbara vilket jag tycker har varit en av de största orsakerna till att intresset svalnat kring de stora ligorna i Europa, när vinnaren samt några andra lag redan klarat titeln/UCL-avancemang med 10 omgångar kvar.

Jag välkomnar en total bojkott av dessa stora klubbar som med så mycket historia bara fullkomligt spottar på sina supportrar för att utöka sitt redan äckligt överfyllda bankkonto ytterligare.

Det bästa vore om de ansedda tidningarna och sportjournalisterna helt och hållet avstod från att ens skriva en notis om superligan när den väl är igång. Men ja, de är inte heller kända för att värdera integritet högre än ekonomisk vinst. Så det lär förbli önsketänkande.
Jo absolut kan det vara kul att kolla på endå men dom kommer ju att tappa den stora skaran så att säga, dvs enorma intäkter och som med allt annat så är det pengar som styr.

Kanske blir det några påföljder osv men att dom blir utslängda tror jag inte alls. Skulle det hända så kommer de att tjäna enormt på Super League endå tråkigt nog.

Återstår att se vad som händer de kommande dagarna men verkar som att allt är klart och detta var responsen som dom var förberedda på av det jag läst vartfall.
Senast redigerad av EldoradoBakpulver 2021-04-19 kl. 18:52.
Citera
2021-04-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers

Det är i striden om de bästa spelarna det till viss del avgörs om super league lyckas eller inte. Även hur trogna fansen är sina uthorade klubbar. Blir arenorna fullsatta? Blir det kineser, indier och indoneser som får super league att lyckas ekonomiskt?

Inget hjärta bara pengar...

Om du kallar klubbarna uthorade så borde du nog kalla fansen, torskar.
För det är ju trots allt vad fotbollsfans är, torskar som betalar.
Citera
2021-04-19, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Jag förstår din poäng, och det finns knappast något svart och vitt här.

Men för mig går iallafall skiljelinjen mellan amatörfotboll och professionell. När jag växte upp var geografiskt närmsta professionella laget Halmstad, så dem håller jag förstås på. Det närmsta amatörlaget är ett ängagäng 15 minuter bort som ligger toksist i division 6 år efter år, och dem håller jag förstås också på.
För mig är det alltså helt ok om du håller både på Nydala och MFF. Då är vi på sätt och vis likadana.
Jag har dock svårt att begripa folk som utvecklar känslor för europeiska storklubbar som man egentligen inte har något gemensamt med. Jag har själv försökt, många gånger, att välja ett lag i Premier League och Bundesliga som jag kanske kan relatera lite till men det blir aldrig på riktigt eller något långvarigt.
Så är det för mig iallafall.

Växer man inte ifrån det där litegrann? Som tonåring höll jag stenhårt på Roma, jag kan fortfarande romantisera ibland över vilka spelare som faktiskt fanns där förr. Cafu, Montella, Delvecchio, Totti osv. Men nuförtiden följer jag inte ens resultaten i ligan, och jag skulle absolut aldrig sätta mig och se på en match i Serie A oavsett vilka som spelar. Och jag får nästan plocka fram skämskudden när jag tänker på hur deppig jag kunde bli efter en förlust mot Lazio.
Senast redigerad av trazke 2021-04-19 kl. 18:56.
Citera
2021-04-19, 18:54
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Har skummat av lite media från hela klotet, innebär detta att man kommer att spela på andra håll i världen med, USA, MENA, Asien?
Citera
2021-04-19, 18:55
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Om du kallar klubbarna uthorade så borde du nog kalla fansen, torskar.
För det är ju trots allt vad fotbollsfans är, torskar som betalar.

Utan tvekan. 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in