2021-04-19, 18:02
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Hur stor chans är det att detta blir verklighet?

Tror ni att någon av klubbarnas spelare vågar sätta ultimatum? Man hör ju inte ett skit från spelarna hittills.
Önskar också se lite mer reaktioner från spelare. Det jag läst hittills var kritik från Ander Herrera, Mesut Özil och Lukas Podolski.
Citera
2021-04-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Ja men då kommer vi till det att vem vill kolla på premier league utan topplagen? inte en jävel förutom britterna själva! så att de kommer bli utslängda finns nog inte på kartan.

Det håller jag inte riktigt med om. Jag anser att det är mer nerv i en match mellan ex.vis Everton - Wolves än Manchester City - Tottenham. Sedan kommer ligorna bli mer jämna och oförutsägbara vilket jag tycker har varit en av de största orsakerna till att intresset svalnat kring de stora ligorna i Europa, när vinnaren samt några andra lag redan klarat titeln/UCL-avancemang med 10 omgångar kvar.

Jag välkomnar en total bojkott av dessa stora klubbar som med så mycket historia bara fullkomligt spottar på sina supportrar för att utöka sitt redan äckligt överfyllda bankkonto ytterligare.

Det bästa vore om de ansedda tidningarna och sportjournalisterna helt och hållet avstod från att ens skriva en notis om superligan när den väl är igång. Men ja, de är inte heller kända för att värdera integritet högre än ekonomisk vinst. Så det lär förbli önsketänkande.
Citera
2021-04-19, 18:05
Medlem
dovAkins avatar
https://twitter.com/andivamorgan/status/1384171046475993089?s=20

Lite roliga memes iaf får vi av denna cirkus
Citera
2021-04-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Önskar också se lite mer reaktioner från spelare. Det jag läst hittills var kritik från Ander Herrera, Mesut Özil och Lukas Podolski.

Såg det med. Men menar såklart spelare från de drabbade lagen.
Citera
2021-04-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag tänkte samma sak när jag såg Erik Niva gråta ut över denna nyhet på något socialt medium. Som en gällivarisk plastsupporter till Tottenham Hotspur är han är ju själv en del av denna kommersialism han nu vänder sig emot. Inser han inte ironin i detta?
Så bara för att Niva inte kommer från London så kan han inte hålla på Tottenham? är man en plastsupporter för det? Ska han vara Gällivare Fotbollsklubb trogen livet ut för det? vad är det här ruttna dagisnivå tänket egentligen.

Är man intresserad av fotboll så kollar man på toppfotbollen och väljer ett lag att följa där vare sig om man har anknytningar eller inte. Kolla på allsvenskan gjorde man när man var barn och lirade fotboll, men när man blev vuxen förstod man ganska fort vad det är för skitfotboll.
Citera
2021-04-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Uefa vek ner sig sist. Samma visa nu?

Det skall bli mycket, mycket intressant att följa Karl Erik Nilssons brösttoner mot den elitistiska finansens angrepp på fotbollens idé.

Skuile tro att han hellre sitter kvar som välavlönad pamp i Uefa än sticker upp mot hajarna i europeisk fotboll och riskerar sin position eller, som han kan tro, försvagar Uefa.

Bra dock att tyskarna markerat mot spektaklet. Att italienarna och ännu mer spanjorerna inte gjort det är väntat med sina konkursbo till klubbar och serier.
Citera
2021-04-19, 18:13
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det skall bli mycket, mycket intressant att följa Karl Erik Nilssons brösttoner mot den elitistiska finansens angrepp på fotbollens idé.

Skuile tro att han hellre sitter kvar som välavlönad pamp i Uefa än sticker upp mot hajarna i europeisk fotboll och riskerar sin position eller, som han kan tro, försvagar Uefa.

Bra dock att tyskarna markerat mot spektaklet. Att italienarna och ännu mer spanjorerna inte gjort det är väntat med sina konkursbo till klubbar och serier.
Ja, i och med att tyskarna säger nej (och fransmännen i mindre utsträckning (de väger inte lika tungt)) så tror jag inte man får detta i hamn.
Engelska ligaklubbar är helt beroende av fantasisummorna man erhåller för sändningsrätterna så står bara de nationella ligorna fast blir det inget.
Citera
2021-04-19, 18:16
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Vet någon på Flashback om någon spelare i något av Superliga-lagen gått ut på sociala medier och skrivit negativt om Superliga?

Denna spelare ska jag i så fall följa.
Bayern är väl ditt lag i så fall. 3e rikast i europa och säger nej tack.
Citera
2021-04-19, 18:20
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Bayern är väl ditt lag i så fall. 3e rikast i europa och säger nej tack.

Du missförstod min fråga. Bayern är inte ett av Superliga-lagen.
Citera
2021-04-19, 18:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Det håller jag inte riktigt med om. Jag anser att det är mer nerv i en match mellan ex.vis Everton - Wolves än Manchester City - Tottenham. Sedan kommer ligorna bli mer jämna och oförutsägbara vilket jag tycker har varit en av de största orsakerna till att intresset svalnat kring de stora ligorna i Europa, när vinnaren samt några andra lag redan klarat titeln/UCL-avancemang med 10 omgångar kvar.

Jag välkomnar en total bojkott av dessa stora klubbar som med så mycket historia bara fullkomligt spottar på sina supportrar för att utöka sitt redan äckligt överfyllda bankkonto ytterligare.

Det bästa vore om de ansedda tidningarna och sportjournalisterna helt och hållet avstod från att ens skriva en notis om superligan när den väl är igång. Men ja, de är inte heller kända för att värdera integritet högre än ekonomisk vinst. Så det lär förbli önsketänkande.
Jag håller med om ligorna. De har varit ganska så själsligt döda i 10 eller i alla fall 5 års tid. Något behövde göras för att inte samma 7 lag ska vinna de 5 största ligorna 5 år på raken. Hade det varit så att lag som lazio,roma,napoli, sevilla, och valencia vann ligan då och dá så hade det kännts tyngre
Senast redigerad av sebastian_ 2021-04-19 kl. 18:25.
Citera
2021-04-19, 18:23
Medlem
tomperss avatar
Det kommer bli väldigt intressant med konkurense om spelarna från och med nu. Messi har redan varit nära att lämna Barca.

Kommer spelarna hora ut sig och välja bara stålar samt spela i en liga utan hjärta, eller kommer de välja ära och landslagspel.

Det är i striden om de bästa spelarna det till viss del avgörs om super league lyckas eller inte. Även hur trogna fansen är sina uthorade klubbar. Blir arenorna fullsatta? Blir det kineser, indier och indoneser som får super league att lyckas ekonomiskt?

Inget hjärta bara pengar...
Citera
2021-04-19, 18:24
Medlem
Snapcounts avatar
Det politiska i Storbritannien fortsätter att höja rösterna :

FURIOUS ministers today warned that top clubs may be BANNED from buying foreign players over the hated European Super League plans.

Oliver Dowden tonight threatened to halt visas and whack them with extra tax if the club giants didn't step back from their threats to create an elitist new league.

https://www.thesun.co.uk/sport/14699490/european-super-league-ban-on-foreign-transfers-visas-tax/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in