Citat:
Ursprungligen postat av
EldoradoBakpulver
Ja men då kommer vi till det att vem vill kolla på premier league utan topplagen? inte en jävel förutom britterna själva! så att de kommer bli utslängda finns nog inte på kartan.
Det håller jag inte riktigt med om. Jag anser att det är mer nerv i en match mellan ex.vis Everton - Wolves än Manchester City - Tottenham. Sedan kommer ligorna bli mer jämna och oförutsägbara vilket jag tycker har varit en av de största orsakerna till att intresset svalnat kring de stora ligorna i Europa, när vinnaren samt några andra lag redan klarat titeln/UCL-avancemang med 10 omgångar kvar.
Jag välkomnar en total bojkott av dessa stora klubbar som med så mycket historia bara fullkomligt spottar på sina supportrar för att utöka sitt redan äckligt överfyllda bankkonto ytterligare.
Det bästa vore om de ansedda tidningarna och sportjournalisterna helt och hållet avstod från att ens skriva en notis om superligan när den väl är igång. Men ja, de är inte heller kända för att värdera integritet högre än ekonomisk vinst. Så det lär förbli önsketänkande.