2021-04-19, 17:39
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag tänkte samma sak när jag såg Erik Niva gråta ut över denna nyhet på något socialt medium. Som en gällivarisk plastsupporter till Tottenham Hotspur är han är ju själv en del av denna kommersialism han nu vänder sig emot. Inser han inte ironin i detta?

Behöver man per automatik ställa upp på all form av kommersialism för att man accepterar någon form av kommersialism?

Retorisk fråga, svaret är förstås nej. Observera att det enda laget jag själv håller på är laget från staden jag växte upp i, så jag känner mig inte direkt träffad av det du skrev.
Citera
2021-04-19, 17:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ett format ungefär som KHL vill säga. De bästa lagen i Europa och Asien gör upp i en stor liga, och t.ex. Jokerit spelar ju inte längre i finska ligan efter ha joinat KHL. Detta konceptet verkar alltså ha funkat ganska bra inom ishockey, så varför inte inom fotbollen också. Onekligen intressant att se vart det här tar vägen.
Jokerit har gjort 10-12 miljoner euro förlust varje år sedan de började i KHL. Men ryska miljonärer pumpar in nytt kapital hela tiden. Putins kompisar, det är ju hans prestigeprojekt KHL.

Tror inte dessa pengaklubbar är intresserade av ekonomiska förluster så denna serie lär floppa.
Citera
2021-04-19, 17:43
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Men Arsenal alltså. På vilket sätt är de en storklubb?
Storklubb i sammanhanget ska nog ses mer som välkänt varumärke.
Citera
2021-04-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej Hammarby-killarna här i Stockholm kommer gå tillbaka till matcherna när de får. Min kille och alla hans kompisar tjatar inte om annat. Jag hoppas de öppnar igen så det blir slut på tjatet.

Härligt!!

För mig är det MFF!! Spelade där som knatte... :-)

Då ses vi i arenan o möts över en varm wienerkorv!
Citera
2021-04-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jag kan förstå folk som vuxit upp i typ Sveg, 50 mil från närmaste anständiga inhemska supportersammanhang, kollat på Tips-extra med farsan varje lördag och utvecklat känslor för ett engelskt lag. Men sen får man så klart som vuxen människa inse att det här är ett skenförhållande. Man kan gilla på håll men måste fatta att det är nåt man aldrig varit och aldrig kommer bli en fullvärdig del av. Inte något man pratar om som "vi". Det är på samma cringe-nivå som att skaka hand med en kändis och sen relatera till personen med förnamn.

Håller själv på ett lag som attraherar utsocknes plastiga typer och även om man håller uppe en välkomnande fasad ser man så klart ned på dem i deras försök att hålla tillbaka en dialekt eller prata familjärt om spelare de bara sett på Youtube. Svenska Liverpool-fans som under det årliga Englandsbesöket ställer sig på en bar i Anfield och börjar surra med nån scouser om det egna laget som "us" måste förstå att de uppfattas på samma sätt. Att de får folk att tänka att här är en av anledningarna till att klubben tappar mer av sin själ för var dag som går.

Japp. Fotbollen på toppnivå är ett kommersiellt jippo, det började inte med Super League. Detta är bara en logisk utveckling av det hela.

Lol på svenskar som pratar om ”fankultur” och ”tradition” när de pratar om engelska klubbar.

”Hellå, i am fråm Soeeden and i löv liverpool åll mai laif. I love premjer liig också.”

Citera
2021-04-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vet du, jag räknade med en dylik kommentar. Även om de är mångmiljonärer är de i högsta grad emot detta de med. Detta är ägarnas sätt att roffa åt sig pengar. Spelarna får rätta sig i ledet.

Kunde inte låta bli eftersom det var ett absurt påstående att det på något sätt skulle vara synd om spelarna. Sen blir det intressant att se hur spelarna hanterar detta. Lämnar stjärnorna sina lag för att spela för andra klubbar så kommer det nog inte genereras så mycket mer pengar för ägarna att roffa åt sig. Och väljer de att spela kvar för de onda ägarna så är det inte heller speciellt synd om dem.

Ägarna är ärligt talat helt beroende av sina konsumenter och anställda, det är dessa som har makten i slutändan.
Citera
2021-04-19, 17:48
Medlem
ErikJs avatar
Allsvenskan är ju en rätt risig liga men betydligt roligare att följa än detta jippo som pågår.
VAR - som inte ens gjort domsluten mer pålitliga.
Ny denna nya liga.
Kan inte vara roligt att följa/supporta ett lag ute i Europa längre. Igår hade du laget du mötte, imorgon spelar 7 av deras spelare i ditt eget lag.

Yes vet att det är pengarna som styr men likförbannat värdelöst.
Citera
2021-04-19, 17:50
Medlem
Men tanken är väll inte att dom ska spela både CL och SL?
Kan man inte jämföra detta med F1 förresten? Samlar man in bästa lagen i världen så kommer människor och sponsorer komma oavsett. Blir nog en framgång skulle jag tro.
Citera
2021-04-19, 17:52
Medlem
Hur stor chans är det att detta blir verklighet?

Tror ni att någon av klubbarnas spelare vågar sätta ultimatum? Man hör ju inte ett skit från spelarna hittills.
Citera
2021-04-19, 17:54
Avstängd
wtfuks avatar
alltså kommer fortsätta följa mitt lag hängivet. dessa klubbar är slut för mig.
Citera
2021-04-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Men Arsenal alltså. På vilket sätt är de en storklubb?
Det är de inte. Men det gäller för Man United, Tottenham, Atletico, AC Milan och Inter Milan också. Allt handlar om pengar.
Citera
2021-04-19, 18:01
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Vet någon på Flashback om någon spelare i något av Superliga-lagen gått ut på sociala medier och skrivit negativt om Superliga?

Denna spelare ska jag i så fall följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in