2021-04-18, 22:20
Medlem
MrsUniversums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urantia
Pågår rättegången nu? Någon flashbackare som besökt förhandlingarna och kan rapportera?

Hej. Rättegången är över nu. Tog fem dagar. Dom inväntas. Jag har inte besökt rättegången, tänkte göra det men hann inte. Följer detta fasansfulla och totalt meningslösa illdåd. Vi måste LPTa, dvs låsa in med tvång notoriska drogmissbrukare som i det här fallet. Vad gjorde han ute med andra brott nyss i bagaget!?!
Jag hatar dessa äckliga och genomsjuka droganvändare. Allt blir fel med droger.
Med vänlig hälsning, Mrs Universum
Citera
2021-04-18, 22:28
Medlem
MrsUniversums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Pågår rättegången nu?

Hej.
Rättegången är över nu. Tog fem dagar. Dom inväntas. Jag har inte besökt rättegången, tänkte göra det men hann inte. Följer detta fasansfulla och totalt meningslösa illdåd. Vi måste LPTa, dvs låsa in med tvång notoriska drogmissbrukare som i det här fallet. Vad gjorde han ute med andra brott nyss i bagaget!?!
Jag hatar dessa äckliga och genomsjuka droganvändare. Allt blir fel med droger.
Med vänlig hälsning, Mrs Universum
Citera
2021-04-19, 12:47
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRgdeA/ung-kvinna-frias-fran-medhjalp-till-knivmord

"En ung kvinna som åtalats för medhjälp till ett mord i Göteborg frias nu för detta, men döms av tingsrätten för medhjälp till rånförsök.

Hennes 22-årige pojkvän, som utfört det dödliga våldet, genomgår en rättspsykiatrisk undersökning."
Citera
2021-04-19, 12:56
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRgdeA/ung-kvinna-frias-fran-medhjalp-till-knivmord

"En ung kvinna som åtalats för medhjälp till ett mord i Göteborg frias nu för detta, men döms av tingsrätten för medhjälp till rånförsök.

Hennes 22-årige pojkvän, som utfört det dödliga våldet, genomgår en rättspsykiatrisk undersökning."

Det är utanför mitt förstånd att hon inte blev dömd i TR för mord alt. medhjälp då samråd / samförstånd måste ha förelegat. Tror och hoppas att HR ändrar detta. Nu fick hon ändå två år, vilket betyder att hon kommer sitta kvar i häkte tills domen vinner laga kraft. Men nja, tror både pojken och flickan åker på 18 år i HR. Tingsrätten har visat sig vara slarviga och stressade när de redan innan HUF avslut meddelar ansvarsdelen för den unga kvinnan.
Citera
2021-04-19, 15:54
Medlem
MrsUniversums avatar
OFATTBART att pundartjejen frias från mordförsök. Och endast tilldöms två år för delaktighet i rån. Herregud! Vilka signaler sänder detta? Pundarkillen kommer att klara den rättspsykiatriska undersökningen. Jag har läst FUPen och det som killen/skitungen svarat är både logiskt och adekvat. Han lär få 18 år i Hovrätten. Hoppas båda torskar dit ordentligt. Dags för att återinföra dödsstraff snart? Med vänlig hälsning, Mrs Universum
Citera
2021-04-19, 16:05
Medlem
MrsUniversums avatar
Expressen idag: ”Rättegången mot 22-åringen ska fortsätta i mitten av maj, när den rättspsykiatriska undersökningen är klar. Åklagaren har yrkat på livstids fängelse.
Den unga kvinnan döms nu till två års fängelse, dels för medhjälp till rånförsök i samband med mordet, och dels för ett rån vid ett annat tillfälle.
Tingsrätten anser att kvinnan visserligen deltog i ett försök att råna 42-åringen, men att hon inte har något ansvar för våldet som orsakade mannens död.”
Citera
2021-04-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

TR-deldom:
https://docdro.id/hsg10z1

Göteborgs tingsrätt, B 16381-20 + B 10476-20 + B 17642-20
Citera
2021-05-26, 18:47
Medlem
MrsUniversums avatar
Någon som hört något nytt i fallet?
Citera
2021-06-12, 02:40
Medlem
Finns de någon vänlig själ som kan hjälpa mig vill begära ut fupen men behöver

Målnr
Startdatum
Slutdatum

Nån vänlig själ som kan hjälpa mig❤️
Citera
2021-06-12, 11:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehey1312
Finns de någon vänlig själ som kan hjälpa mig vill begära ut fupen men behöver

Målnr
Startdatum
Slutdatum

Nån vänlig själ som kan hjälpa mig❤️
Det räcker oftast med brottsdatum och ett namn på misstänkt, har du dessutom födelsedatum går det garanterat, så försök. Du här läst detta inlägg väl (FB) Man mördad, Friedländers gata Hisings Backa, GBG 2020-10-06
Citera
2021-06-21, 19:01
Medlem
Pågår den rättspsykiatriska undersökningen fortfarande??
Citera
2021-06-22, 11:21
Medlem
18 års fängelse för zigenargrabben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här