2021-04-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Man kan ändra uppfattning, du vet. Det går fort här. Jag har emot konceptet att 15 lag inte kan åka ut. Jag är 100% för konceptet att bryta sig loss från Uefa.

Du vill se de här lagen spela men inte att de garanterat möts varje år? Grattis, slutrundan av Champions League finns där för dig.
Citera
2021-04-19, 15:30
Medlem
Man är ju lite kluven i detta, på ena sidan så hatar jag FIFA/UEFA så det vore absolut kul med något nytt som inte har med det smutset att göra Även kul att se toppmatcher hela tiden, men sen på andra sidan så kommer resterande lag och ligor ta rejält med stryk samt att de rika blir rikare.
Citera
2021-04-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Det handlar på nåt vis om att välja mellan den minst dåliga av två parter. UEFA må försöka göra livet surt för flertalet småklubbar men i svåra situationer måste man ha starkt stöd för att få igenom sin sak. Det handlar inte om att stödja UEFA och FIFA, det skulle inte finnas en chans att vanliga supportrar får igenom sin vilja utan att stödja sig mot något

Ja, och jag är avsevärt mer emot Qatar-VM än Super League. Väljer FIFA att sätta hårt mot hårt blir det minst dåliga för mig alltså Super League.

Jag är för övrigt så jävla trött på genomkorrupta idrottsorganisationer som lägger sina mästerskap i skitländer att jag hellre ser att ett råkapitalistiskt Super League lyckas.
Citera
2021-04-19, 15:36
Medlem
Qatar kan dra åt he*vete. Vore det inte soft att köra både hockey-VM och fotbolls-vm i Lettland just for the fu*k of it?
Citera
2021-04-19, 15:37
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
"Vi"?

För att vara spanjor är din svenska klockren. Det vill jag ge dig.

Kudos!
Citera
2021-04-19, 15:37
Medlem
bagarn29s avatar
Jose Mourinho has been sacked by Tottenham after just 17 months in charge.

Spurs face Manchester City in the Carabao Cup final on 25 April.

On Sunday, Tottenham were one of six Premier League clubs to announce they were joining a new European Super League, but it is not related to Mourinho's sacking.

Mourinho's coaching staff of Joao Sacramento, Nuno Santos, Carlos Lalin and Giovanni Cerra have also been sacked.

Källa BBC
Citera
2021-04-19, 15:39
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHookad
Man är ju lite kluven i detta, på ena sidan så hatar jag FIFA/UEFA så det vore absolut kul med något nytt som inte har med det smutset att göra Även kul att se toppmatcher hela tiden, men sen på andra sidan så kommer resterande lag och ligor ta rejält med stryk samt att de rika blir rikare.

Ja alltså att UEFA och framför allt FIFA är ett skämt är ju ingen nyhet, men jag tycker detta påhitt är värre. Det är ju bara som en ännu vidrigare version av alla dåliga sidor UEFA har.
Citera
2021-04-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
"Vi"?

För att vara spanjor är din svenska klockren. Det vill jag ge dig.

Vem har sagt att jag är Spanjor!?
Jag är Svensk. När jag säger "vi" menar jag familj och vänner.
Citera
2021-04-19, 15:45
Medlem
Tror att superligan faktiskt kan göras intressant ifall man släpper in lite fler utomstående lag. Det bästa med ligan är ju att man markerar mot det korrupta UEFA och Fifa. Kul att dessa börja böla direkt när deras monopol skakas. I längden kommer förmodligen klubbarna gynnas av denna liga då majoriteten av intäkterna av superligan går till dessa, och inte UEFA samt FIFA.

Såg precis att spelare som spelar den nya superligan inte kommer få spela EM och VM. Detta är ju perfekt. Då kan förhoppningsvis superligan skapa egna landslagsturneringar i länder som faktiskt har en riktig fotbollskultur och inte en oljekultur.
Citera
2021-04-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Tror att superligan faktiskt kan göras intressant ifall man släpper in lite fler utomstående lag. Det bästa med ligan är ju att man markerar mot det korrupta UEFA och Fifa. Kul att dessa börja böla direkt när deras monopol skakas. I längden kommer förmodligen klubbarna gynnas av denna liga då majoriteten av intäkterna av superligan går till dessa, och inte UEFA samt FIFA.

Såg precis att spelare som spelar den nya superligan inte kommer få spela EM och VM. Detta är ju perfekt. Då kan förhoppningsvis superligan skapa egna landslagsturneringar i länder som faktiskt har en riktig fotbollskultur och inte en oljekultur.

Du har nog väldigt fel ifall du tror dom här ägarna är bättre än FIFA och UEFA, detta är nog nästan så lågt som man kommer, folk som inte har någon intresse för sporten utan enbart att gå med vinst.
Citera
2021-04-19, 15:52
Medlem
dannbaggens avatar
En del hör verkar hävda att det är fel att stödja ett Europeiskt topplag, utan man "måste" hålla på sitt lokala lag.

Var går gränsen för det resonemanget? Säg att jag bor i Nydala i Malmö. Måste jag då heja på Nydala IF och inget annat? Eller är det OK för mig som Malmöbo att istället heja på stadens stolthet Malmö FF.

Och vidare; är det OK för mig som svensk att heja på det svenska lag som jag tycker är bäst oavsett var i landet jag bor? Och vidare; varför skulle det inte vara OK för mig som Europé att heja på det Europeiska lag som jag tycker är bäst?
Citera
2021-04-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder

haha,
"skapa egna landslagsturneringar i länder som faktiskt har en riktig fotbollskultur och inte en oljekultur"

Lagen i superligan representerar verkligen INTE riktig fotbollskultur.

Kan förstå att ligorna kommer kasta ut dessa lag, vilken total orättvisa att dessa klubbar får ta in pengarna från Super League och sedan ska de delta i tex PL... det blir ju inte på lika villkor alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in