2021-04-19, 15:06
Medlem
Snapcounts avatar
Finns tydligen två franska lag som är sugna på "superligan" :

P.S. Den franske storklubben PSG er foreløpig heller ikke med i Super League. Det har blitt spekulert i at de tre gjenværende faste plassene var forbeholdt Bayern München, Borussia Dortmund og PSG. Nyhetsbyrået AFP skriver at minst to franske lag vil være med i superligaen.

https://www.dagbladet.no/sport/derfor-sier-de-nei---gar-ikke/73659448

Blir spontant att tänka på Monaco.
Citera
2021-04-19, 15:06
Avslutad
Liverpools olika supportergrupper har varit i kontakt och meddelar klubben att man inte kommer ställa upp på detta. Citys och Tottenhams likaså. Känns som Engelska klubbarna avgör denna fjant ligas öde.

Vilka vidriga kackerlackor till ägare/ordförande. Dom vill ha ännu mer pengar för sig själv. Uefa och FIFA är korrupta skit organisationer men ändå. Vem fan vill ha en stängd fjant liga? Många av dessa klubbar är inte ens bra för spela CL. Fan ska dom spela i en superliga för?

Fotbollen idag äcklar en. Vi alla bidrar väl på något sätt till dess förstörelse. Detta är en avgörande strid för hur dess framtid kommer se ut. Alla fans till lagen borde bojkotta allt med dessa klubbar tills dom drar tillbaka förslaget.
Citera
2021-04-19, 15:09
Medlem
Tydligen beslutat nu att spelarna som spelar i ESL inte kommer få delta i EM och VM.
Citera
2021-04-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Där har du helt fel.Du har inte en aning va du pratar om.
Du är Svensk, just därför.
Svensk fotboll är helt betydelselös. Dålig kvalité helt enkelt och ingen som bryr sej.
Här i Spanien är det som en religion. Viktigare än mycket annat.
Speciellt här i Katalonien,det går långt tillbaka i tiden med självständigheten etc.
Nou Camp var som en fristad för förtrycket.

Längtar tills vi kan sitta på Nou Camp och se topmatcher igen.
Tänk på det nästa gång du tittar på Mjällby - Degerfors

Besökte Nou Camp för 2 år sedan faktiskt, blev ganska besviken Det är inget annat än en turistattraktion numera. Noll stämmning, enda gången publiken hördes var när Messi rörde vid bollen. Har även varit i Madrid och fått höra Real's lilla sponsrade klack, utmickade till högtalarsystemet för att de ska höras. Fortsätter den utvecklingen, ja då ser jag nog hellre på Mjällby - Degerfors.
Citera
2021-04-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker mig notera att de flesta svenskar som är arga och panikslagna är de som i första hand följer internationell klubbfotboll före svensk. Det är svenska supportrar av Liverpool, Chelsea, Inter osv.

Jag spelar min lilla fiol för er. Det finns en kul svensk klubbfotbollsscen att följa. Så mycket vi har blivit dissade för att vi följer vår skitserie rankad 25 i Europa, men nu fick ni istället fotbollsglobaliseringen tillbaka rakt i ansiktet.

För mig är internationell klubbfotboll eskapism och underhållning, inte så jäkla mycket känslor. Som en underhållande actionfilm utan hjärna.

exakt 100% av alla polare som håller på en allsvensk klubb håller också på en utländsk. Det är helt kompatibelt att rasa mot detta och samtidigt hålla helhjärtat på en allsvensk klubb.
Citera
2021-04-19, 15:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
exakt 100% av alla polare som håller på en allsvensk klubb håller också på en utländsk. Det är helt kompatibelt att rasa mot detta och samtidigt hålla helhjärtat på en allsvensk klubb.

Det gör jag också. Jag håller på Tottenham, men det är något helt annat än hur jag följer och intresserar mig för MFF.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Haha din tjocka clown, tror du är den enda personen som bott utomlands och sett fotboll regelbundet? Grattis, bra jobbat=)

Men faktum kvarstår, man ska stötta sitt lokala lag, oavsett om det är Degerfors eller MFF. Svenskar som håller på Barca (nysvenskar inkluderat) är dom största mupparna.

Nu blir ni pissade i munnen av kommersiella intressen. Det är bara att snällt böja dig framåt och ta den.

Nej jag kan inte säga att jag är Barca supporter, min support går till ett Engelskt lag, men jag älskar att titta på bra fotboll med bra kvalité. Och varför är det fel med kommersiella intressen om det gör kvalitén på forbollen bättre?
Bevisligen så är det ju så.
Och yes, jag går hellre på Barcas hemmamatcher på Nou Camp än nått Svenska skitlag med hemmasnickrade läktare.
Svenskar ser man ju här rätt ofta...Dom syns på långt håll.
Föraktade av Spanjorer pga beteende etc. Så ett tips,...Stanna hemma.
SÅ...din lilla jantelagssoldat, Enjoy your hillbilly local fotballclub. och låt oss andra titta på topnotch matcher.
Citera
Medlem
Frågan är nu om dessa klubbar kommer gå all in och köra Super Ligan endå trots alla hot och missnöjda fans.
Kommer bli ett par intressanta dagar framöver men det finns egentligen inget som kan stoppa dom för folk kommer välja att kolla endå samt om dessa diverse uteslutningar sker så kommer dom med största sannolikhet fortfarande att lyckas och dra in ännu större intäkter.
Citera
2021-04-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Tycker fan lite synd om spelarna som endast är brickor i detta monsterspel. De ska endastklämma in en onsdags match i det redan hektiska spelschemat.

Ja stackars dem, underbetalda är de också.
Citera
2021-04-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tydligen beslutat nu att spelarna som spelar i ESL inte kommer få delta i EM och VM.

Jag vet inte om jag kan säga att jag är för Super League, men jag är inte heller för UEFA och FIFA. Om det verkligen har blivit beslutat att det inte längre är kanske så skulle det verkligen vara sjukt tråkigt om Qatar-VM går miste om en massa toppspelare.
Då återstår bara för resten av fotbollspelarna att inte få delta i Qatar-VM så blir världen åtminstone lite, lite bättre.
Citera
2021-04-19, 15:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag vet inte om jag kan säga att jag är för Super League, men jag är inte heller för UEFA och FIFA. Om det verkligen har blivit beslutat att det inte längre är kanske så skulle det verkligen vara sjukt tråkigt om Qatar-VM går miste om en massa toppspelare.
Då återstår bara för resten av fotbollspelarna att inte få delta i Qatar-VM så blir världen åtminstone lite, lite bättre.

Det finns många dimensioner i detta. Snopet för Qatar om de får ett rumphugget VM utan Ronaldo, Messi osv. Jättesynd om dem.
Citera
2021-04-19, 15:25
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter

Det handlar på nåt vis om att välja mellan den minst dåliga av två parter. UEFA må försöka göra livet surt för flertalet småklubbar men i svåra situationer måste man ha starkt stöd för att få igenom sin sak. Det handlar inte om att stödja UEFA och FIFA, det skulle inte finnas en chans att vanliga supportrar får igenom sin vilja utan att stödja sig mot något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in