Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
När jag köpte min Bimmer så var den rätt så ny, dessutom så ägde jag en fräsch 323-E46 Alpina Optik samtidigt som var 2, 3 år gammal när jag skafade den som jag senare ersatte med en SLK som jag nyligen sålde. Jag äger även en Ford Ranger 4-dörrars Pick Up, har husbil, skoter och även en MC, bor dessutom i hus. Hade det handlat om penisförlängning, hade jag köpt mig en Ferrari eller varför inte operera kuken helt enkel.
Vill du putsa husbilen min, håller på att göra i ordning den inför semestern. Du kanske kan då samla till en skrotig 316.

Klart det handlar om peninsförlängning, du hade kört en Fiat Panda om du trodde det gav prestige (Panda är dock en ganska cool bil, men det är en annan sak).
Varför skulle du annars alltid tjata om att din gamla BMW är värd så mycket (ok, säg att de är värda mer än 100... 115 då, faktumet är att det är en relativt billig bil). Men just ja, du köpte den ju ganska ny, så det fanns stora pengar inblandade ändå. Ja, och så har du ju haft en SLGay också. Och snacka om töntigt att tjata om att "Ja men min BMW 320 var alpina-optik"... Dessutom har du ju ett hus, ohhh... För den summa två kvadratmeter badrum går för i mitt område kan jag köpa hela ditt kvarter, om jag så önskar. Om vi nu ska vara sådana.
Kan du inte bara vara lite vettig och säga något i stil med att "Jag vet att min BMW inte är världens coolaste bil, speciellt nu sedan varje kebab-handlare köpt en, men jag trivs bra med komforten och tycker att den är snygg"? Nej nej, den är bäst på allt och alla som inte håller med är avundsjuka. Brukar man inte säga så till mobbade ungar "bry dig inte, han är bara avundsjuk"?