2021-04-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förhör med SR var 2020-03-26

GHR 58/4

"R*amström har erfarenhet av ärendet från det han läst i NA och det han tidigare sagt i förhör,
inget annat. R*amström läste nyligen i NA att polisen inte hittat något mordvapen. Det stod
även i tidningen att det kunde röra sig om ett cylinderformat verktyg. När R*amström läste det
kom han att tänka på ett föremål som Stefan Davidsson lånade av honom i april 2018, tanken
på detta har gnagt inom honom och han vill därför delge polisen detta.
"

Mordet skedde ju maj- 2018 och SR hörde av sig polisen för drygt ett år sedan. Nu har det nästan gått tre år sedan mordet.
Tack för rättelsen!! Så var det.
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-18 kl. 21:09.
Citera
2021-04-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Det låter onekligen suspekt. Speciellt att han skulle ha filmat när han hittade skaftet. Vad är oddsen och vad var den ursprunglig anledningen till att filma?
Det tråkiga är att det känns inte som så värst sannolikt att ett mordvapen skulle dyka upp så här långt efter.
Och vad jag har förstått så är det i princip bara ett mordvapen som saknas för att sätta dit han.
Av det jag läst tidigare verkar det mesta peka på att SD är skyldig, även om jag inte följt tråden på länge. Verkar inte finnas några alternativa GM heller.
Är det ett skaft till en domkraft som är mordvapnet så kan den ha slängts lite varsomhelst utan att någon skulle reagera på den.
En skaft som slängts längs en bilväg är inget som nån skulle ängna en andra tanke.
Ack, nej.
Även om ett mordvapen skulle hittas, så skall det specifika mordvapnet bindas till SD och dessutom till att ha använts av honom vid mordet.

Ponera att nån random Hjärsta-bo, eller en Hjärsta-hund, finner ett hårt trubbigt föremål med påvisbart blod från LW på det, så måste åkl Åsa Hiding visa att det föremålet har varit i SD:s besittning och "bruk".

Mycket uppförsbacke blir det..
Citera
2021-04-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, både skrattretande och samtidigt fruktansvärt skrämmande att se. Vad är det för fel på människan? Varför gör man något sådant? Börjar tycka synd om hans försvarare på allvar nu. Jisses, de kan skriva en bok sen, när han sitter på livstid...

Givetvis hamnar denna video bland mina favoritlänkar.

Tack, Avel!

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

Han både beter sig och uttrycker sig som en sur tonåring. Ordvalet. "Jag hatar Åsa".

Dumma dumma Åsa. Fy vad hon är dum mot mig?

Hur kan han göra någon dylikt?
Citera
2021-04-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Moderatorn verkar ha tagit bort ditt inlägg så det är nog inte så relevant att diskutera det vidare här.

Vi får se hur det går. Det är ingen bettingsajt detta så ”segerviss” och allt vad det var får stå för dig.

Du har rätt om att jag var mer optimist tidigare då jag hoppades mycket på komplettering från åklagaren som sen aldrig kom.
Jag tror inte att åklagarna är så insatta i de tekniska bitarna och vilka spår som ska sökas.
Det är nog inte roligt just nu, när de fått svart på vitt, vilken otroligt dålig utredning som bedrivits.
Under all kritik. Sen alla personliga kopplingar, ska man skratta eller gråta?
Försvaret gick på och ifrågasatte varför man inte undersökt mer, att telegram avslitas, google, olika konton som är inaktiva, raderas efter olika lång tid. varför har man inte gjort mer?
Om nu det är en underleverantör som inte vill eller kan ge uppgifter, varför fråhgar man inte mer? Specifikt om det är tillhörande SD?
Ja, svaret vet vi nog, för att flera inom polisen inte vill sätta dit en vän.
Låter tiden sköta sitt, fy fan.
Det rinner förbi, det ska bli så bra nu.
De som har kunskapen om vad som ska göras har inte skött sitt jobb.
Det ska inte dröja 1 år innan saker börjar undersökas, om det inte är så att man vill sinka utredningen.
Åklagarna vill ta bort vittnesmålet med AS.
Jag undrar vad AM sysslat med? Som en fars, har det skötts.
Det fortsätter in i hovrätten, där den misstänkte får sitta uppkopplad med dator och telefon. Skulle det hända någon annan stans?
SD är inte rädd för covid, han tar av masken utanför.
Citera
2021-04-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Lyssna på larmsamtalet när kroppen hittades.
Öppet till kl 21.15
https://www.na.se/artikel/ogonblicket-da-lena-hittas-hor-det-hjartskarande-larmsamtalet-det-ar-en-kropp-det-ar-en-kropp

Angående skaft. Hade S tejp framme i köket den 15e maj dan efter mordet? Kanske han stod vid köksbordet och lade ett skaft i en plastpåse och sen snabbt upp på cykeln o dumpning i våtmarkerna vid Biltema.

Finns också i filsamlingen i trådstarten och i min profil. Där finns alla ljudinspelningar som ingår i fup + rättegången i TR.
Citera
2021-04-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kanske någonstans mellan Betesvägen och Arlanda?

Troligast, har också tänkt så. Tidigare trodde jag att det var nerbankat i marken någonstans men att det då var ett kapat järnrör från typ en byggnadsställning. (vassa ojämna kanter)
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-18 kl. 21:57.
Citera
2021-04-18, 21:40
Medlem
Hittar inte larmsamtalet?
Senast redigerad av Litenensam 2021-04-18 kl. 21:47.
Citera
2021-04-18, 21:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Lyssna på larmsamtalet när kroppen hittades.
Öppet till kl 21.15
https://www.na.se/artikel/ogonblicket-da-lena-hittas-hor-det-hjartskarande-larmsamtalet-det-ar-en-kropp-det-ar-en-kropp

Angående skaft. Hade S tejp framme i köket den 15e maj dan efter mordet? Kanske han stod vid köksbordet och lade ett skaft i en plastpåse och sen snabbt upp på cykeln o dumpning i våtmarkerna vid Biltema.

Kanske funkade med presentpapper?
Citera
2021-04-18, 21:51
Medlem
Ni är några som hänger i tråden och har koll på det mesta i ärendet.
Vet ni om den MT brukar ha armbandsur på sig?

Jag vet ett gammalt mordfall där BO blev slagen ihjäl på liknande sätt som i detta fall. GM kunde bindas till gärningen genom att, blod från BO kunde påvisas i armbandsuret efter att man plockat isär det.
Om jag inte missminner mig menade man att mängden av blod måste ha varit enormt eftersom det kunde komma in i klockan trots att GM hade duschat och använt den en längre tid efter mordet.

Har inte tid att kolla upp dokumenten i FUP och kommer inte ihåg vilket fall jag hänvisar till.

Bara en tanke så här på en tidig söndagskväll
Kanske kollat redan?
Citera
2021-04-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hittar inte larmsamtalet?

Filen heter: B2705-18 Aktbil 361 2018-05-14 23.47.45 Skriken_polisanmälan.wav

https://gofile.io/d/51JMPj
Citera
2021-04-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ni är några som hänger i tråden och har koll på det mesta i ärendet.
Vet ni om den MT brukar ha armbandsur på sig?

Jag vet ett gammalt mordfall där BO blev slagen ihjäl på liknande sätt som i detta fall. GM kunde bindas till gärningen genom att, blod från BO kunde påvisas i armbandsuret efter att man plockat isär det.
Om jag inte missminner mig menade man att mängden av blod måste ha varit enormt eftersom det kunde komma in i klockan trots att GM hade duschat och använt den en längre tid efter mordet.

Har inte tid att kolla upp dokumenten i FUP och kommer inte ihåg vilket fall jag hänvisar till.

Bara en tanke så här på en tidig söndagskväll
Kanske kollat redan?
Smartklocka, men den var nog inte med ut..
Citera
2021-04-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Filen heter: B2705-18 Aktbil 361 2018-05-14 23.47.45 Skriken_polisanmälan.wav

https://gofile.io/d/51JMPj
Jo, den hade jag ju visst
Har du möjligen larmsamtalet från de som hittade Lenas kropp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in