2021-04-17, 23:03
Medlem
Jag har bränt mig när jag var ute och sola idag. Röd över hela kroppen. Hur länge kommer det göra ont?

Jag har smörjt in mig med alovera och dushat i kallt vatten.

Jag har även CBD cannabis kräm, kommer det hjälpa tro?
Citera
2021-04-17, 23:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Problemet med att bli rödbränd är ju inte smärtan för dagen utan risken för cancer. Håll ordning på de tre "UV-attraktiv, UB-bränd och UV-cancer".
Citera
2021-04-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Problemet med att bli rödbränd är ju inte smärtan för dagen utan risken för cancer. Håll ordning på de tre "UV-attraktiv, UB-bränd och UV-cancer".

Det är jag medveten om, men jag har inte bränt mig värst mycket i mitt liv. Det är värre för dom som bränner sig jämt.
Senast redigerad av Frolundafinest 2021-04-17 kl. 23:33.
Citera
2021-04-17, 23:29
Medlem
Den gången jag brände mig och la på aloe vera blev det värre. Tror jag är allergisk. Se så att du inte är det också
Citera
2021-04-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Den gången jag brände mig och la på aloe vera blev det värre. Tror jag är allergisk. Se så att du inte är det också

Tack för tipset, men jag har använt alovera förut och även idag. Det blir varken bättre eller sämre, ska smörja in mig med CBD krämen nu innan läggdags.
Citera
2021-04-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frolundafinest
Jag har bränt mig när jag var ute och sola idag. Röd över hela kroppen. Hur länge kommer det göra ont?

Jag har smörjt in mig med alovera och dushat i kallt vatten.

Jag har även CBD cannabis kräm, kommer det hjälpa tro?

När man bränner sig ökar risken för hudcancer med över 50%. Tänk på de till nästa gång.

Aleo vera krämer är bra och även kortiso. salvor kan hjälpa. Finns receptffitt.
Drick MYCKET vatten, Undvik solljus och SMÖRJ in dig nästa gång.
Citera
2021-04-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
När man bränner sig ökar risken för hudcancer med över 50%. Tänk på de till nästa gång.

Aleo vera krämer är bra och även kortiso. salvor kan hjälpa. Finns receptffitt.
Drick MYCKET vatten, Undvik solljus och SMÖRJ in dig nästa gång.

Är det verkligen med 50 %? Som tur är blev jag mest bränd på benen. Överkroppen är röd med gör ej så ont så brännan där är inte så farlig. Jag har även som rutin att jag går till en hudläkare en gång om året och kollar alla mina bruna fläckar.

Mvh
Citera
2021-04-18, 10:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Tack för tipset, men jag har använt alovera förut och även idag. Det blir varken bättre eller sämre, ska smörja in mig med CBD krämen nu innan läggdags.

Du kan svalka huden med kall filmjölk (vanlig vit) som du baddar på. Vet inte vad som gör att just det fungerar - men har testat och det fungerar.
Citera
2021-04-18, 17:47
Medlem
Citat:
Är det verkligen med 50 %? Som tur är blev jag mest bränd på benen. Överkroppen är röd med gör ej så ont så brännan där är inte så farlig. Jag har även som rutin att jag går till en hudläkare en gång om året och kollar alla mina bruna fläckar.

Mvh

Yes, har inte länken till studien just nu dock.
Det luriga med hudcancer är att det kan komma om antingen ett år eller från ingenstans om 10-50 år. Det är fortfarande en cancerform som kan sprida sig och skapa metastaser (syskon tumörer) i andra delar av kroppen och då kan de sluta riktigt illa.
Solen är inte att leka med speciellt om du redan har lätt för att bränna dig samt att du redan har mycket leverfläckar.
Citera
2021-04-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Yes, har inte länken till studien just nu dock.
Det luriga med hudcancer är att det kan komma om antingen ett år eller från ingenstans om 10-50 år. Det är fortfarande en cancerform som kan sprida sig och skapa metastaser (syskon tumörer) i andra delar av kroppen och då kan de sluta riktigt illa.
Solen är inte att leka med speciellt om du redan har lätt för att bränna dig samt att du redan har mycket leverfläckar.

Jag har inte värst mycket fläckar, anledninen varför jag går på regelbunda kontroller är för jag är medveten om risken. Jag lämnar inget åt slumpen. 1500 spänn betalar jag för en undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in