2021-04-18, 14:19
  #1177
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om du inte är nazist så är du åtminstone dum i huvudet. Om man inte tycker att det är ett bevis att en av de mäktigaste nazisterna säger rent ut att man utrotar judar och ska vara stolt över det så finns det inget som är det.

3 gången på raken poängen flyger över ditt huvud. Du är verkligen korkad. Jag säger det igen men jag orkar inte utveckla det en gång till: DETTA HANDLAR INTE OM VEM SOM HAR RÄTT ELLER FEL FAKTAMÄSSIGT! DET ÄR IRRELEVANT!
Du är för övrigt en fåntratt och åtlöje till anarkist som agerar nyttig idiot på det sovjtiska, israeliska och amerikanska maktetablissemangets sida.
__________________
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 14:26.
Citera
2021-04-18, 14:26
  #1178
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
3 gången på raken poängen flyger över ditt huvud. Du är verkligen korkad. Jag säger det igen men jag orkar inte utveckla det en gång till: DETTA HANDLAR INTE OM VEM SOM HAR RÄTT ELLER FEL FAKTAMÄSSIGT! DET ÄR IRRELEVANT!

Jag har alltid sagt att man ska få säga vad man vill, både i denna tråd och andra. Men du ifrågasätter att Förintelsen har skett, vilket ingen vettig person gör.

Jag var en av de bästa eleverna på tyska i hela Sverige redan på högstadiet och har studerat språket ända upp till D-nivån på universitetet, alltså nivån innan man börjar doktorera. Det händer att tyskar tror att jag är tysk. Jag hjälper folk med översättningar till tyska i Språk. Ändå skriver nasseidioten att jag inte förstår precis vad Himmler säger.
Citera
2021-04-18, 14:33
  #1179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Hur kan någonting bedömas vara "extremt orimligt" om kritisk akademisk diskurs antingen är olaglig eller obefintlig? Ad hominem-argument är liksom heller inte ett giltigt argument för att bemöta historiografisk forskning.



HDOT:s enda uppgift tycks vara att upprepa Robert Jan van Pelts plagiat av Jean-Claude Pressacs forskning kring Auschwitz såsom den framgick vid Lipstadt-rättegången i Storbritannien. Dessa "bevis" består i en gigantisk massa banaliteter och "ledtrådar" som kollektivt påstås utgöra "bevis" för "gaskammare" i Auschwitz. Exempel på ett "bevis" som HDOT gillar att upprepa in absurdum är att rutschkanan för lik till Leichenkeller I i Krema II saknas i en av planritningar från slutet på 1942. I förintelseivrarnas förvridna verklighet så innebär detta är bårhuset inte längre var ämnat som ett bårhus utan som en "gaskammare". Detta trots att rutschkanan dyker upp i en senare planritning från 1943, trots att den de facto byggdes, och trots att rutschkanan även byggdes i det senare bårhuset i Krema III. Detta är nivån på den "bevisning" som HDOT och dess hantlangare kräker ur sig.

Tror du på allvar att denna typ av pinsamt ytlig 90-tals-"debunking" av förintelserevisionism har någon relevans år 2021?



Bortsett från att världens ledande förintelseforskare, som publicerat fler studier, monografier, primärforskning, arkivmaterial och dokument än någon annan forskare i världen, råkar vara revisionist.

Och vi ser ju hur duktig du är på att stryka dina påståenden med seriösa källor etc etc, ja ungefär som HDOT hela tiden gör….

Så, bra att du nu visade oss dessa ritningar där kanan är med igen, och styrker ditt påstående att den kanan verkligen byggdes. Märkligt att det inte verkar finnas ett enda vittnesmål som beskriver denna kanna och att den användes av t ex sonderkommando.

Du sitter väl inte och hittar på och ljuger nu igen…? Ja du vet sådär som förnekarna hela tiden avslöjas med, och som är en av orsakerna till att det finns lagar mot förnekelse.
Citera
2021-04-18, 14:35
  #1180
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har alltid sagt att man ska få säga vad man vill, både i denna tråd och andra. Men du ifrågasätter att Förintelsen har skett, vilket ingen vettig person gör.

Jag var en av de bästa eleverna på tyska i hela Sverige redan på högstadiet och har studerat språket ända upp till D-nivån på universitetet, alltså nivån innan man börjar doktorera. Det händer att tyskar tror att jag är tysk. Jag hjälper folk med översättningar till tyska i Språk. Ändå skriver nasseidioten att jag inte förstår precis vad Himmler säger.

1. Förintelsen är inte EN händelse, det är hundratusentals händelser.

2. Jag avfärdar inte alla dessa hundratusentals händelser på ett bräde. Det gör ingen "förintelseförnekare"

3. Jag tar det dock för sannolikt, utan att uttala mig om någon specifik händelse, att maktetablissemanget i USA, Sovjet och Israel mycket väl kan ljuga, om flera händelser eftersom detta sker hela jävla tiden. Vilka, hur många händelser och i vilken utsträckning vet jag inte. Jag vet bara att om de tjänar på att ljuga om något och de kan komma undan med det, så kommer de göra det. Definitivt! Tror du nått annat är du en stövelslickande nyttig idiot.¨


Just på grund av hur ofta politiker och övriga makthavare ljuger om politiskt känsliga saker så är det EXTRA viktigt att ifrågasätta, utvärdera, omvärdera, granska forska och utreda känsliga frågor kring krig, massmord etc.!!


Förintelsen består som sagt av hundratusentals olika händelser. - Att jag finner skepsism till USAs/Sovjets och Israels narrativ och inte köper 100%, alla hundratusentals händelser skett på exakt det sätt som de hävdar, gör mer i teknisk mening till förintelseförnekare.

Till skillnad från er andra i tråden som till 100% litar på USA/Rysslands och Israels narrativ gällande ALLT i alla dessa hundratusentals händelser. Eftersom om ni inte gör det, är ni också förintelseförnekare!
__________________
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 15:05.
Citera
2021-04-18, 15:00
  #1181
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och vi ser ju hur duktig du är på att stryka dina påståenden med seriösa källor etc etc, ja ungefär som HDOT hela tiden gör….

Så, bra att du nu visade oss dessa ritningar där kanan är med igen, och styrker ditt påstående att den kanan verkligen byggdes. Märkligt att det inte verkar finnas ett enda vittnesmål som beskriver denna kanna och att den användes av t ex sonderkommando.

Du sitter väl inte och hittar på och ljuger nu igen…? Ja du vet sådär som förnekarna hela tiden avslöjas med, och som är en av orsakerna till att det finns lagar mot förnekelse.


Vad du projicerar, jude. Är det några som de facto ertappats med att gång på gång ljuga så är det din sida. Låt mig bara påminna om några lögner som ni petat ned i det orwellianska minneshålet. Elektrifiering, ångkokning, gasning med diesel, runkmaskiner, tvål, lampskärmar och pedaldrivna skallkrossarmaskiner.
Citera
2021-04-18, 15:00
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Den här tråden förstärker min uppfattning att förbud är den enda möjliga vägen att gå. Det är samma gamla skiva som spelas upp igen. Gaskammare har aldrig funnits, Hitler var en snäll kille egentligen, och lägren hade fina faciliteter. Samma skit en gång till. En stor andel judiska medborgare har släktingar som mördades i dessa läger. Förkrossande många har aldrig träffat sin faster, moster, mormor, farfar.

Ja, tyvärr är det så illa, och såhär har det sett ut i alla diskussioner om förintelsen sen dag ett i princip. Även när de sk frontfigurerna diskuterar saken. De bevisas ideligen förvanska, ljuga och ignorera alla kända fakta som klart och tydligt motbevisar dem.
Citera
2021-04-18, 15:09
  #1183
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har alltid sagt att man ska få säga vad man vill, både i denna tråd och andra. Men du ifrågasätter att Förintelsen har skett, vilket ingen vettig person gör.

Jag var en av de bästa eleverna på tyska i hela Sverige redan på högstadiet och har studerat språket ända upp till D-nivån på universitetet, alltså nivån innan man börjar doktorera. Det händer att tyskar tror att jag är tysk. Jag hjälper folk med översättningar till tyska i Språk. Ändå skriver nasseidioten att jag inte förstår precis vad Himmler säger.


Du fick ju en länk. Så varsågod att ge ditt ”professionella omdöme” om översättningarna som Carlos Porter och domare Staeglich gjort av Himmlers Posental. Peka ut på vilket sätt du anser att deras översättningar är felaktiga istället för att ägna dig åt anonymt skryt om dina tyskakunskaper.
Citera
2021-04-18, 15:13
  #1184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du glömde att slänga in JFK, 9/11 och Rymdödlor. Ert MO är ju att blanda äkta konspirationer med påhittade fullständigt befängda konspirationtrams i hopp om att folk ska undvika att ställa frågor.

Kommer det bara vara kriminellt att helt förneka förintelsen eller kommer alla avsteg från 6 miljoner judar gasades och kremerades bestraffas med tio års fängelse? Det hela är så jävla absurt att man häpnar. Man undrar hur folken i de 10-15 länder i Europa som redan infört förbudet kunde gå med på det. Man undrar också onekligen hur de resonerar med varandra om saken mellan skål och vägg.





Vad kallas dem som inte förnekar utan bara ifrågasätter eller önskar mer utredningar/bevis för att kunna bilda sig en uppfattning?

Hur fungerar det där med antisemitism egentligen? Palestinier är väl semiter precis som de judar som bott i "Israel" i årtusenden. Är en palestinier antisemit om han han uttrycker hat mot judar? Är judar som tex Wolodarski, Sarnecki, bröderna Ekeroth semiter? Kan man vara antisemit om man hatar bröderna Ekroth? Är man antisemit om man hatar Wolodarski och Sarnecki?


Bevisen finns ju redan, i högar, och det har utretts i 75 år nu, av seriös vetenskap. Det första folk borde göra är att faktiskt läsa det först och se vad den etablerade forskningen om förintelsen stöder sin slutsats på. Det handlar ju inte alls om bara vittnesmål som förnekarna ideligen påstår.

Det finns massor med dokumentation, vittnesmål, forensiska bevis etc etc.

Här ett litet smakprov, en massiv lista med massor av indicier, graverande uppgifter etc etc, som tillsammans kan styrka varandra och bilda bevis.

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2012/10/index-of-published-evidence-on.html
Citera
2021-04-18, 15:24
  #1185
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Bevisen finns ju redan, i högar, och det har utretts i 75 år nu, av seriös vetenskap. Det första folk borde göra är att faktiskt läsa det först och se vad den etablerade forskningen om förintelsen stöder sin slutsats på. Det handlar ju inte alls om bara vittnesmål som förnekarna ideligen påstår.

Det finns massor med dokumentation, vittnesmål, forensiska bevis etc etc.

Här ett litet smakprov, en massiv lista med massor av indicier, graverande uppgifter etc etc, som tillsammans kan styrka varandra och bilda bevis.

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2012/10/index-of-published-evidence-on.html

Jopp och den som vill veta varför Estonia sjönk kan ju bara läsa den massiva utredning statens haverikommission redan gjort. Det finns massor med dokumentation, vittnesmål, forensiska bevis etc etc.

Finns ingen orsak för foliehattar och konspiratoriker, att gräva vidare och ifrågasätta varför Estonia sjönk.

Rentav borde även det förbjudas att ifrågasätta anledningarna till varför Estonia sjönk.....på grund av->
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Detta av respekt för offren.
__________________
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 15:26.
Citera
2021-04-18, 15:26
  #1186
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du fick ju en länk. Så varsågod att ge ditt ”professionella omdöme” om översättningarna som Carlos Porter och domare Staeglich gjort av Himmlers Posental. Peka ut på vilket sätt du anser att deras översättningar är felaktiga istället för att ägna dig åt anonymt skryt om dina tyskakunskaper.

Tyskkunskaper.

Det är patetiskt svammel, som man möjligen kan tro på om man inte alls kan tyska eller så kan man låtsas att det betyder något annat.

Är det inte pinsamt att inte kunna tala den misslyckade vykortsmålarens språk?
Citera
2021-04-18, 15:34
  #1187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Varför ska man ens förbjuda åsikter överhuvudtaget?

Och om man ändå ska förbjuda åsikter så finns det väl viktigare saker att förbjuda typ pedofiler.

Att det ska vara så svårt att fatta….

Dessa lagar mot förnekelse förbjuder inga åsikter. Man får fortfara ha vilka sjuka åsikter man vill.
Lagarna reglera endast att man inte aktivt och offentligt får sprida dessa åsikter, typ så och gasta på torget, skicka ut flygblad etc etc…
Citera
2021-04-18, 15:39
  #1188
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att det ska vara så svårt att fatta….

Dessa lagar mot förnekelse förbjuder inga åsikter. Man får fortfara ha vilka sjuka åsikter man vill.
Lagarna reglera endast att man inte aktivt och offentligt får sprida dessa åsikter, typ så och gasta på torget, skicka ut flygblad etc etc…

Det är kontraproduktivt. Idioterna kommer bara att se sig som martyrer. Dessutom känns det ganska fascistiskt med "tankebrottslagar". Gör narr av dem istället. De är ju sanslöst patetiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in