2021-04-18, 13:34
Medlem
diseuses avatar
Pakistans premiärminister har idag gått ut och begärt att västerländska regeringar ska behandla de som smädar profeten Muhammad på samma sätt som de som förnekar Förintelsen. (Twitter · France24)

Ska vi förvänta oss ett tilläggsdirektiv till den parlamentariska utredningen?
Citera
2021-04-18, 13:35
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är ingen som vill förbjuda forskning kring Förintelsen. Det är absolut tillåtet och skrivs spalt-kilometer varje år som så tydligt visar vad som har hänt.

Det som gäller är att det är förbjudet i de flesta Europeiska länder att förneka att Förintelsen har skett. Detta av respekt för offren.

Du vet ju inte vad du pratar om.

I länder där det är förbjudet att förneka förintelsen är det till och med förbjudet för försvarsadvokater i domstol att lägga fram bevis och argumentera till stöd för sin klient forskare/revisionist som står anklagad för att lagt fram bevis som ifrågasätter något skeende och detalj ur det befintliga narrativet av förintelsen.

Du vet heller inte ens vad "förintelseförnekelse" är. Detta är ett skällsord för att förlöjliga folk som ifrågasätter en eller flera enskilda detaljer och händelser. Förintelsen är inte EN enstaka händelse som skedde på kort tid, utan består av mängder av skeenden och händelser som i sig kan granskas, studeras, ifrågasättas etc. VILKET HAR GJORTS OCH MAN HAR ÄNDRAT NARRATIVET FLERA GÅNGER! Ingen "förnekar" hela förintelsen på ett bräde utan att styrka det som du verkar tro. Världen är så oerhört mycket mer komplex än vad du verkat få in i din lilla hjärna.
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 13:40.
Citera
2021-04-18, 13:38
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pakistans premiärminister har idag gått ut och begärt att västerländska regeringar ska behandla de som smädar profeten Muhammad på samma sätt som de som förnekar Förintelsen. (Twitter · France24)

Som med allt börjar det med ett lillfinger och sen tar de hela handen. Ta FRA-lagen eller hets mot folkgruppslagen som bra exempel. Börjar alltid med argument om nazister och barnporr och slutar med att gemene man sitter där och övervakas och åker dit. Nu spärrar man in boomers på facebook som häver ur sig nått ogenomtänkt om en religion - knappast så man argumenterade för HMF-lagen när den instiftades.
Citera
2021-04-18, 13:41
Bannlyst
Jag postade Himmlers posental. Ingen förintelseförnekare kommenterade det. I och för sig var det en av er idioter i något annat land som påstod i kommentarsfältet att talet var felöversatt(!) Troligen kan personen ifråga själv inte tyska, men det gäller ju att gripa efter varje halmstrå.
Citera
2021-04-18, 13:46
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag postade Himmlers posental. Ingen förintelseförnekare kommenterade det. I och för sig var det en av er idioter i något annat land som påstod i kommentarsfältet att talet var felöversatt(!) Troligen kan personen ifråga själv inte tyska, men det gäller ju att gripa efter varje halmstrå.

Oj du hittade ett argument som inte fick gensvar på flashback - måste betyda att Sovjet/USA och Israels narrativ är 100% korrekt och alla måste alltid tro på allt de säger...

Tror du på allvar detta är en fråga som handlar om vem som har rätt eller fel i rent faktamässigt?
Citera
2021-04-18, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
Oj du hittade ett argument som inte fick gensvar på flashback - måste betyda att Sovjet/USA och Israels narrativ är 100% korrekt och alla måste alltid tro på allt de säger...

Tror du på allvar detta är en fråga som handlar om vem som har rätt eller fel i rent faktamässigt?

Du menar att när man kan höra Himmler rent ut säga att man utrotar judarna och ska vara stolt över det så bevisar det inget? I så fall är du en foliehatt.
Citera
2021-04-18, 13:52
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

Det har bemötts många gånger. Är du villig att läsa vad skickliga översättare som Carlos Porter och domare Staeglich säger om Himmlers Posental?

https://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=372
Citera
2021-04-18, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det har bemötts många gånger. Är du villig att läsa vad skickliga översättare som Carlos Porter och domare Staeglich säger om Himmlers Posental?

https://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=372

När jag var 16 fick jag pris av tyske konsuln i Göteborg "Für besondere Leistungen in der deutschen Sprache". Jag har studerat tyska t.o.m. D-nivån på Göteborgs universitet med VG i medelhögtyska (1200-talet). Ditt intelligensbefriade fanskap.
Citera
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Du menar att när man kan höra Himmler rent ut säga att man utrotar judarna och ska vara stolt över det så bevisar det inget? I så fall är du en foliehatt.

poängen flyger som vanligt över ditt huvud...

Ditt påstående och argument är ointressant och helt jävla irrelevant. Detta är inte en fråga om vem som faktamässigt har rätt, i synnerhet inte i den specifika detalj du just lyfter. Om lagen går igenom hade det dessutom varit förbjudet att argumentera emot dig i frågan. "Förintelsen" består av hundratusentals mindre händelser och skeenden, som alla inte då får ifrågasättas. Du lyfter ett av dem.

Överlag kan jag dock tycka att man är ett stövelslickande indoktrinerat trångsynt hjon om man blint köper USA/Rysslands och Israels narrativ om sin värsta fiende så till den grad att man är så bombsäker på att de har rätt om allt, att man förlöjligar och i vissa fall vill förbjuda folk som har invändningar.
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 13:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse

Frågan blir vad som näst står på tur att förbjudas. Snart finns en förnekelselista som ska åtlydas annars bestraffning.
Citera
2021-04-18, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
poängen flyger som vanligt över ditt huvud...

Ditt påstående och argument är ointressant och helt jävla irrelevant. Detta är inte en fråga om vem som faktamässigt har rätt, i synnerhet inte i den specifika detalj du just lyfter. Om lagen går igenom hade det dessutom varit förbjudet att argumentera emot dig i frågan.

Överlag kan jag dock tycka att man är ett stövelslickande indoktrinerat trångsynt hjon om man blint köper USA/Rysslands och Israels narrativ om sin värsta fiende så till den grad att man är så bombsäker på att de har rätt om allt, att man förlöjligar och i vissa fall vill förbjuda folk som har invändningar.

Om du inte är nazist så är du åtminstone dum i huvudet. Om man inte tycker att det är ett bevis att en av de mäktigaste nazisterna säger rent ut att man utrotar judar och ska vara stolt över det så finns det inget som är det.
Citera
2021-04-18, 14:01
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
När jag var 16 fick jag pris av tyske konsuln i Göteborg "Für besondere Leistungen in der deutschen Sprache". Jag har studerat tyska t.o.m. D-nivån på Göteborgs universitet med VG i medelhögtyska (1200-talet). Ditt intelligensbefriade fanskap.

Dunning-Kruger mupp. I så fall bör du inte ha några problem med att se hur skickliga Carlos Porter och domare Staeglich är. Intressant också att deras översättningar stöds av Himmlers handskrivna manuskript av Posentalet som finns kvar än idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in