2021-04-18, 13:33
Medlem
Hej, det är så att jag beställt en vara på internet (privat) och den har blivit felaktig skickad till min gamla adress. jag har flyttat sedan 2 månader tillbaka. Jag har adressändrat och allt redan för 2 månader sedan, paketet skickades förra veckan till min gamla adress. ¨

Personen som skicka bad mig göra en "återsädning" eller något, men fattar inte.. ska jag ringa postnord och säga vad som hänt, eller hur går jag tillväga?

mvh
Citera
2021-04-18, 13:47
Medlem
Har försändelsen inte kommit fram ännu?
Kan vara att sändaren syftar på eftersändning: https://www.adressandring.se/vara-tjanster/adressandring-och-eftersandning
Citera
2021-04-18, 13:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfson
Hej, det är så att jag beställt en vara på internet (privat) och den har blivit felaktig skickad till min gamla adress. jag har flyttat sedan 2 månader tillbaka. Jag har adressändrat och allt redan för 2 månader sedan, paketet skickades förra veckan till min gamla adress. ¨

Personen som skicka bad mig göra en "återsädning" eller något, men fattar inte.. ska jag ringa postnord och säga vad som hänt, eller hur går jag tillväga?

mvh

(FB) Frakt och paketutlämning
Citera
2021-04-18, 13:48
Medlem
madtops avatar
Bostad, hem och trädgård -> Frakt och paketutlämning
/Moderator
Citera
2021-04-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Har försändelsen inte kommit fram ännu?
Kan vara att sändaren syftar på eftersändning: https://www.adressandring.se/vara-tjanster/adressandring-och-eftersandning

ah var inne på den sidan, men där är ju redan min nya adress inskriven, kan inte välja eftersädning till samma adress jag redan bor på..
Citera
2021-04-18, 13:54
Medlem
eller ah nu såg jag, så det kostar alltså 600 kr då, om jag nu vill få dessa paket! annars står det att det skickas tillbaka till avsändaren, men det FINNS ingen avsändare på paketet.. så vart hamnar det då?
Citera
2021-04-18, 14:01
Medlem
Citat:
eller ah nu såg jag, så det kostar alltså 600 kr då, om jag nu vill få dessa paket! annars står det att det skickas tillbaka till avsändaren, men det FINNS ingen avsändare på paketet.. så vart hamnar det då?
Dessutom tar det 4 dagar från det du beställer tills eftersändningen börjar gälla, så det är väl stor risk att paketet hinner till gamla adressen innan dess.
Vad är det för tjänst som inte har avsändare? Eller är det skickat som vanligt brev med frimärken?
PostNord brukar ju vilja leverera rätt, så om du hör av dig till det gamla postkontoret, eller kanske deras centrala kundtjänst, och berättar precis hur det ligger till så kanske de kan lösa det åt dig.
Ett alternativ är ju att du hör av dig till nuvarande boende på adressen och ber vederbörande skicka försändelsen vidare till dig.
Citera
2021-04-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Dessutom tar det 4 dagar från det du beställer tills eftersändningen börjar gälla, så det är väl stor risk att paketet hinner till gamla adressen innan dess.
Vad är det för tjänst som inte har avsändare? Eller är det skickat som vanligt brev med frimärken?
PostNord brukar ju vilja leverera rätt, så om du hör av dig till det gamla postkontoret, eller kanske deras centrala kundtjänst, och berättar precis hur det ligger till så kanske de kan lösa det åt dig.
Ett alternativ är ju att du hör av dig till nuvarande boende på adressen och ber vederbörande skicka försändelsen vidare till dig.

ja det är ett vanligt paket med frimärken en person som skickat en vara genom brevlådan bara, dvs utan avsändare. och posten skulle ju inte lägga det i min gamla brevlåda, det står ju inte ens mitt namn där, känner personen som bor på den adressen, han hade garanterat hört av sig till mig om han nu fått någon post som var till mig. men postnord hade ju oavsett inte lagt ett paket i hans brevlåda som det inte står mitt namn på. Det enda som finns på paketet är mitt namn. och min gamla adress.
Citera
2021-04-18, 14:16
Medlem
Jag mailade postnord och ser vad dem säger!
Citera
2021-04-18, 14:28
Medlem
Bacterials avatar
Citat:

mvh
Eftersom du inte bor i Sverige är det svårt att veta. Trist för dig.
Citera
2021-04-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Eftersom du inte bor i Sverige är det svårt att veta. Trist för dig.

fast jag bor i sverige,vad pratar du om
Citera
2021-04-18, 22:49
Medlem
miikoss avatar
Brevet skickas till PTS som öppnar brevet för att leta efter en faktura eller OSA-adress eller liknande för att hitta information om avsändaren.

Hittas ingen information om avsändaren så tilfaller innehållet Staten. Det säljs på auktion eller slängs.

Kontakta först Postnord och hör om de har brevet, om de inte har brevet får du eller avsändaren fylla i en anmälan till PTS så kan de se om de har brevet i deras arkiv.

Breven sparas ett tag innan innehållet slängs/säljs.

https://www.pts.se/sv/privat/post/saknade-brev/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in