2021-04-18, 12:48
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Tror inte man blir klipt så enkelt, dessutom hans bror o inte han för hans bror dissa dreelow. Undra vad han gjorde i kista dock.

Edit såg nu att han tydligen bor där, av någon anledning..

Vadå av någon anledning? Är det onormalt att man flyttar eller?
Citera
2021-04-18, 12:50
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Mitt förslag är att sluta rapportera om dessa skjutningar. Ändå ingen som bryr sig. Låt kackerlackor döda kackerlackor.

Och som ett brev på posten skulle då alla ariska tangentbordskrigare här inne börja skrika om hur pk-media mörkar brottsligheten...

Givetvis ska det rapporteras och granskas när det händer sådana här saker.
Citera
2021-04-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Tror du misstolkar mig. Menar du att deras föräldrar skulle stå där och anse att de lyckats? Tror du att de inte lastar sig själv oavsett de ”goda skäl” du anger? Det är det jag talar om. Eftersom din erfarenhet enligt vad du själv för fram tycks leda fram till att föräldrar till barn som mördas och begår mord och annan grov brottslighet inte känner något eller lastar sig själv för något eller?

En naiv syn du har och vilken god rasism du utstrålar med dina fördomar.

Nej, inte nödvändigtvis. De flesta föräldrarna känner att de gör sitt bästa för att ge sina barn de bästa förutsättningarna för att lyckas. Men samhället sviker dem. Jag kan garantera dig att en förälder på Lidingö och en förälder i Rinkeby, som ger sina barn EXAKT samma uppfostran, kommer se sina barn gå helt olika vägar. Just för att barnen kommer växa upp i helt olika miljöer och se olika vardagar. Det ena barnet kommer växa upp i en miljö där ungdomarna är trygga, och det andra barnet kommer växa upp i en miljö där det är krig. Det är inte så att föräldrarna i förorten bara kan välja att flytta på sig som om de har oändligt med resurser? Vi pratar om föräldrar som är längst ner i samhället.
Citera
2021-04-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TT77kr
Havals lillebror

Ingen aning, det som är frågan.
Vet inte om det kan ha något att göra med Einars kidnappning.
Sorgligt, borde inte vara såhär!
Citera
2021-04-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hans nick ”straptup...” visade sig inte stämma eller hjälpa.

Vilket spektakel det kommer bli när Haval ska gå på begravningen med bojor och fotkedja och i sällskap med plitar och polis.

Föräldrarna som begraver sin son och har den andre i bojor kan rimligen inte känna att de lyckats med uppfostran eller hålla de borta från skit.

Får man verkligen permis för begravning bara sådär? Hur mkt. koll kommer polisen ha vid en sådan begravning, kommer de övriga gästerna kasta sten på Aina?
Citera
2021-04-18, 12:55
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Får man verkligen permis för begravning bara sådär? Hur mkt. koll kommer polisen ha vid en sådan begravning, kommer de övriga gästerna kasta sten på Aina?

Nej, dessutom är det pandemi.
Citera
2021-04-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TT77kr
Låter inte troligt att 24k eller flg skulle vara inblandade för en stulen musikvideo ide.
Mer troligt att kära Einar betala någon bra för att utföra mordet som hämnd för dildon i rumpan.
Mest troligt därför han är i dubai just nu också.
Einar är en liten luffare tror inte alls på han
Citera
2021-04-18, 13:02
Medlem
Fan det står nära anhörig kan det va havals bror som är bo
Citera
2021-04-18, 13:03
Medlem
Tråden är lite off topic.
Tror ni på att GM är någon från ett internbråk eller Einar som betalat någon som hämnd för kidnappningen?

Edit: Man kan enligt mig utesluta alla gäng i västerorts inbladning.

Man går väll inte hem till sin adress om man vet att man har problem? Därför ser jag einar teorin mer trolig då det är oväntat.
Senast redigerad av TT77kr 2021-04-18 kl. 13:06.
Citera
2021-04-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
D@ra Khalil?

Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
I stort sett. Avspärrningarna JAG kan se börjar ca 50 meter åt höger där ibilden är tagen och sträcker sig längs hela den huskroppen, kanske 50-60 meter, nästan ändra fram till huset jag bor i.

Kunde inte se någon blodpöl eller liknande från min vinkel så den kan ju ha skett på loftgångarna eller i anslutning till nån av portarna i de två fastigheter som innesluts av avspärrningarna.

Ritade ut var jag kan se avspärrningar :

http://www.bilddump.se/bilder/20210418094316-178.174.156.221.png

Det är alltså avspärrat på gården längs Sorögatan 3-7 och MBO bor på 1. Lillasystern är styrelsesuppleant i Haval Music AB så man kan väl misstänka att dådet är riktat åt det hållet.

Väntade de in honom eller lurades han ut? Han har väl ingen känd gängtillhörighet? Var bodde han innan han och syskonen flyttade med mamman till Kista?
Citera
2021-04-18, 13:05
Medlem
Vad hade han för vapen?
Citera
2021-04-18, 13:06
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
De brukar få närvara om det är de mest närstående. De är bojade och har vakter med dig. Ofta får de komma några tidigare än övriga begravningsgästerna och ta sitt farväl.

Här är dock risken för fritagning stor, så kanske kriminalvården inte vågar riskera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in