Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Tror du misstolkar mig. Menar du att deras föräldrar skulle stå där och anse att de lyckats? Tror du att de inte lastar sig själv oavsett de ”goda skäl” du anger? Det är det jag talar om. Eftersom din erfarenhet enligt vad du själv för fram tycks leda fram till att föräldrar till barn som mördas och begår mord och annan grov brottslighet inte känner något eller lastar sig själv för något eller?
En naiv syn du har och vilken god rasism du utstrålar med dina fördomar.
Nej, inte nödvändigtvis. De flesta föräldrarna känner att de gör sitt bästa för att ge sina barn de bästa förutsättningarna för att lyckas. Men samhället sviker dem. Jag kan garantera dig att en förälder på Lidingö och en förälder i Rinkeby, som ger sina barn EXAKT samma uppfostran, kommer se sina barn gå helt olika vägar. Just för att barnen kommer växa upp i helt olika miljöer och se olika vardagar. Det ena barnet kommer växa upp i en miljö där ungdomarna är trygga, och det andra barnet kommer växa upp i en miljö där det är krig. Det är inte så att föräldrarna i förorten bara kan välja att flytta på sig som om de har oändligt med resurser? Vi pratar om föräldrar som är längst ner i samhället.