2021-04-18, 09:17
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Jag tänker direkt på bombdåd för ett år sedan. 2020-01-21. Det handlade väl om Sorögatan 29? Finns koppling , tro?
Du kanske har en poäng i det 🤨
Citera
2021-04-18, 09:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Kan det vara här det skedde? Några trappor upp 30 meter från tuben och inte långt från där sprängningen skedde vid 29:an.

https://www.google.se/maps/@59.4040405,17.940466,3a,75y,147.12h,99.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUgx9Qgh7EVsKb8mchcynyQ!2e0!7i1 3312!8i6656
Citera
2021-04-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan det vara här det skedde? Några trappor upp 30 meter från tuben och inte långt från där sprängningen skedde vid 29:an.

https://www.google.se/maps/@59.4040405,17.940466,3a,75y,147.12h,99.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUgx9Qgh7EVsKb8mchcynyQ!2e0!7i1 3312!8i6656

I stort sett. Avspärrningarna JAG kan se börjar ca 50 meter åt höger där ibilden är tagen och sträcker sig längs hela den huskroppen, kanske 50-60 meter, nästan ändra fram till huset jag bor i.

Kunde inte se någon blodpöl eller liknande från min vinkel så den kan ju ha skett på loftgångarna eller i anslutning till nån av portarna i de två fastigheter som innesluts av avspärrningarna.

Ritade ut var jag kan se avspärrningar :

http://www.bilddump.se/bilder/20210418094316-178.174.156.221.png
Senast redigerad av postkodmiljonar 2021-04-18 kl. 09:43.
Citera
2021-04-18, 09:43
Medlem
Imponerande journalistik av Aftonbladet.

Aftonbladets reporter ringer polisens presstalesman mitt i natten.

Hej,

- Förstått att någon blev ihjälskjuten i natt i Kista.

- Det stämmer - säger talesmannen och tillägger att det finns flera vittnen.

- Ok säger reportern och frågar - utesluter ni gängkriminalitet?

- Nej det gör vi inte - säger talesmannen.

- OK - tack säger reportern och lägger på.

Skriver sedan en artikel med informationen till läsarna att ”polisen utesluter inte gängkriminalitet”
Citera
2021-04-18, 09:52
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Imponerande journalistik av Aftonbladet.

Aftonbladets reporter ringer polisens presstalesman mitt i natten.

Hej,

- Förstått att någon blev ihjälskjuten i natt i Kista.

- Det stämmer - säger talesmannen och tillägger att det finns flera vittnen.

- Ok säger reportern och frågar - utesluter ni gängkriminalitet?

- Nej det gör vi inte - säger talesmannen.

- OK - tack säger reportern och lägger på.

Skriver sedan en artikel med informationen till läsarna att ”polisen utesluter inte gängkriminalitet”
Jo, det är bedrövlig journalistik.

Å andra sidan: En Mohammad sköt en Mohammed. Eventuellt finns vittnen och videomaterial från övervakningskameror men klent utredningsläge och tysthetskultur.

Kommer inte klaras upp idag och är helt bortglömt imorgon. Jag lägger också på.
Citera
2021-04-18, 10:06
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En kriminell invandrare skjuten av en annan kriminell invandare. Hur länge det innan kvällspressen gör snyfthistoria om hur BO i detta fall bara var en fotbollsälskande pojke.
Denna uppgörelse mellan olika klaner lär inte inte komma upp i media även denna gång
Nja, Diamant Salihu blev intervjuad om sin nya bok om gängen i Västerort i TV4 i morse. De passade på att nämna den här skjutningen. Det var den vanliga monologen om "allas ansvar", utanförskap och blodspengar samtidigt som krockdockan till programledare satt och nickade.
Citera
2021-04-18, 10:18
Medlem
Hörde också att han sa att alla dessa skjutningar är inte ett invadraproblem då dessa unga grabbar är födda här och gått i svenska skolor. Ja tjena.
Citera
2021-04-18, 10:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nja, Diamant Salihu blev intervjuad om sin nya bok om gängen i Västerort i TV4 i morse. De passade på att nämna den här skjutningen. Det var den vanliga monologen om "allas ansvar", utanförskap och blodspengar samtidigt som krockdockan till programledare satt och nickade.
Såg inslaget på TV4 och fick lära mig av Diamanten att det inte är invandrare som är med i gängen och det insinuerades att det inte är deras fel att det blivit så här med skjutningar och mord. Jag skulle vilja få veta vilket mitt ansvar i det hela är?
Citera
2021-04-18, 10:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Om det är gängrelaterat så smäller det nog ikväll eller i morgon igen...
Citera
2021-04-18, 10:29
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jo, det är bedrövlig journalistik.

Å andra sidan: En Mohammad sköt en Mohammed. Eventuellt finns vittnen och videomaterial från övervakningskameror men klent utredningsläge och tysthetskultur.

Kommer inte klaras upp idag och är helt bortglömt imorgon. Jag lägger också på.
Det här kan tyvärr sorteras under polisgnäll.

Snart kommer mordet kommenteras av en polis som påpekar att det är ALLAS ANSVAR att stoppa rekryteringen och brottsligheten. Fem timmar senare i en annan intervju kommer samma snut beklaga sig över att utredningen kör fast på grund av tystnadskulturen i vissa "utsatta områden".

Krasst sett så har vi haft tre - fyra mycket mer spektakulära mord och våldsdåd den här veckan som media kan skriva och spekulera om. En gängskjutning där man kompetent nog lyckas mörda avsedd person utan problem är inte så mycket att skriva om. Det blir väl några fisljumna debattinlägg om "utanförskapet" med samma kognitiva dissonans som i mitt exempel ovan. Kanske franska Polisen kan knäcka lite fler krypteringar så länsman kan få lite info medan de sitter och äter smörgåstårta på stationen?
Citera
2021-04-18, 10:31
Medlem
så vem är BO?
Citera
2021-04-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Såg inslaget på TV4 och fick lära mig av Diamanten att det inte är invandrare som är med i gängen och det insinuerades att det inte är deras fel att det blivit så här med skjutningar och mord. Jag skulle vilja få veta vilket mitt ansvar i det hela är?
Ja den förklaringsmodellen känns ju ganska urvattnad, "samhällets fel". Det är ju dessutom så att dem flesta människor i den kriminella världen lider av personlighetsstörning eller allvarliga psykiatriska problem.

Klart att det är den misslycka flyktinginvandringen som är största faktorn bakom dagens våldsamma och enorma brottslighet i vårt land. Det går inte att bortse ifrån. Hur länge orkar Sveriges befolkning med TV4s romantiserande av kriminalitet och mångkultur? TV4 är idag värre än SVT just på den biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in