Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Handlar inte om försvar av något utan det jag skrev var att jämföra länders dödstal kopplat mot befolkningstäthet är ganska irrelevant i sammanhanget. Jag är absolut ingen expert men jag tror våran misslyckade migration är en stor orsak. Då både kopplat till boende, vilka yrken dessa har, kultur men framförallt resemönster.
Det ligger mycket i det du skriver. I Sverige bor ca 5-600.000 i våra ca 50 ghetton. Man bor trångt, man är inte integrerad, de som arbetar gör det ofta på timme inom äldreomsorg, vård, serviceyrken o s v. Man har också en annan syn på livet, vilket man ser t ex på alla dessa syrianska bröllop som genomförs långt in i pandemin o s v. Det drabbar inte bara dom själva utan hela samhället totalt.
Att denna grupp har varit en smittmotor är inte konstigt på något sätt. Det vet också självklart FHM, vilket man sagt vid något tillfälle, men också fått backa ifrån.
Alla dessa ghetton där människor inte är integrerade finns inte tillnärmelsevis i våra grannländer, däremot i länder ute i Europa. Man ser liknande mönster i andra länder, där det finns fattiga, trångbodda och outbildade människor.
Sverige har ju försökt vara en slags humanitär stormakt, vi har t ex tagit emot hundratusentals fler flyktingar än Norge, Danmark, Finland sista 10 åren, men det får vi betala priset för nu kan man säga. Framförallt de äldre och svaga.