2021-04-17, 21:07
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Japp, jag har sålt av en massor BTC for alts och det har hittills varit rätt beslut, återstår att se hur bra man tar sig ut också eller om man bagholdar allting, BTC är i stort sett en pensionsfond som man inte behover fundera på inom den närmsta tiden om man ska sälja eller inte, får borja DCA in i BTC igen runt 2023 när nästa halvering närmar sig

Håller med Max Keiser.. Enda syftet med shitcoins är att lura av folk sina Bitcoins.
Gå inte i gropen..
Citera
2021-04-17, 21:54
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Håller med Max Keiser.. Enda syftet med shitcoins är att lura av folk sina Bitcoins.
Gå inte i gropen..
Jo visst, skillnad på altcoins och shitcoins dock, flera altcoins, ETH bland andra som kommer leva vidare likt bitcoin kommer leva vidare men sedan finns det såklart riktiga shitcoins som många faller for, rugpulls och utan något fundamental som gor dom värda men jag går dit pengarna går, flera coins som jag håller just nu som jag inte tror på och kommer ta mig ur när targetprice är mott, dessa kan man sedan om man vill använda for att kopa på sig ännu mer bitcoin.

Att inte utnyttja altcoins känns rätt konstigt i mina ogon, framforallt om man aktivt foljer marknaden, har du bara hållt bitcoin så har det inte hänt ett dugg på två månader vilket är en rejäl cost of opportunity i denna nuvarande marknad men såklart inge fel med att vara en passiv investerare och komma tillbaka for att kolla priset om 10 år.
Senast redigerad av pulverhonung 2021-04-17 kl. 22:00.
Citera
2021-04-17, 21:59
Medlem
pulverhonungs avatar
Storsta problemet jag ser med att släppa sina bitcoins och kora på alts for pengar i år/kortsiktigt är ju det uppenbara att det är ett paradigm skifte i rullning, har hållt fast vid att nuvarandre prisnivåer troligtvis kan vara botten av kraschen och bearmarknaden men skulle inte forvåna mig om vi når 100k och inte ser mycket lägre priser än så igen med tanke på hur instutioner och foretag med miljarder i kapital sväljer all bitcoin dom kan komma over.

Alts är som sagt kortsiktiga vinster och instant gratifikation, bitcoin är pensionskontot, att ha sålt sina bitcoin på dessa nivåer kommer man mojligtvis ångra rejält i framtiden men jag är alldeles for ung for att tänka på pengarna jag kommer behova och använda i 45-50 års åldern, crypto ger en chansen att bli ekonomiskt oberoende innan 30 så varfor inte ta den?
Senast redigerad av pulverhonung 2021-04-17 kl. 22:02.
Citera
2021-04-17, 22:02
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jo visst, skillnad på altcoins och shitcoins dock, flera altcoins, ETH bland andra som kommer leva vidare likt bitcoin kommer leva vidare men sedan finns det såklart riktiga shitcoins som många faller for, rugpulls och utan något fundamental som gor dom värda men jag går dit pengarna går, flera coins som jag håller just nu som jag inte tror på och kommer ta mig ur när targetprice är mott, dessa kan man sedan om man vill använda for att kopa på sig ännu mer bitcoin.

Att inte utnyttja altcoins känns rätt konstigt i mina ogon, framforallt om man aktivt foljer marknaden, har du bara hållt bitcoin så har det inte hänt ett dugg på två månader vilket är en rejäl cost of opportunity i denna nuvarande marknad men det påverkar såklart inte de passiva investerarna som tänker långsiktigt och planerar att kolla priset igen om 10 år.

Du får göra bäst fan du vill, men kom inte å gnäll om du fuckar upp det..
Citera
2021-04-17, 22:04
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Du får göra bäst fan du vill, men kom inte å gnäll om du fuckar upp det..

Har mer än tripplat mitt networth sedan entren tidigt januari, kommer jag ur +-0 när det här är over så kan du ge dig fan på att jag kommer sitta här gråtandes. =)
Citera
2021-04-17, 22:08
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Har mer än tripplat mitt networth sedan entren tidigt januari, kommer jag ur +-0 när det här är over så kan du ge dig fan på att jag kommer sitta här gråtandes. =)

Har du realiserat vinsten? Frågar åt en kompis (Bendix)
Citera
2021-04-17, 22:17
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Har du realiserat vinsten? Frågar åt en kompis (Bendix)
Nej och som sagt ännu ett problem, jag måste gora en fin exit annars är allt forvägas, bitcoin kan du spara din seed och komma tillbaka om ett par år och till 99% vara jävligt nojd.

Kommer indikationer på när marknaden borjar närma sig sitt slut och går ju t.om att någorlunda läsa av hur den är och sentimentet från vecka till vecka och det är inte så att hela marknaden kraschar inom ett lopp av några timmar om man kollar på historiken utover black swan event så gäller att inte rida ut denna bullrun hela vägen, casha ut en summa och leva livet/resa for dom och resterande tillbaka in i bitcoin sedan borja DCA in igen är väl planen, de stora pengarna ska goras nästa halvering.
Senast redigerad av pulverhonung 2021-04-17 kl. 22:19.
Citera
2021-04-17, 22:22
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Nej och som sagt ännu ett problem, jag måste gora en fin exit annars är allt forvägas, bitcoin kan du spara din seed och komma tillbaka om ett par år och till 99% vara jävligt nojd.

Kommer indikationer på när marknaden borjar närma sig sitt slut och går ju t.om att någorlunda läsa av hur den är och sentimentet från vecka till vecka och det är inte så att hela marknaden kraschar inom ett lopp av några timmar om man kollar på historiken utover black swan event så gäller att inte rida ut denna bullrun hela vägen, casha ut en summa och leva livet/resa for dom och resterande tillbaka in i bitcoin sedan borja DCA in igen är väl planen, de stora pengarna ska goras nästa halvering.

Bra plan. Hoppas den går i lås..
Citera
2021-04-17, 22:35
Medlem
Citat:
Bra plan. Hoppas den går i lås..

Man ser varför Bitcoin kommer att misslyckas här inne, alla vill bara sälja sina Bitcoins för gainz, ingen vill ta över det gamla systemet. Här inne ser man varför Bitcoin kommer att misslyckas, en Krypto som folk håller istället för vill sälja kommer ta över enkelt.
Citera
2021-04-17, 22:39
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Man ser varför Bitcoin kommer att misslyckas här inne, alla vill bara sälja sina Bitcoins för gainz, ingen vill ta över det gamla systemet. Här inne ser man varför Bitcoin kommer att misslyckas, en Krypto som folk håller istället för vill sälja kommer ta över enkelt.

Vadå. Vill du köpa mina bitcoins? -Det har du inte råd med..
Citera
2021-04-18, 05:41
Medlem
btc gick från 60k till 51k på 6 timmar inatt. Varför?
Citera
2021-04-18, 05:42
Medlem
LightCameraActions avatar
BUY THE FUCKING DIP. Nere på 51k för 15 minuter sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in