2021-01-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Hur är Djupadal? Vi är lite sugna på att komma (lagom mycket) närmare Malmö innerstad, i ett bra område med bra skolor. Västra Limhamn tycker vi är fult, saknar parker och har man otur kan Linnéskolan bli aktuellt. Jag tänkte därför att Djupadal kanske vore något. Djupadalsskolan fortsätter på Bergaskolan, vilket jag ser som mycket positivt. Det finns också lite fler parker. Givetvis får man akta sig från Lorensborgsgatan. Men som sagt, hur är centrala/västra Djupadal?

Skulle inte rekommendera malmö överhuvudtaget, staden är för liten för att kunna leva 18 år utan fel umgänge och dåliga vanor. I mitt fall iaf... annars är djupadal ett skitfint område!
Citera
2021-01-04, 18:12
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorenz0
Skulle inte rekommendera malmö överhuvudtaget, staden är för liten för att kunna leva 18 år utan fel umgänge och dåliga vanor. I mitt fall iaf... annars är djupadal ett skitfint område!
Vi har nog också kommit till den insikten. Egentligen trivs vi väldigt bra och har inte märkt av några problem, men för mig gnager en oro för ekonomin. Malmös egen ekonomi är skit, men huspriserna är grymt höga (i bra områden). Min största rädsla är att det blir ännu värre och det blir white flight en masse. Risken som jag ser är då att man står där med ett fint hus med hög belåning som man får sälja för en spottstyver.

Av den anledningen kommer vi nog välja t.ex. Lund eller Lomma.
Citera
2021-01-14, 23:06
Medlem
Finns det någon som bott vid Möllevångstorget som kan berätta mer om hur det är att bo där?
Citera
2021-01-17, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Finns det någon som bott vid Möllevångstorget som kan berätta mer om hur det är att bo där?
Jag har bott där, tro inte på all skit du hör och läser. Möllan är mysigt, torg varje dag och väldigt många billiga pubar och restauranger.

Klart det hänt en del skit runt Möllan, men om du inte umgås med kriminella så påverkar inte det dig ett skit.
Citera
2021-01-24, 14:02
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-anton
Jag har bott där, tro inte på all skit du hör och läser. Möllan är mysigt, torg varje dag och väldigt många billiga pubar och restauranger.

Klart det hänt en del skit runt Möllan, men om du inte umgås med kriminella så påverkar inte det dig ett skit.

Jag tycker möllan har blivit enormt sunkigt de senaste fem-tio åren. Jag undviker stället faktiskt. Mycket mena och romer överallt
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2021-01-24 kl. 14:13.
Citera
2021-01-24, 21:17
Medlem
Citat:

Jävligt högljutt på kvällarna om du har fönster mot torget eller nära Bergsgatan. En del bråk och tjafs mot småtimmarna, men å andra sidan en hel del härlig puls lite tidigare under kvällarna. Det onda med det goda, antar jag.
Citera
2021-02-01, 09:36
Medlem
deLuzes avatar
Citat:

Positivt:
Bra stadspuls
Bra blandning av människor, typ inflyttade och malmöiter, svenskar och invandrare, etc.
Vackra hus, parker, etc.
Någotsånär billigt att gå ut, äta och dricka
Fantastisk grönsaksmarknad
Bra kommunikationer

Negativt:
Ganska stökigt och högljutt
Kriminella rör sig i området och det pågår öppen lagning här och där. Bli inte förvånad om du hittar dem i din trapp, och visst, de besvärar inte vanligt folk men det är störigt nog att ha dem där
Citera
2021-03-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Vi har nog också kommit till den insikten. Egentligen trivs vi väldigt bra och har inte märkt av några problem, men för mig gnager en oro för ekonomin. Malmös egen ekonomi är skit, men huspriserna är grymt höga (i bra områden). Min största rädsla är att det blir ännu värre och det blir white flight en masse. Risken som jag ser är då att man står där med ett fint hus med hög belåning som man får sälja för en spottstyver.

Av den anledningen kommer vi nog välja t.ex. Lund eller Lomma.

Låter som du har familj eller barn på gång? Gör dig själv en tjänst och efterfråga inte om tips från en massa förståsigpåare i 25-års ålder som tror sig veta allt.
Själv tror jag på en tilltagande segregering i Malmö d.v.s. attraktiva områden blir bättre medan sämre områden förvärras. Så köp du ett hus i Djupadal, se till o få kidsen i rätt skola, skaffa larm i kåken och så kommer du få ett bra liv. Livskvalité att kunna cykla till havet, stan, ta tåget till Köpenhamn och utbudet. Istället för en tråkig jävla kranskommun.
/Uppvuxen i kranskommun (boende i villa i Limhamn) med familj
Citera
2021-04-18, 02:41
Medlem
Hej, jag har tänkt att studera i Malmö i höst och jag har planer på att köpa mig en lägenhet. Men i och med att jag bor i Göteborg har jag inte så jäkla bra koll på vart jag ska leta efter lägenheter. Jag vet ju om att Rosengård är inte den mest optimala orten att flytta till. Därför hade jag verkligen uppskattat om ni i denna tråd kunde tipsa mig på vart i Malmö jag kan bosätta mig. Jag vill gärna bo så nära Malmö centrum/Malmö universitet i ett lugnt område. Så att jag kan antigen kan promenera eller pendla.
Citera
2021-04-18, 02:54
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAAAAJ
Hej, jag har tänkt att studera i Malmö i höst och jag har planer på att köpa mig en lägenhet. Men i och med att jag bor i Göteborg har jag inte så jäkla bra koll på vart jag ska leta efter lägenheter. Jag vet ju om att Rosengård är inte den mest optimala orten att flytta till. Därför hade jag verkligen uppskattat om ni i denna tråd kunde tipsa mig på vart i Malmö jag kan bosätta mig. Jag vill gärna bo så nära Malmö centrum/Malmö universitet i ett lugnt område. Så att jag kan antigen kan promenera eller pendla.

Vad är din budget på boendet?
Citera
2021-04-18, 04:12
Medlem
2 miljoner isch
Senast redigerad av JAAAAJ 2021-04-18 kl. 04:17.
Citera
2021-04-18, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Vad är din budget på boendet?
Ungefär 2 miljoner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto