Citat:
Ursprungligen postat av
Shtre1
Det är just därför jag tycker du verkar vettig! Du utrycker dig inte kränkande men har valid points i dina argument
Tack så mycket och du verkar också vettig! Det är bara common sense att förstå att alla vi som människor/individer är lika mycket värda och har rätt att vara på den här jorden på lika villkor. Att människor sen beter sig illa är en helt annan sak och sen spelar det ingen roll vart vi kommer ifrån för "INGEN" kan säga att de är bättre och mer rättfärdig än någon annan. Vi alla föds utan att veta hur våra liv kommer att bli men tack vare våra föräldrar så leder de oss (förhoppningsvis)på den vägen där Kärlek,Värderingar och kunskap ger oss stor nytta i relationer och möten med våra medmänniskor. Vem är min nästa? Min nästa är den äldre damen på busshållplatsen som vill prata om allt mellan Himmel och Jord, Mannen som ligger utan jacka huttrandes på parkbänken som kanske hade familj och barn innan han förlorade allt. Familjen som fick lämna allt pga krig och förföljelse i sitt hemland. ALLA människor är någon, ett liv, en bakgrund, fel och brister och vi alla är lika sårbara men vi kan alla lära oss att förstå och älska varandra utan förbehåll. Kanske man inte kan älska alla men vi kan iaf försöka respektera varandra.