2021-04-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sverige valde alternativ 3 = flockimmunitet genom att smittan får bränna igenom befolkningen. Att hålla skolorna öppna var en del av den planen, det ser man om man tittar på Tegnells mailhistorik med bland annat Finlands motsvarighet. Att som du fortsätta att hävda "platta ner kurvan" som strategi är bara löjligt. Varför fortsätter du med dina lögner och historieförvanskningar. Alla stora tidningar har skrivit om det men du fortsätter med en dåres envishet hävda att så inte var fallet. Det blir inte mer sant för att man upprepar en lögn.

Nej. Sveriges strategi ÄR och har ALLTID varit att platta ut kurvan så att sjukvården inte går under. Vilket vi lyckats med.

Vad din agenda är här med alla dina medvetna lögner vet jag inte men du fortsätter din inslagna väg. Det förändrar ju dock inte fakta.

Om du så hade lyssnat på en enda presskonferens under dessa 500 dagar så hade du vetat vad du pratar om men du är inte intresserad av ämnet och det är en gåta vad du gör i ett forum du inte är intresserad av. Otroligt. Herregud.
Citera
2021-04-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du glömde det lilla order "officiella".
Det var Sveriges officiella strategi, i efterhand, efter att det visat sig att flockimmunitetsidén var åt helvete och Giesecke fick tunghäfta.

Fast med tanke på SR:s rapportering om FHM:s senfärdighet även under höstan 2020 så kan man nog misstänka att idén levde kvar hos förhoppfulla FHM-vurmare även då. Nu, är den nog helt död som idé däremot.

Sveriges strategi är och har alltid varit att platta ut kurvan så att sjukvården inte går under. Vilket vi lyckats med. att ha ett så pass öppet samhälle så att sjukvården klarar av detta. Vilket de gjort.

Detta är strategin nu och detta var strategin hela tiden.
Citera
2021-04-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du är ironisk. Jag är inte ironisk.

En annan är dessutom ingen hysteriker och varför skulle man vara en?

Om det är rationellt att vara hysterisk så är jag det. Ditt förmodade stoiska lugn är bara idioti som leder till en tramsig invändning mot det adekvata ordet: pandemi.
Bland annat.
Citera
2021-04-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Jag förbehåller mig rätten att utgå ifrån att Sveriges statistik är mer korrekt än Indiens, men visst, det är ju ingenting jag vet.

Oaktat det var det inte CFR jag avsåg med mitt föregående inlägg utan smittspridningstrenden i respektive land.

Som om det går att skilja smittspridning från dödstal...
Citera
2021-04-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo Sveriges strategi var att låta smittan spridas genom befolkningen tills flockimmunitet uppnåddes. Men naturligtvis under förutsättning att sjukvården inte skulle överbelastas. Det är detta du menar med platta till kurvan
Ett av problemen med strategin är att om inte sjukvården skall överbelastad så tar det väldigt lång tid innan man når flockimmunitet.

Flockimmunitet är ingen strategi. Det är ett tillstånd som kommer uppnås oavsett vad. antingen på naturlig väg eller genom vaccination. Eller som i vårt fall, en kombination av dem båda.

Strategin var att platta ut kurvan så sjukvården inte går under. Detta är strategin idag och detta var strategin igår.

Svårt att fatta?
Citera
2021-04-17, 11:56
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lilla vän, de flesta generika har sitt ursprung i Kina. Indien köper baskemikalier därifrån. Jag tror kineserna är ensamma på antibiotikamarknaden nästan.

Ok det visste jag inte. Kan du ge några exempel på läkemedel som är framforskade och utvecklade i kina och som vi i sverige använder?
Nu pratar jag om forskning och utveckling inte tillverkning. Eller om att multinationella läkemedelsbolag såklart finns representerade i Kina med forskning och tillverkning.

Ps. Lägg ner attityden.
Citera
2021-04-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nej. Sveriges strategi ÄR och har ALLTID varit att platta ut kurvan så att sjukvården inte går under. Vilket vi lyckats med.

Vad din agenda är här med alla dina medvetna lögner vet jag inte men du fortsätter din inslagna väg. Det förändrar ju dock inte fakta.

Om du så hade lyssnat på en enda presskonferens under dessa 500 dagar så hade du vetat vad du pratar om men du är inte intresserad av ämnet och det är en gåta vad du gör i ett forum du inte är intresserad av. Otroligt. Herregud.

Faktum är att sjukvården sedan länge håller på att gå under, sakta men säkert.

Trodde du att SÖS, UAS eller KS skulle explodera och brinna upp så att du kunde titta på det i TV eller?
Citera
2021-04-17, 11:58
Bannlyst
Citat:
Om det är rationellt att vara hysterisk så är jag det. Ditt förmodade stoiska lugn är bara idioti som leder till en tramsig invändning mot det adekvata ordet: pandemi.
Bland annat.

Det tror jag inte förstås. Andas utmärkt utan munskydd och kommer inte få i mig metaller och annat eftersom jag inte tänker vaccinera mig. Känns rationellt och hälsosamt alltihop.
Citera
2021-04-17, 11:59
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Som om det går att skilja smittspridning från dödstal...
Ökad smittspridning leder allt annat lika till ökade dödstal, ja.

Det innebär inte att det är omöjligt att ha en diskussion om hur smittspridningen i sig utvecklar sig, utan att diskutera dödstal. Varför skulle det vara så?
Citera
Medlem
Citat:
Får du månadslön av FHM eller tittar du för mycket på SVT?

Inget av dem.

Däremot har jag följt detta i 500 dagar nu och är intresserad av ämnet. Två saker du inte gjort.

Att sitta och hitta på eget trams ligger inte för mig. Jag ägnar mig åt fakta. Gör det du med. Annars finns det en konspirationstråd du kan flytta till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
20st är på fest. Dessa 20st blir smittade. Vem har smittat deltagarna?
Citera
2021-04-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Faktum är att sjukvården sedan länge håller på att gå under, sakta men säkert.

Trodde du att SÖS, UAS eller KS skulle explodera och brinna upp så att du kunde titta på det i TV eller?

Nä, det gör de inte. De har inte gått under med långt högre inläggningar och kommer inte göra det nu och kommer heller inte göra det sen.

Återigen nån sorts apokalyptiskt trams som verkar så populärt att sprida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in