2021-04-17, 09:24
Medlem
Är detta möjligt ? Har en inkomst på typ 4 tusen per månad via bidrag och funderar på att låna tex 300000 och sedan använda en del av bidraget till att återbetala , eftersom återbetalningstiden är på tiotals år så har jag råd , frågan är om man kommer att få avslag , jag har inga annärkningar eller kreditupplysningar alls och jag har fulle möjlighet att betala , men dom endå att neka , får jag en UC prick ?
Citera
2021-04-17, 09:29
Medlem
Fruktansvärt usel idé.
Citera
2021-04-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsenperson
Är detta möjligt ? Har en inkomst på typ 4 tusen per månad via bidrag och funderar på att låna tex 300000 och sedan använda en del av bidraget till att återbetala , eftersom återbetalningstiden är på tiotals år så har jag råd , frågan är om man kommer att få avslag , jag har inga annärkningar eller kreditupplysningar alls och jag har fulle möjlighet att betala , men dom endå att neka , får jag en UC prick ?
Du kommer inte att få något lån. Var tacksam för det.
Citera
2021-04-17, 09:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Du har 4k från något bidrag. Du har alltså 0 kr i inkomst.

Troligtvis är du inte den hetaste kandidaten att låna ut till. Men du kan ju försöka.
Citera
2021-04-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Du kommer inte att få något lån. Var tacksam för det.
Varför ? Jag har ju full möjlighet att betala tillbaks .

Kanske jag kan samla ihop en massa snabblån då 🥲😖
Citera
2021-04-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du har 4k från något bidrag. Du har alltså 0 kr i inkomst.

Troligtvis är du inte den hetaste kandidaten att låna ut till. Men du kan ju försöka.
Jo men man behövde inte ange var ens inkomst kom ifrån på julalånet så hur ska dom veta ?

Jag planerar ju att betala
Citera
2021-04-17, 09:39
Medlem
llanzs avatar
Vad skall du göra med pengarna? Fly till Thailand?
Citera
2021-04-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Fruktansvärt usel idé.
Varför ? Man vet inte alltid hur länge man kommer att klara sig innan man dör , man ska försöka uppnå sina drömmar så fort som möjligt tycker jag

Jag har ju möjlighet att betala tillbaks allt även om det kommer ta tiotals år och jag kommer att ha ännu mindre pengar än jag redan har
Citera
2021-04-17, 09:41
Medlem
Citat:
Jo men man behövde inte ange var ens inkomst kom ifrån på julalånet så hur ska dom veta ?

Jag planerar ju att betala
Vad är din deklarerade inkomst som du lämnar in varje år till staten?
Det är offentliga handlingar och görs en UC på dig kommer du i princip få lägst betyg.

Det är inte så att du går in till närmsta Jula butik och får pengar direkt ur kassan även om det klart hade varit smidigt.
Citera
2021-04-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Vad skall du göra med pengarna? Fly till Thailand?
Bli modell 😊 kråknäsan och fläskmagen behöver rättas till

Blev även flintskallig som ungdom så detta behöver även rättas till , det är därför som 100 tusentals kronor behövs .

Men jag ser inte varför dom inte skulle vilja låna ut när jag planerar att betala tillbaks
Citera
2021-04-17, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ath0
Det är offentliga handlingar och görs en UC på dig kommer du i princip få lägst betyg.

Det är inte så att du går in till närmsta Jula butik och får pengar direkt ur kassan även om det klart hade varit smidigt.
0 kr 😖 lever på olika bidrag

Men jag VET att jag kan betala tillbaks , jag kommer att få leva snålt på enbart potatis typ men jag måste få vissa saker gjorda !

Har fått höra att jag är för full för att nånsin kunna få ett jobb (därav operation) osv

Jag är ärlig och planerar att betala
Citera
2021-04-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ath0

Så jag bör välja lån utan UC ? Tex samla ihop 4 smålån på 50 k ? Jag bör ha möjlighet att betala dessa också dock så lär det bli dyrare eller hur ?

Men 200k bör räcka .......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in