Citat:
Ursprungligen postat av
wolfies
Nardos snacka skit om Tanja? Endast mergim och Emelie som gör det för dem ljuger henne rakt i ansiktet. Nardos var rak på sak med henne.
Vad exakt var det som Nardos var rak med? Jag förstod ingenting av hennes dravel. Det som framgick var inget konkret, att Tanja gjort fel på nåt sätt, utan att Nardos påpekade saker om Tanjas personlighet och vad hon (Tanja) har för förhållningssätt till livet och världen. Nardos anklagade Tanja för att ha en alltför positiv inställning som enligt Nardos (och Mergim) är en fasad. Anklagelsen kom sig av att Nardos ville få fram saker genom rutan och att Mergim sått frön hos Nardos och bett henne ta upp saker med Tanja.
Nardos kan mycket väl ha varit Mergims nyttiga idiot, men om så är fallet är hon inte speciellt smart. Att hon överhuvudtaget ger sig på en människas personlighet och förhållningssätt till tillvaron för att det är för positivt är bara äckligt.
OBS - Hade Nardos hållit sig till att ta upp nåt konkret som t ex ett osnyggt beteende eller något som hade varit till skada för någon annan hade jag applåderat henne. Nu är det bara så konstigt.
Dessutom - OM nu någon ”spelar spelet” genom att vara positiv och inte skada nån... så applåderar jag, jag ser hellre sånt spel än backstabbing, mobbing och paktande.