2021-04-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det är ju samma sak fast svenska råvaror, inte ersatt med nån Flora/Lätt&Lagom kopia.
Ie, fortfarande ett smör, inte margarin.

Inte smör om man ska vara noga. Smör görs av endast grädde och eventuellt salt.

Jag tittade på Lids nya 'Ängens smör och raps' kommer från Grådö mejeri. Jag har inte testat men det verkar ju lovande.
Citera
2021-04-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Jag tycker allt från Milbona har en otrevlig bismak, utom deras smaksatta yoghurt (för där döljs väl bismaken).

Jag håller inte med, vi köper skivad ost Tilsiter och gillar den.

Jag tittade på Milbona gräddost, tillverkas i Danmark av Arla. Åseda gräddost kommer från samma fabrik, skulle inte förvåna om det är samma produkt.

Arla köpte och slog igen mejeriet i Åseda och använder namnet för dansk ost...
Citera
2021-04-07, 17:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Inte smör om man ska vara noga. Smör görs av endast grädde och eventuellt salt.

Jag tittade på Lids nya 'Ängens smör och raps' kommer från Grådö mejeri. Jag har inte testat men det verkar ju lovande.

Smörprodukt om man ska vara petig, men syftade mer på det faktum att det till skillnad från diverse margarin/lättarin faktiskt är baserat på smör med en tillsats av vegetabilisk olja för att göra det lite mjukare när det är kallt.
Citera
2021-04-07, 20:41
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Jag håller inte med, vi köper skivad ost Tilsiter och gillar den.

Jag tittade på Milbona gräddost, tillverkas i Danmark av Arla. Åseda gräddost kommer från samma fabrik, skulle inte förvåna om det är samma produkt.

Arla köpte och slog igen mejeriet i Åseda och använder namnet för dansk ost...
Jag skulle givetvis ha skrivit "allt från Milbona som jag har smakat". Oops

Jag har provat cottage cheese (keso), creme fraiche, och gräddfil (eller vad det nu var). De har kanske inte direkt någon "bismak", men jag tycker att de smakar unket, eller lite härsket.
Citera
2021-04-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Jag skulle givetvis ha skrivit "allt från Milbona som jag har smakat". Oops

Jag har provat cottage cheese (keso), creme fraiche, och gräddfil (eller vad det nu var). De har kanske inte direkt någon "bismak", men jag tycker att de smakar unket, eller lite härsket.
Gräddosten är faktiskt riktigt bra, bättre än Arlas Boxholm gräddost, som Lidl också säljer.
Citera
2021-04-08, 14:01
Medlem
tepss avatar
Efter att ha lyssnat på Flashback Forever och fått tips om att denna tråden finns så har jag smått förälskat mig i LIDL.

Deras nuggets med dipsås är riktigt goda.
Nu upptäckte jag det överblivna från östeuropveckan och är fullkomligt besatt av Kuljankas borsch(t). Det är så god och kalorisnål.

En annan sak jag upptäckte på LIDL var att dom har medjool dadlar för 140kr/kg. Köpte dagen innan på ICA för 200kr/kg, dessutom inte alls lika färska och inte alla stora som de i lådorna på LIDL.

Ska läsa denna tråden nu och anamma era tips om kommande veckor.

Edit:
Har ni tips på godast färdigskivade ost?
Senast redigerad av teps 2021-04-08 kl. 14:11.
Citera
2021-04-14, 21:42
Medlem
atts avatar
Spontanköpte idag Sondey Mini Caramel Waffles från tillfälligt besök-avdelningen, fyllda med sirap, så j-kla goda.
Citera
2021-04-14, 22:05
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Efter att ha lyssnat på Flashback Forever och fått tips om att denna tråden finns så har jag smått förälskat mig i LIDL.

Edit:
Har ni tips på godast färdigskivade ost?

Har inte testat så många än men deras färdigskivade vanliga Goudaost är rätt ok, lite för mild för mig men smälter väldigt fint på varma mackor, jag gillade inte deras färdigskivade lagrade Gouda däremot.
Om du vill ha sån där lättsmält ost till burgare så är Lidls märken helt ok, de hade även som var lik mozzarella ett tag, väldigt god men den har jag inte sett till länge tyvärr.

Gillar du vanlig ost så är deras cheddar ok, lite dyra har de blivit nu tyvärr men de brukar ha rea på 1 kg pkt som är väldigt prisvärda anser jag ”Valley Sprey” tror jag de heter om jag minns rätt. Den är inte speciellt lik en riktig cheddar vare sig smak eller konsistens men en god all-round ost typ våra svenska herrgårdsostar.
Citera
2021-04-15, 16:08
Medlem
CoZeCos avatar
Provade just efter era omdömen deras burgare i låda, de var riktigt goda! ska nog köpa 2-3 lådor till innan veckan är över
Citera
2021-04-15, 16:10
Medlem
gato12s avatar
Nån som provat deras äppelpaj i bröddisken?

Fått för mig att det är typ äppelmos i ett hopvikt bröd, men det kanske är mycket bättre?
Citera
2021-04-15, 22:01
Medlem
pantywankers avatar
Någon som vet om deras flaskvatten av märket Saskia med hallonsmak kommer tillbaka? Det fanns för ungefär två veckor-sedan och var väldigt gott.
Butikschefen sa tyvärr att det var en tillfällig produkt
Citera
2021-04-17, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Provade just efter era omdömen deras burgare i låda, de var riktigt goda! ska nog köpa 2-3 lådor till innan veckan är över

Är det bara biffar i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in