Citat:
Ursprungligen postat av
dannbaggen
Haha, det fetade. Bara trams trams trams. Foliehattar och personer dömda i rättegång.
Ja. Jag är historiskt intresserad och specifikt WWII. Har besökt flera förintelseläger och vet allt om utvecklingen från Mein Kampf, Nurnberglagarna, Maktövertagandet, Kristallnatten, Ghetton, Madagskarplanen, Wannseekonferensen, byggandet av lägren, hur allt utfördes 1941-1944 och Sonderaktion 1005.
Du framstår snarare som en historisk imbecill än en "historiskt intresserad".
Det är rätt slående att av de faktoider du tar upp så är det ingen som har någon direkt bäring på förintelsemyten eller otvetydigt stödjer hypotesen. Varken Nürnberglagarna,
Mein Kampf, "maktövertagandet", Kristallnatten, ghetton, Madagaskarplanen, Wannseekonferensen eller koncentrationslägren har någon direkt evidensiär bäring på förintelsemyten, utan är perifera företeelser som idag axiomatiskt antas vara relaterade till "förintelsen" i ett slagt cirkelresonemang där förkunskapen om "förintelsen" intygas av Wannsee-konferensen, som i sin tur intygar "förintelsen". Och flera av dem är snarare kategoriska motbevis, t.ex. Madagaskarplanen och vad vi idag vet om Wannsee-konferensen på basis av de dokument som faktiskt överlevt därifrån.
Det har länge påpekats att detta är en av förintelsemytologins svagaste punkter; det faktum att samtliga "bevis" består i andra- eller tredjehandstolkade källor som aldrig kan tolkas
prima facie utan omtolkas på basis av putativa "kodord", mm.
Jag tar gärna en djuplodande diskussion om dessa påstådda "bevis", men det måste ske i revisionistforumet.
Dock är jag väl medveten om den historielösa faktaresistens och arrogans som förintelsetroende tyvärr lider av, så jag förväntar mig inte att ens inträda i några relevanta sakdiskussioner om individuella bevispunkter, vilket är sorgligt (men typiskt) för någon som är "intresserad av WW2".
Citat:
allt detta är vederlagt
Jag tror inte du vet vad det order betyder.