2021-04-17, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Googla!

Googla hongkong du.
Citera
2021-04-17, 00:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Haha, det fetade. Bara trams trams trams. Foliehattar och personer dömda i rättegång.

Ja. Jag är historiskt intresserad och specifikt WWII. Har besökt flera förintelseläger och vet allt om utvecklingen från Mein Kampf, Nurnberglagarna, Maktövertagandet, Kristallnatten, Ghetton, Madagskarplanen, Wannseekonferensen, byggandet av lägren, hur allt utfördes 1941-1944 och Sonderaktion 1005.

Du framstår snarare som en historisk imbecill än en "historiskt intresserad".

Det är rätt slående att av de faktoider du tar upp så är det ingen som har någon direkt bäring på förintelsemyten eller otvetydigt stödjer hypotesen. Varken Nürnberglagarna, Mein Kampf, "maktövertagandet", Kristallnatten, ghetton, Madagaskarplanen, Wannseekonferensen eller koncentrationslägren har någon direkt evidensiär bäring på förintelsemyten, utan är perifera företeelser som idag axiomatiskt antas vara relaterade till "förintelsen" i ett slagt cirkelresonemang där förkunskapen om "förintelsen" intygas av Wannsee-konferensen, som i sin tur intygar "förintelsen". Och flera av dem är snarare kategoriska motbevis, t.ex. Madagaskarplanen och vad vi idag vet om Wannsee-konferensen på basis av de dokument som faktiskt överlevt därifrån.

Det har länge påpekats att detta är en av förintelsemytologins svagaste punkter; det faktum att samtliga "bevis" består i andra- eller tredjehandstolkade källor som aldrig kan tolkas prima facie utan omtolkas på basis av putativa "kodord", mm.

Jag tar gärna en djuplodande diskussion om dessa påstådda "bevis", men det måste ske i revisionistforumet.

Dock är jag väl medveten om den historielösa faktaresistens och arrogans som förintelsetroende tyvärr lider av, så jag förväntar mig inte att ens inträda i några relevanta sakdiskussioner om individuella bevispunkter, vilket är sorgligt (men typiskt) för någon som är "intresserad av WW2".

Citat:
allt detta är vederlagt

Jag tror inte du vet vad det order betyder.
Citera
2021-04-17, 00:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Om det är som du skriver så ber jag om ursäkt för att ha använt ordet fel.

Det jag menade att säga är att förintelsen helt självklart har skett. Det går inte att hitta en enda seriös historiker som säger något annat. Helt 100% självklart enligt alla historiker.

Bara tragiskt och foliehatt att hävda något annat (i klass med att USA själv iscensatte 9/11)

Du behöver inte be om ursäkt, men jag var tvungen att fråga för jag visste inte vad du egentligen menade även om jag gissade att det var som du nu bekräftade.

Personligen tycker jag att det föreslagna straffbeläggandet är helt fel väg att gå. Det är ju bara några tusen förvirrade själar som ens snuddar vid tanken på att förneka förintelsen. Jag likställer dem med Morgan Johansson i destruktivt tänkande.
Citera
2021-04-17, 00:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Dock är jag väl medveten om den historielösa faktaresistens och arrogans som förintelsetroende tyvärr lider av, så jag förväntar mig inte att ens inträda i några relevanta sakdiskussioner om individuella bevispunkter, vilket är sorgligt (men typiskt) för någon som är "intresserad av WW2".

Jaså du var där och såg att det inte inträffade då? Med andra ord, du har inte en förbannade aning om vad du pratar om. Du har bara en tro och den kan man ju fundera på vad den egentligen har för syfte?
Citera
2021-04-17, 00:35
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du behöver inte be om ursäkt, men jag var tvungen att fråga för jag visste inte vad du egentligen menade även om jag gissade att det var som du nu bekräftade.

Personligen tycker jag att det föreslagna straffbeläggandet är helt fel väg att gå. Det är ju bara några tusen förvirrade själar som ens snuddar vid tanken på att förneka förintelsen. Jag likställer dem med Morgan Johansson i destruktivt tänkande.
Källa på det, tack.

Hur kan det vara destruktivt att avfärda den konspirationsteori som förintelsen är?
Citera
2021-04-17, 00:38
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har bara en tro och den kan man ju fundera på vad den egentligen har för syfte?

När förintelsetroende bokstavligen talar om Auschwitz och Leichenkeller I som det "heligaste av heliga" och "sakrosankt" bör man fundera på vem som egentligen har en trosövertygelse och ger uttryck för sekterism.
Citera
2021-04-17, 00:39
Medlem
Scalpings avatar
Tror de vill ha möjligheten att kunna tysta såna konspiratoriker och förnekare på Twitter och andra sociala medier. Här på FB lär det ju bli svårt då inget lämnas ut. En bra signal, men tror inte man får tyst på de här 200 persen i Sverige med en lag ändå. Vore skönt med mer städade forum dock.
Senast redigerad av Scalping 2021-04-17 kl. 00:41.
Citera
2021-04-17, 00:41
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Tror de vill ha möjligheten att kunna tysta såna konspiratoriker och förnekare på Twitter och andra sociala medier. Här på FB lär det ju bli svårt då inget lämnas ut. En bra signal, men tror inte man får tyst på de här 200 persen i Sverige med en lag ändå. Vore dock skönt med mer städade forum dock.
Så du menar att regeringen stiftar en lag för 200 pers? Det måste vara ett jätteproblem att 200 pers inte tror på förintelsen.
Citera
2021-04-17, 00:42
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Googla hongkong du.
Det verkade viktigt för dig!? Som att det var din enda kunskapskälla, eller inte hela Google då utan en smal remsa för efterblivna personer.
Citera
2021-04-17, 00:43
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Så du menar att regeringen stiftar en lag för 200 pers? Det måste vara ett jätteproblem att 200 pers inte tror på förintelsen.
problemet är att de skriker och kraxar högt och stör med sin okunskap.
Citera
2021-04-17, 00:44
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage

Det är onekligen intressant varför regeringen tagit upp detta förslag i Sverige år 2021. Rimligen är det någonting som triggat den organiserade judenheten att lobba för mer drakonisk repression och censur i just Sverige. Svenskarnas exponering mot icke-tillåtna historiska åsikter och förintelserevisionism är ju troligen minimal i jämförelse med t.ex. Tyskland.
Citera
2021-04-17, 00:47
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
problemet är att de skriker och kraxar högt och stör med sin okunskap.
Verkar mest vara du som kraxar. Vad har du själv för kunskaper om förintelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in