2021-04-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Det poppar ju upp nya kryptovalutor hela tiden. Hur mycket tål marknaden? Vad är taket?

Den siste idioten är inte född-get it ?
Citera
2021-04-17, 00:05
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Inte många alls inom en snar framtid, en väldigt stor del kommer försvinna när diverse regelverk sätts in.
Det är ett implicit regelverk eller förbud i Sverige med bankmaffian och snåriga skatteregler. Inte stoppar det någon.
Citera
2021-04-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Det är ett implicit regelverk eller förbud i Sverige med bankmaffian och snåriga skatteregler. Inte stoppar det någon.

Menar världen över, det räcker med att SEC eller andra länder hittar på något och så måste diverse exchanges stänga och/eller delista diverse cryptos på exchanges. Alla coins kommer inte ha utility och alla kommer inte tillåtas existera. Det kanske blir 100 kvar så ett tips är att göra sig av med shitcoins och välja dem som det finns riktig användning för.
Citera
2021-04-17, 00:15
Medlem
Citat:
Menar världen över, det räcker med att SEC eller andra länder hittar på något och så måste diverse exchanges stänga och/eller delista diverse cryptos på exchanges. Alla coins kommer inte ha utility och alla kommer inte tillåtas existera. Det kanske blir 100 kvar så ett tips är att göra sig av med shitcoins och välja dem som det finns riktig användning för.
Kryptovalutor hotar faktiskt inte det finansiella systemet. Riksbanken skulle kunna ha Bitcoin i reserven som exempelvis Kina och USA indirekt har då de behåller beslagtagna illegala tillgångar. Det kanske kommer.
Citera
2021-04-17, 00:17
Medlem
Citat:
Kryptovalutor hotar faktiskt inte det finansiella systemet. Riksbanken skulle kunna ha Bitcoin i reserven som exempelvis Kina och USA indirekt har då de behåller beslagtagna illegala tillgångar. Det kanske kommer.

Nej det kommer va det finansiella systemet och man vill ha kontroll på det.
Citera
2021-04-17, 00:21
Medlem
Citat:
Nej det kommer va det finansiella systemet och man vill ha kontroll på det.
Folket 99% vinner över eliten 1% då. Nä tåget kan inte stoppas. Eliten måste köpa Bitcoin.
Citera
2021-04-17, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Ja, ja. Skiten kollapsar snart.

Alltså marknaden har gått 5x i market cap på liten tid. Det här är bara början
Citera
2021-04-17, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vet ej. Men eftersom det finns över 9000 alt-coins är det rätt hög sannolikhet att en alt-coin också är en shitcoin. Bitcoin kommer aldrig bli en shitcoin. Troligen inte heller Ethereum. Varför satsa på random osäkra kort? Jag satsar iofs själv på några alts men en väldigt liten andel av totalen. Det finns säkert minst 100 alts som är seriösa och bra, frågan är bara vem av dem som kan lyckas klå Bitcoin och Ethereum. Ingen, tror jag.

ADA, LINK, DOT, VET; ICX m.m. är också säkra. Varför jag satsar på altcoins? Bara för att kunna utöka mitt BTC-innehav. Det är helt klart det bästa sättet. Så det handlar inte om att jag tror att något ska "klå" BTC och ETH. Det handlar om att tjäna pengar. Det går att tjäna pengar på shitcoins. Det är fakta.
Citera
2021-04-17, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
ADA, LINK, DOT, VET; ICX m.m. är också säkra. Varför jag satsar på altcoins? Bara för att kunna utöka mitt BTC-innehav. Det är helt klart det bästa sättet. Så det handlar inte om att jag tror att något ska "klå" BTC och ETH. Det handlar om att tjäna pengar. Det går att tjäna pengar på shitcoins. Det är fakta.

Bitcoin kommer att bli passerad, då Bitcoin inte on-boardar folk tillräckligt snabbt, andra projekt som jobbar snabbare kommer ha snabbare adoption. Alt-coins har gått upp $800B i market cap på 100 dagar, det är Bitcoin's riktiga market cap om vi tar bort tappade coins. Idag så har BTC sjunkit till under 50% market dominans, och kommer nog trenda ner till ynka 20-25%
Citera
2021-04-17, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Bitcoin kommer att bli passerad, då Bitcoin inte on-boardar folk tillräckligt snabbt, andra projekt som jobbar snabbare kommer ha snabbare adoption. Alt-coins har gått upp $800B i market cap på 100 dagar, det är Bitcoin's riktiga market cap om vi tar bort tappade coins. Idag så har BTC sjunkit till under 50% market dominans, och kommer nog trenda ner till ynka 20-25%
Haha, det betyder bara för att varje ny shitcoin och cashgrab som kommer så minskar BTC dominansen. Nej, BTC är går enligt plan: https://digitalik.net/btc/s2fx

Prova klicka på länken. Kanske kan du lära dig något.
Senast redigerad av LightCameraAction 2021-04-17 kl. 04:22.
Citera
2021-04-17, 06:26
Medlem
Citat:
Haha, det betyder bara för att varje ny shitcoin och cashgrab som kommer så minskar BTC dominansen. Nej, BTC är går enligt plan: https://digitalik.net/btc/s2fx

Prova klicka på länken. Kanske kan du lära dig något.

Om Bitcoin går upp till $250k så kommer alt-coins gå upp ännu mer, sen så kan du inte kalla de för shit-coins längre då de har högre market cap än Bitcoin. Bitcoin's verkliga är runt $800B med circulating, alt-coins är runt $1,100B just nu, det är runt 30% högre redan.
Citera
2021-04-17, 06:40
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Idioterna tar aldrig slut.
Och alltid har de ’otur’, till sist.
Stackars ...

Vad är det du siger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera