2021-04-16, 23:52
Avslutad
Jag brukar kolla satsen då och då i ett mikroskop. Det har aldrig varit några problem men på sistone har det knappt funnits någon levande spermie. Någon enstaka har legat på samma ställe och rört sig fram och tillbaka mycket slött.
Vad kan det bero på? Jag tror det började sedan tillskott av ingefära. Även om ingefära sägs vara bra för testosteron och fertilitet så kan jag inte undvika att se ett samband. Vilket tillskott är det som förstör min fertilitet?

Nya tillskott sedan detta uppmärksammades:
Stora mängder kaffe (8 koppar i ett svep före träning)
N-acetyl cysteine (NAC) (efter träning)
Acetyl-L-carnitine
800 mg magnesiumcitrat
Ca 10 gram ingefärarot per dag

Inget i övrigt vad jag vet. Brukar vara noga med att inte ha varma kalsonger och lägga telefoner och dylikt i knäet. Duschar iskallt och bastar inte.
Konstigt nog började detta i samband med att jag slutade använda nikotin. Jag har även tänkt på corona men vad jag vet så har jag inte haft det. Kan en tid till en urolog hjälpa?
Citera
2021-04-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdrisNegassi
Jag brukar kolla satsen då och då i ett mikroskop. Det har aldrig varit några problem men på sistone har det knappt funnits någon levande spermie. Någon enstaka har legat på samma ställe och rört sig fram och tillbaka mycket slött.
Vad kan det bero på? Jag tror det började sedan tillskott av ingefära. Även om ingefära sägs vara bra för testosteron och fertilitet så kan jag inte undvika att se ett samband. Vilket tillskott är det som förstör min fertilitet?

Nya tillskott sedan detta uppmärksammades:
Stora mängder kaffe (8 koppar i ett svep före träning)
N-acetyl cysteine (NAC) (efter träning)
Acetyl-L-carnitine
800 mg magnesiumcitrat
Ca 10 gram ingefärarot per dag

Inget i övrigt vad jag vet. Brukar vara noga med att inte ha varma kalsonger och lägga telefoner och dylikt i knäet. Duschar iskallt och bastar inte.
Konstigt nog började detta i samband med att jag slutade använda nikotin. Jag har även tänkt på corona men vad jag vet så har jag inte haft det. Kan en tid till en urolog hjälpa?
Jag tror att du behöver klä in scrotum med folie och låta det vara så något halvår. Att ingefäran skulle vara ett problem är osannolikt.
Citera
2021-04-17, 00:17
Medlem
Det här är ju banbrytande. Globohomosarna kan sluta med vaccin och 5G och öppna indiska gatukök istället.

Så länge du inte smörjer in kuken i ingefära borde det inte ta livet av dina småttingar. Ett besök hos en urolog kan säkert hjälpa dig gå till botten med ditt problem.
Citera
2021-04-17, 00:41
Medlem
Megaforces avatar
Fertiliteten kan varierar beroende på aktuell levnadssituation. Framförallt är det stress som minskar fertiliteten vilket helt enkelt beror på att människokroppen försöker minska reproduktion om förutsättningarna för nyfödda barn inte är bra. Det är därför par vid barnlöshet rekommenderas att försöka vid en längre semester där man hunnit stressa ner helt.

I ditt fall tror jag orsaken främst är stress orsakad av abstinensbesvär. Det är alltså övergående så du behöver inte göra något speciellt.
Citera
2021-04-17, 00:43
Avslutad
Jag har inte haft svag stråle men förut blev jag hastigt pissnödig, men det har nog gått över i takt med att jag vant mig vid kaffe. Jag tänker på en PAE:
Citat:
Prostate artery embolization has a high rate of success, with over 90% of men experiencing relief in the first year. Unlike other treatments that may have unwanted sexual side effects, PAE does not affect sexual performance.
https://www.yalemedicine.org/conditions/prostate-artery-embolization
Jag kanske har haft hög omvandling till dihydrotestosterone. Kan det vara så att satsen inte kommer ut om det nu är så att man fått större prostata? Om det är det, kan det i så fall komma så hastigt som på bara några månader?

Ingår PAE i vården eller är det bara s.k. gold standard TURP? En TURP ger sexuella problem. Steril vill jag inte bli. Måste man åka till Indien för en PAE eller ingår det i den europeiska sjukvården?
Citera
2021-04-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Fertiliteten kan varierar beroende på aktuell levnadssituation. Framförallt är det stress som minskar fertiliteten vilket helt enkelt beror på att människokroppen försöker minska reproduktion om förutsättningarna för nyfödda barn inte är bra. Det är därför par vid barnlöshet rekommenderas att försöka vid en längre semester där man hunnit stressa ner helt.

I ditt fall tror jag orsaken främst är stress orsakad av abstinensbesvär. Det är alltså övergående så du behöver inte göra något speciellt.
Jag tror att orsaken främst är att TS är ett troll. Vem fan sitter och räknar sina spermier i ett mikroskop. Eller vad tror du?
Citera
2021-04-17, 00:54
Avslutad
Citat:
Although this study is limited due to not disclosing the dosage of ginger used over the three months of treatment and not having a double blind control, ginger was associated with increases in testosterone (17.7%), follicle stimulating hormone (17.6%), luteinizing hormone (43.2%), and sperm motility (47.3%), morphology (18.4%), viability (40.7%), count (16.2%), and ejaculate volume (36.1%) with reductions in lipid peroxidation of the semen (53.7%) associated with increases in glutathione (26.7%) relative to baseline.
https://examine.com/supplements/ginger/#hem-seminal-motility

Det var den studien som fick mig att börja med ingefära. Men ofta när man läser något och sen börjar så brukar det ha omvänd effekt. Jag är 50/50 på att det har med ingefäran att göra men är inte säker.
Ska först sluta med roten.
Citera
2021-04-17, 00:59
Medlem
ProfessorAs avatar
Varför brukar du kolla satsen i mikroskop? Ingen som reagerade på den biten?
Citera
2021-04-17, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Varför brukar du kolla satsen i mikroskop? Ingen som reagerade på den biten?
Ett av de enklaste, billigaste och bästa sättet att se hur den allmänna hälsan är. Bra spermier brukar nästan alltid gå hand i hand med en för övrigt bra allmänhälsa. Ändring av antalet eller rörligheten jämfört med förut kan bero på t.ex. överträning eller underträning, att man exempelvis ätit för många sömntabletter osv.
Citera
2021-04-17, 01:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Jag tror att orsaken främst är att TS är ett troll. Vem fan sitter och räknar sina spermier i ett mikroskop. Eller vad tror du?

Räknar dem har jag inte gjort, men att titta på dem är kul. Fast det var länge sen jag gjorde sådant.
Citera
2021-04-17, 01:20
Medlem
Jag har letat efter mikroskop av den magnitiden, vart hitta du det under 100 000 kr? Ts skiter på oss
Citera
2021-04-17, 01:35
Medlem
Bara kvinnor äter kosttillskott och undersöker sädesvätska med sina ögon.

Ät kött och gå och lägg dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in