2021-04-16, 23:13
Medlem
getbusys avatar
Har yttrandefriheten avskaffats?
Citera
2021-04-16, 23:13
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Det hände ganska nyligen, gör dig en sökning så kanske du hittar lite info.
(märk väl att olika sökmotorer ger dig olika svar).

Nänä , du kom med påståendet, stå för det. Ge mig en källa. Detta "ganska nyligen genomförda folkmord"
Citera
2021-04-16, 23:14
Medlem
Nimars avatar
Är det sant så är det sant.
Så istället för att svara på er fråga så låser vi in er tills ni insett sanningen.
Citera
2021-04-16, 23:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Förlåt, fattar inte vad ni diskuterar. Tror ni att miljontals människor dog i koncentrationslägren eller inte? Om de blev lampskärmar är väl ganska oviktigt eller?

Jag vet inte. Jag tror i alla fall inte på den officiella berättelsen längre. Av den informationen jag tagit till mig verkar det som om ca 300.000 dödades i lägren, somliga under fasansfulla omständigheter. Jag tycker tvärtom att just lampskärmarna är viktigt. Att deras hud blev lampskärmar fick jag lära mig i skolan. Det och att man gjorde tvål av dem. Om det är lögner, varför ingick då lögner i min undervisning? Vad är det mer man ljugit om? Så resonerar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du har en agenda med vad du berättar för dina barn. Det är uppenbart. Du är lika intetsägande som alla andra nationalister och rasister här på flashback, alltså de som förnekar eller problematiserar förintelsen till sån grad att den tappar hela sin ursprungliga innebörd.

PS: Nyfiken på vad du svarar om dina barn frågar varför Eduard Bloch blev deporterad?

Lyssna på dig själv, "du har en agenda med dina barn". Jag vill inte att mina barn ska hjärntvättas. Tycker du det är att ha en agenda? Rasist? Känns inte det invektivet lite 2013?
Citera
2021-04-16, 23:18
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det som skiljer ut är att Förintelsen handlar om systematisk utrotning av många miljoner människor på rent etnisk grund. Detta är unikt i världshistorien. Därför är förnekandet av detta förbjudet i de flesta upplysta I-länder (dock inte Sverige av någon märklig anledning).

Även om vi låtsas att förintelsemyten faktiskt var ett verkligt historiskt skeende så var det inte "unikt i världshistorien" på något annat sätt än att det påstås ha ägt rum på "industriellt" vis. Varken i skala eller grymhet hade "förintelsen" varit unik. Folkmord är ett förhållandevis vanligt historiskt fenomen, men förintelsemyten har upphöjts till sin unika status av politiska, ideologiska och sociala skäl, inte historiska.

För någon som påstår sig vara "intresserad av WWII" är det rätt anmärkningsvärt hur bekymmerslöst du avfärdar välgrundade påståenden om världshistoriens mest kontroversiella och omtvistade händelse. Verkligheten är förmodligen att du inte har en jävla aning om modern förintelseforskning eller vad den officiella historieskrivningen ens konstaterar i 2021 års version av förintelseskrönan.
Citera
2021-04-16, 23:22
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag vet inte. Jag tror i alla fall inte på den officiella berättelsen längre. Av den informationen jag tagit till mig verkar det som om ca 300.000 dödades i lägren, somliga under fasansfulla omständigheter. Jag tycker tvärtom att just lampskärmarna är viktigt. Att deras hud blev lampskärmar fick jag lära mig i skolan. Det och att man gjorde tvål av dem. Om det är lögner, varför ingick då lögner i min undervisning? Vad är det mer man ljugit om? Så resonerar jag.

Lyssna på dig själv, "du har en agenda med dina barn". Jag vill inte att mina barn ska hjärntvättas. Tycker du det är att ha en agenda? Rasist? Känns inte det invektivet lite 2013?

Man får inte resonera så och det är just därför vi får det här lagförslaget.
Ifrågasätt inte.
Citera
2021-04-16, 23:25
Medlem
blamages avatar
Citat:
Säg så här: Om detta hade varit en tråd om Flat Earth så hade jag nog fått ett ton av Flat Earthers på mig som hade hävdat att deras "teori" minsann inte kan jämföras med förintelseförnekarnas.

Och samma sak med månlandningen, Kennedymordet, Estonia, Palmemordet, 9/11 och allt vad du vill. Alla stora och kända händelser drar till sig olika former av foliehattar. Så är det bara.

Det som skiljer ut är att Förintelsen handlar om systematisk utrotning av många miljoner människor på rent etnisk grund. Detta är unikt i världshistorien. Därför är förnekandet av detta förbjudet i de flesta upplysta I-länder (dock inte Sverige av någon märklig anledning).
Man kan inte förneka något som inte är sant. Konspirationsteorier som tex förintelsen avfärdar man som lögn och förbannad dikt.
Citera
2021-04-16, 23:28
Avslutad
Citat:
Nänä , du kom med påståendet, stå för det. Ge mig en källa. Detta "ganska nyligen genomförda folkmord"

Visst, det hände inte om inte folk förklarar som om du vore en 4-åring så är man "dum-dum"?
Du verkar inte smart bara för att du ifrågasätter med en frågeställning.
Citera
2021-04-16, 23:31
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Visst, det hände inte om inte folk förklarar som om du vore en 4-åring så är man "dum-dum"?
Du verkar inte smart bara för att du ifrågasätter med en frågeställning.

Försöker inte verka smart, du kom med ett påstående, jag ifrågasätter det. Ge mig en källa.
Citera
2021-04-16, 23:31
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Även om vi låtsas att förintelsemyten faktiskt var ett verkligt historiskt skeende så var det inte "unikt i världshistorien" på något annat sätt än att det påstås ha ägt rum på "industriellt" vis. Varken i skala eller grymhet hade "förintelsen" varit unik. Folkmord är ett förhållandevis vanligt historiskt fenomen, men förintelsemyten har upphöjts till sin unika status av politiska, ideologiska och sociala skäl, inte historiska.

För någon som påstår sig vara "intresserad av WWII" är det rätt anmärkningsvärt hur bekymmerslöst du avfärdar välgrundade påståenden om världshistoriens mest kontroversiella och omtvistade händelse. Verkligheten är förmodligen att du inte har en jävla aning om modern förintelseforskning eller vad den officiella historieskrivningen ens konstaterar i 2021 års version av förintelseskrönan.

Haha, det fetade. Bara trams trams trams. Foliehattar och personer dömda i rättegång.

Ja. Jag är historiskt intresserad och specifikt WWII. Har besökt flera förintelseläger och vet allt om utvecklingen från Mein Kampf, Nurnberglagarna, Maktövertagandet, Kristallnatten, Ghetton, Madagskarplanen, Wannseekonferensen, byggandet av lägren, hur allt utfördes 1941-1944 och Sonderaktion 1005.

OK, allt detta är vederlagt, precis som månlandningen.
Citera
2021-04-16, 23:37
Avslutad
Citat:
Försöker inte verka smart, du kom med ett påstående, jag ifrågasätter det. Ge mig en källa.

Nope lev med din islamist-attityd eller gör en enkel sökning.
Citera
2021-04-16, 23:41
Bannlyst
Citat:
Säg så här: Om detta hade varit en tråd om Flat Earth så hade jag nog fått ett ton av Flat Earthers på mig som hade hävdat att deras "teori" minsann inte kan jämföras med förintelseförnekarnas.

Och samma sak med månlandningen, Kennedymordet, Estonia, Palmemordet, 9/11 och allt vad du vill. Alla stora och kända händelser drar till sig olika former av foliehattar. Så är det bara.

Åsiktsförbud är inget annat än fascism, hur stora idioter de här typerna än är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in