Citat:
Ursprungligen postat av
Boobbo
Bra. Då vet jag att du försvarar män som utnyttjar kvinnor. Eftersom du gillar Dompa (dina egna ord) och då per automatik står bakom hans beteende (hotellstoryn). För gillar man någon kan den inte göra något fel tydligen.
Klart du inte har självinsikten att se hur snällt ditt beteende är. Då är det inte så konstigt att du inte förstår referensen om glashuset.
Men du kan skriva vad som helst, "du är ju en decent person". Tycker mig känna igen den ursäkten.
Utnyttjar Dompa tjejer på löpande band? Gör han det öppet i huset? Gör han det mot alla han möter där inne? Är det ett strukturellt beteende? Det är skillnad på handling och beteende. Man kan älska någon som begår en HANDLING fel utan att supporta HANDLINGEN, men älska hens overall BETEENDE/PERSONLIGHET. Du säger att du älskar Emelies "bitterhet" = beteende/personlighet, inte handling. Förstår du skillnaden? (Låt mig gissa: nej).
Nu strular du bort dig i dina försök till argument. Jag har självinsikt så jag ser mitt eget beteende, ja.
Japp! Är det något jag är så är det en decent person, för jag försvarar inte mobbare.