2021-04-16, 17:40
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Borde inte MGM:s bil vara ”avspärrad” eller bortfraktad?
Varför det? Mordet skedde i huset och ingen kropp har fraktats i bilen. Då finns ingen anledning att spärra eller bortfrakta den. Det är bara om bilen är något slags bevis i en ev rättegång som det blir aktuellt.
Citera
2021-04-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske var han sotis som f-n och vägrade skriva på innan han fick bevis på att det verkligen är hans*...?

(* kanske var det inte det?)
Ja vem vet🤷🏽‍♀️
Iofs borde det synas rätt tydligt på hudfärgen om ungen är hans, och då borde han inte bott med henne om dessa misstankar fanns?

Men vem vet, folk har gjort sjukare saker än detta tyvärr.

Med tanke på hur det ser ut nu i Sverige pga coronan så blir jag inte förvånad om Soc inte fått till ett möte.
Citera
2021-04-16, 17:41
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Saxat från Aftonbladet
Den nyblivna mamman i Älta misstänks ha mördats av sin sambo. I lägenheten befann sig parets bebis. Mannen nekar till brott.

Nybliven mamma, kan vara så att dom inte skrivit på pappren för faderskapet ännu.
Kanske bebisen var helvit, och killen insåg vad som skett?
Citera
2021-04-16, 17:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det tar runt en vecka att få faderskapet registrerat. Det vet jag av egen erfarenhet.

Efter det att papprena är inskickade ja. Men vill man ha pappadagar så är det ju bra skicka in det ganska snart. Vet dock inte hur det funkar om fadern inte har jobb. Då kanske pappadagarna saknar relevans.
Citera
2021-04-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kanske bebisen var helvit, och killen insåg vad som skett?
Om så är fallet är iaf motivet solklart.
Inget som skulle göra mig förvånad tyvärr.
Citera
2021-04-16, 17:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Du har ringt folbokföringen o frågat? frågade du om mamman också

Nej det var innan den troliga mammans namn var postat i tråden.
Citera
2021-04-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Efter det att papprena är inskickade ja. Men vill man ha pappadagar så är det ju bra skicka in det ganska snart. Vet dock inte hur det funkar om fadern inte har jobb. Då kanske pappadagarna saknar relevans.
Dom första pappadagarna som man får i samband med förlossningen får man oavsett.
Sen är det extremt ovanligt att pappan tar ut sina dagar direkt. Där vågar jag nog påstå att mammor är hemma den första tiden.
Så någon brådska med att skicka in dessa papper fanns nog inte.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Adopterad eller inte han är Svensk produkt 😀

Eftersom jag antar att hans kulturella bakgrund, samt de värderingar och uppfattningar som ofta följer med den, redan har tagits upp, så har det så klart i det avseendet betydelse om han har växt upp i en svensk familj eller i en familj som kommer från någonstans utanför västvärlden. Om vi talar nu om MGM, vill säga. Om han har växt upp i en svensk familj, så är det ju svårare att anta att dådet har kopplingar till helt icke-svenska värderingar och kulturnormer.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Varför det? Mordet skedde i huset och ingen kropp har fraktats i bilen. Då finns ingen anledning att spärra eller bortfrakta den. Det är bara om bilen är något slags bevis i en ev rättegång som det blir aktuellt.

Tja, mest rutin. Man kan ju även tänka sig att han lagt mordvapen eller kläder i bilen.

Om det är så att polisen lyste med ficklampa in i bilen så bör den väl i alla fall vara lite intressant.
Citera
2021-04-16, 17:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Dom första pappadagarna som man får i samband med förlossningen får man oavsett.
Sen är det extremt ovanligt att pappan tar ut sina dagar direkt. Där vågar jag nog påstå att mammor är hemma den första tiden.
Så någon brådska med att skicka in dessa papper fanns nog inte.

Jag tror man måste vara pappa för att ta ut pappadagar.
Citera
2021-04-16, 17:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Barnet verkar född 2019 enligt bild på hennes far med barnet. Sedan hennes syster är också ilag med en neger
Citera
2021-04-16, 17:48
Medlem
Ruben tappar följare på instagram, nära vänner kanske har fått reda på händelsen och klipper banden direkt?
Senast redigerad av NoHope2020 2021-04-16 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in