Citat:
Ursprungligen postat av
Ketchupalskaren
Jag är inte enig där då jag aldrig tycker att man ska tvinga i någon alkohol, cigg, snus eller knark. Det hade räckt att som Simon sa, drick öl om ni vill. Annars kan man ju tvinga i folk snus och cigg och säga att det är väl inte så farligt, bara för att de inte gillar smaken.
Min poäng med skillnaden mellan tobak och alkohol var att alkohol brukar alla där inne, nästan varje dag. Det är inte bra med varken tobak eller alkohol men alkohol väljer alla att dricka nästintill dagligen. Så att tvinga någon som är nykterist att dricka alkohol, som aktivt väljer bort det i sitt liv eller att tvinga en ickerökare att röka som aktivt väljer bort tobak i sitt liv tycker jag är lite värre än att be en person att dricka en öl på dagen, samma person som dricker nästan varje kväll.
Och skillnaden på aspekten om smaken mellan öl och sill som exempel är att cigg är farligt men inte sill. Där tycker jag det är värre att tvinga i någon cigg än tex sill.
Jag håller med. Man ska aldrig tvinga någon till tobak, alkohol mm.
Det jag skrev och menade var att det också är skillnad om nån säger "Jag vill inte dricka alkohol (pga alkoholen, berusningen)" mot "jag vill ha alkohol men jag gillar inte öl".
Nåja, jag hoppas att ingen känner sig helt tvingad till att bli berusade om dom inte vill. BB borde kanske ta upp det med dom ifall dom inte vågar säga ifrån själva med rädsla för bestraffning.