2021-04-16, 14:15
Medlem
För adrian handlar verkligen allt om mat och att gå på toa, ingenting kan framkalla sådana starka känslor hos honom som de två grejerna, jo möjligtvis att vinna tävlingar också.
2021-04-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
För adrian handlar verkligen allt om mat och att gå på toa, ingenting kan framkalla sådana starka känslor hos honom som de två grejerna, jo möjligtvis att vinna tävlingar också.
Men hallå, du glömde purkbutt
2021-04-16, 14:17
Medlem
I brevet stod det ju att tjänstefolket INTE fick äta förens adeln hade ätit upp och var klara??? Hoppas de blir straffade
2021-04-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Jag är inte enig där då jag aldrig tycker att man ska tvinga i någon alkohol, cigg, snus eller knark. Det hade räckt att som Simon sa, drick öl om ni vill. Annars kan man ju tvinga i folk snus och cigg och säga att det är väl inte så farligt, bara för att de inte gillar smaken.

Håller med dig. Vad är det ens för mening? Folk kan ju må riktgt dåligt av att ta en snus eller en cigg om man aldrig gjort det förut. Idioti från deras sida.
2021-04-16, 14:18
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Fan vad jag triggas av Mergim. På riktigt. Han väcker sådana äckelkänslor hos mig att det är sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrsobehaglig
Samma här, hatar honom, aldrig har någon dokusåpadeltagare fått mig att känna rent hat, blir rädd för mig själv.

Jag också, har svårt att titta nu för jag mår inte bra. Att sen dessutom Nardos slickar hans röv (även Simon) gör det inte lättare. Den enda jag inte tror gör det är Jaqie wå jag hoppas innerligt hon triggar loss honom idag, innan uppdraget är över så han autonominerar sig till en omedelbar eviction!

Varför pratar Juddan "kungaspråk" som Pedram brukar göra?
2021-04-16, 14:18
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Dom har sagt det nån gång tidigare, men dom brukar inte säga så. Kanske är en tävling som tar tid..
Låter som det. Långa tävlingar är ju så kul. Lyllos oss som får uppleva en så snart igen
2021-04-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Snål-Werner roffar åt sig ännu mer mat. Vilket ego!
Nu tog Mössan ännu en portion. Tredje portionen. Inte särskilt solidariskt när tjänstefolket och övriga adeln tog varsin liten portion men vem hade anat något annat. Övriga adeln tog dessutom som portion och sa sedan att de inte behövde något mer utan tjänstefolket kunde ta. Men Adrian skulle givetvis ha mer. Han dör inte av att gå hungrig em dag.
2021-04-16, 14:21
Medlem
upptagetvardets avatar
Blev varm i själen av att se Jackie som adel!
2021-04-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidis1
I brevet stod det ju att tjänstefolket INTE fick äta förens adeln hade ätit upp och var klara??? Hoppas de blir straffade
Vilka ska bestraffas? Adeln eftersom de sa till tjänstefolket att äta nu tjänstefolket protesterade mot det men adeln tvingade dem att äta.
2021-04-16, 14:23
Medlem
Moscow99s avatar
Precis i sådana här maktförhållanden man ser vem som är ett svin och vem som har medkänsla. Det finns minst 3 riktiga grisar hos herrefolket, varav mössan är överstegrisen och parasiten vid bordet. Mergim är självklar, han har redan visat sin svinighet. Simon hånar inte slavarna, men hade han varit slav själv hade han klagat på hur orättvist allting är. Nardos säger inte ett knyst, så hon kååkar inombords. Inte omöjligt att hon drar rasistkortet senare ikväll. Tanja kluckar och är go som vanligt. Joel gör ett bra jobb - sannolikt den som tar emot i sängen, undergiven. Emelie kan inte tro att det är sant - hon, slav? Dompa rör inte en fena. Jaqi är osynlig som vanligt när hon är nykter.
2021-04-16, 14:23
Medlem
icons avatar
10 minuter till tävling.
2021-04-16, 14:24
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Jag är inte enig där då jag aldrig tycker att man ska tvinga i någon alkohol, cigg, snus eller knark. Det hade räckt att som Simon sa, drick öl om ni vill. Annars kan man ju tvinga i folk snus och cigg och säga att det är väl inte så farligt, bara för att de inte gillar smaken.

Min poäng med skillnaden mellan tobak och alkohol var att alkohol brukar alla där inne, nästan varje dag. Det är inte bra med varken tobak eller alkohol men alkohol väljer alla att dricka nästintill dagligen. Så att tvinga någon som är nykterist att dricka alkohol, som aktivt väljer bort det i sitt liv eller att tvinga en ickerökare att röka som aktivt väljer bort tobak i sitt liv tycker jag är lite värre än att be en person att dricka en öl på dagen, samma person som dricker nästan varje kväll.
Och skillnaden på aspekten om smaken mellan öl och sill som exempel är att cigg är farligt men inte sill. Där tycker jag det är värre att tvinga i någon cigg än tex sill.

Jag håller med. Man ska aldrig tvinga någon till tobak, alkohol mm.

Det jag skrev och menade var att det också är skillnad om nån säger "Jag vill inte dricka alkohol (pga alkoholen, berusningen)" mot "jag vill ha alkohol men jag gillar inte öl".

Nåja, jag hoppas att ingen känner sig helt tvingad till att bli berusade om dom inte vill. BB borde kanske ta upp det med dom ifall dom inte vågar säga ifrån själva med rädsla för bestraffning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in