2021-04-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Wikipedia är snarare en extremt opålitlig källa särskilt när det gäller politik, historia ja samtliga ämnen där det drivs en agenda i syfte att styra eller hindra utveckling.

Det torde vara ett både väldokumenterat och obestritt faktum att krigshandlingarna i andra världskriget började med Polens krigsförklaring mot Tyskland.

Dock var ju Tyskland väl förberedda efter att ha åsett den Polska militära uppladdningen under lång tid.

Dessutom felkalkylerade Polens ledarskap, som var förpaktat med England och Frankrike, att dessa makter direkt skull angripa Tyskland på polsk sida, vilket som bekant inte hände. Först efter perioden som anglosaxiska länder kallas "the phoney war" kom det brittiska kolonialväldets och det franska kolonialväldets angrepp på Tyskland.

Men som sagt var Tyskland väl förberedda på Polens angrepp och Polen fick som bekant kasta in handduken efter tre veckors krig.

Eller står det något annat i wikipedian ?

Ganska roligt att nazister idag inte kan hantera sanningen,. Patetiskt

Ja såklart kan du länka till denna krigsförklaring din lilla tomte.

Polen var inte ens mobiliserad men dem försökte attackera tyskland i din fantasi , okej.

Vi kan åtminstone glädjas och tacka hitler för att tyskar och svenskar inte kommer existera om några 100 år.
Citera
2021-04-15, 08:59
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker

Polen var inte ens mobiliserad men dem försökte attackera tyskland i din fantasi , okej.

Vi kan åtminstone glädjas och tacka hitler för att tyskar och svenskar inte kommer existera om några 100 år.

Så vad skulle inte vara sanning i det jag skriver? Dina sjuka påståenden är knappast exempel på "sanning". Gör läxan och läs originalhandlingar istället för att hänvisa till den oftast grovt felaktiga och politiskt polariserade Wikipedia.

Varför skulle jag länka till handlingar som är allmänt tillgängliga i vart enda lands officiella arkiv? Du kan själv finna krigsförklaringen i BRD-arkivet eller i den sk "vitbok" om andra världskrigets händelser som gavs ut av den nuvarande tyska staten för ett tiotal år sedan, eller Library of congress, om du föredrar amerikanska källor.

Jodå Polen var mobiliserat och hade dragit samman truppkoncentrationer vid gränserna mot Riket före den Polska krigsförklaringen mot Tredje Riket / Tyskland

Det fetade är ett rätt typiskt och tydligt exempel på ett i grunden judiskt rashat riktat mot arier och europeer. Dvs. det glödande judiska rashat och den resulterande folkutbytespolitik som påstås vara en "högerextrem konspirationsteori".
Citera
2021-04-15, 12:47
Medlem
Citat:
Så vad skulle inte vara sanning i det jag skriver? Dina sjuka påståenden är knappast exempel på "sanning". Gör läxan och läs originalhandlingar istället för att hänvisa till den oftast grovt felaktiga och politiskt polariserade Wikipedia.

Varför skulle jag länka till handlingar som är allmänt tillgängliga i vart enda lands officiella arkiv? Du kan själv finna krigsförklaringen i BRD-arkivet eller i den sk "vitbok" om andra världskrigets händelser som gavs ut av den nuvarande tyska staten för ett tiotal år sedan, eller Library of congress, om du föredrar amerikanska källor.

Jodå Polen var mobiliserat och hade dragit samman truppkoncentrationer vid gränserna mot Riket före den Polska krigsförklaringen mot Tredje Riket / Tyskland

Det fetade är ett rätt typiskt och tydligt exempel på ett i grunden judiskt rashat riktat mot arier och europeer. Dvs. det glödande judiska rashat och den resulterande folkutbytespolitik som påstås vara en "högerextrem konspirationsteori".

I den verkliga världen funkar det så att när man kommer med fantastiska påståenden så måste man backa upp dem med källor. Att du inte vill länka till dem säger ganska mycket.

Nej det är inget rashat, tyskarna får helt enkelt tillbaka vad dem sådde. Dem ville utrota Polen och andra slaver istället blir dem våldtagna och kommer försvinna själva. Vissa skulle kalla det karma.
Finns väll ingen som motsäger sig att tyskarna och svenskar helt enkelt föder för få barn , det är väll därför ni tar in så många flyktingar ?
Citera
2021-04-15, 12:48
Medlem
Det bästa var ju när adde blåste skatteverket i Tyskland på en halv miljon. För att han inte deklarerade sin inkomst för boken mein kampf

Om han inte visste hur man gjorde, eller ba sket i det låter jag vara osagt.
Citera
2021-04-15, 13:52
Medlem
Citat:
Eftersom du kommer med ett tämligen kontroversiellt påstående har du också bevisbördan för påståendet ifråga. Jag försökte kolla runt lite i det arkiv du hänvisar till, någon polsk krigsförklaring fanns inte bland de digitala akterna i varje fall. Jag lyckades inte heller hitta någon möjlighet att beställa en kopia av originalen alternativt att boka en tid för att se originalet. Jag misstänker att det beror på att det inte finns någon polsk krigsförklaring mot Tyskland från 1939. Det hade varit mycket intressant att få ta del av denna krigsförklaring nämligen, så kan du inte vänligen länka den?

Vad är för övrigt titeln på den vitbok du talar om? När jag letar runt hittar jag nämligen bara en tyskvitbok som handlar om första världskriget samt en vitbok som gavs ut under året 1940 som behandlar de polsk-tyska relationerna. Men jag tänker att det vore lättare att hitta boken ifråga om jag hade titeln.

Citat:
Om nu TheSmoker nödvändigtvis måste beskyllas för rashat är det ju snarare slaviskt rashat än judiskt skribenten ger uttryck för.
Senast redigerad av Faludjah 2021-04-15 kl. 14:08.
Citera
2021-04-16, 10:58
Medlem
holmiums avatar
Citat:
I den verkliga världen funkar det så att när man kommer med fantastiska påståenden så måste man backa upp dem med källor. Att du inte vill länka till dem säger ganska mycket.

Nej det är inget rashat, tyskarna får helt enkelt tillbaka vad dem sådde. Dem ville utrota Polen och andra slaver istället blir dem våldtagna och kommer försvinna själva. Vissa skulle kalla det karma.
Finns väll ingen som motsäger sig att tyskarna och svenskar helt enkelt föder för få barn , det är väll därför ni tar in så många flyktingar ?

Källorna är öppna och allmänt tillgängliga, latmask.

Klart att det är rashat det du håller på med.

Det svenska och Tyska folket tar inte några flyktingar. Folken har aldrig i demokratiska val fått besluta om massinvandring och asylmottagande.
Du torde väl känna till att både Tyskland och Sverige har sk. "Zionist Occupation Governments" det är dessa och särintressen som är närstående som översvämmar och färstör våra länder med massinvandring och "mångkultur".
Juden har ju infört slaveriet i våra länder efter 1945, det är inte lätt för förslavade män och kvinnor att bilda familj och skaffa så många barn att befolkningen inte krymper.
Citera
2021-04-16, 14:13
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah
Eftersom du kommer med ett tämligen kontroversiellt påstående har du också bevisbördan för påståendet ifråga. Jag försökte kolla runt lite i det arkiv du hänvisar till, någon polsk krigsförklaring fanns inte bland de digitala akterna i varje fall. Jag lyckades inte heller hitta någon möjlighet att beställa en kopia av originalen alternativt att boka en tid för att se originalet. Jag misstänker att det beror på att det inte finns någon polsk krigsförklaring mot Tyskland från 1939. Det hade varit mycket intressant att få ta del av denna krigsförklaring nämligen, så kan du inte vänligen länka den?

Vad är för övrigt titeln på den vitbok du talar om? När jag letar runt hittar jag nämligen bara en tyskvitbok som handlar om första världskriget samt en vitbok som gavs ut under året 1940 som behandlar de polsk-tyska relationerna. Men jag tänker att det vore lättare att hitta boken ifråga om jag hade titeln.

Om nu TheSmoker nödvändigtvis måste beskyllas för rashat är det ju snarare slaviskt rashat än judiskt skribenten ger uttryck för.

Tack för ditt svar

Frågan om skuld och vem som var upphovet till andra världskriget är naturligtvis laddad. Historieskrivningen att Tredje Rikets ledning och befolkning var "onda" och därmed orsakade kriget,
är grunden för att alla landavträdelser, skadestånd, övergrepp, stöld av tysk egendom osv. skulle vara berättigade och lagenliga.
En annat perspektiv och en annan historieskrivning som visar att Tyskland inte var aggressorn, är givetvis inte bra för de sk. "segrarmakterna" eftersom detta skulle visa att den legala grunden till skadestånden inte finns och alla dessa som erhållit "kompensation" därmed skulle behöva betala tillbaka med ränta det dom felaktigt erhållit.

Nå här är en kronologisk lista över krigsförklaringarna med viktiga klockslag lämnade mellan 1 september 1939 och 31 december 1941

Polen an Deutschland Mitternacht vom 31.August auf den 1. September1939
Großbritannien an Deutschland 3 September, 1939, 11 a.m.
Frankreich an Deutschland 3. September 1939, 5 p.m.
Indien an Deutschland 3. September 1939
Australien an Deutschland 3. September 1939
Neuseeland an Deutschland 3. September 1939
Südafrika an Deutschland 6. September 1939
Kanada an Deutschland 10. September 1939
Norwegen und Deutschland Keine formelle Kriegserklärung
Belgien und Deutschland Keine formelle Kriegserklärung
Luxemburg und Deutschland Keine formelle Kriegserklärung
Die Niederlande an Deutschland 10. Mai 1940
Italien an Frankreich 10. Juni 1940
Kanada an Italien 10. Juni 1940
Neuseeland an Italien 11. Juni 1940
Australien an Italien 11. Juni 1940
Südafrika an Italien 11. Juni 1940
Griechenland an Italien 28. Oktober 1940
Deutschland und Griechenland Keine formelle Kriegserklärung
Deutschland an Jugoslawien 6. April 1941
Italien und Jugoslawien Keine formelle Kriegserklärung
Jugoslawien an Bulgarien 6. April 1941
Jugoslawien an Ungarn 10. April, 1941
Bulgarien an Griechenland 24. April 1941
Bulgarien an Jugoslawien 24. April 1941
Deutschland an UdSSR 22. Juni 1941
Italien an UdSSR 22. Juni 1941
Rumänien an UdSSR Keine formelle Kriegserklärung
Finland an UdSSR Keine formelle Kriegserklärung
Ungarn an UdSSR 27. Juni 1941
Großbritannien an Rumänien 7. Dezember 1941
Großbritannien an Ungarn 7. Dezember 1941
Kanada an Finland 7. Dezember 1941
Kanada an Rumänien 7. Dezember 1941
Kanada an Ungarn 7. Dezember 1941
Australien an Finland 8. Dezember 1941
Australien an Rumänien 8. Dezember 1941
Australien an Ungarn 8. Dezember 1941
Südafrika an Finland 8. Dezember 1941
Südafrika an Rumänien 8. Dezember 1941
Südafrika an Ungarn 8. Dezember 1941
Neuseeland an Finland 7. Dezember 1941
Neuseeland an Ungarn 7. Dezember 1941
Neuseeland an Rumänien 7. Dezember 1941
Japan an die Vereinigten Staaten 7. Dezember 1941
Japan an das Britische Reich 7. Dezember 1941
Großbritannien an Japan 8. Dezember 1941
Die Vereinigten Staaten an Japan 8. Dezember 1941
Kanada an Japan 8. Dezember 1941, ab 7. Dezember 1941
Costa Rica an Japan 8. Dezember 1941
Dominikanische Republik an Japan 8. Dezember 1941
Guatemala an Japan 8. Dezember 1941
Haiti an Japan 8. Dezember 1941
Honduras an Japan 8. Dezember 1941
El Salvador an Japan 8. Dezember 1941
Panama an Japan 8. Dezember 1941
Kuba an Japan 9. Dezember 1941
Die Niederlande an Japan 8. Dezember 1941
Niederländisch-Ostindien an Japan 8. Dezember 1941
China an Japan 9. Dezember 1941
China an Deutschland 9. Dezember 1941
China an Italien 9. Dezember 1941
Südafrika an Japan 8. Dezember 1941
Australien an Japan 8. Dezember 1941
Freies Frankreich an Japan 8. Dezember 1941
Deutschland an die Vereinigten Staaten 11. Dezember 1941
Italien an die Vereinigten Staaten 11. Dezember 1941
Die Vereinigten Staaten an Deutschland 11. Dezember 1941
Die Vereinigten Staaten an Italien 11. Dezember 1941
Costa Rica an Deutschland und Italien 11. Dezember 1941
Guatemala an Deutschland und Italien 11. Dezember 1941
Kuba an Deutschland und Italien 11. Dezember 1941
Nikaragua an Deutschland, Italien,Japan 11. Dezember 1941
Polen an Japan 11. Dezember 1941
Dominikanische Republik an Deutschland und Italien 11. Dezember 1941
Haiti an Deutschland und Italien 12. Dezember 1941
Honduras an Deutschland und Italien 12. Dezember 1941
El Salvador an Deutschland und Italien 12. Dezember 1941
Panama an Deutschland und Italien 12. Dezember 1941
Rumänien an die Vereinigten Staaten 12. Dezember 1941
Bulgarien an die Vereinigten Staaten 13. Dezember 1941
Bulgarien an Großbritannien 13. Dezember 1941
Ungarn an die Vereinigten Staaten 13. Dezember 1941
Tschechoslowakei an alle Länder, die gegen
Großbritannien, die Vereinigten Staaten
oder die UdSSR im Krieg stehen 16. Dezember 1941
Albanien an die Vereinigten Staaten 17. Dezember 1941
Nikaragua an Bulgarien, Ungarn u. Rumänien 20. Dezember 1941
Belgien an Japan 20. Dezember 1941
Haiti an Bulgarien, Ungarn und Rumänien 24. Dezember 1941
Großbritannien an Bulgarien 27. Dezember 1941, ab 13. Dezember 1941
Die Niederlande an Italien 30. Dezember 1941, ab 11. Dezember 1941
Südafrika an Bulgarien 31. Dezember 1941, ab 13. Dezember 1941
Citera
2021-04-16, 14:35
Medlem
Herakleioss avatar
Filmtips "The greatest story never told".

Se den.

Återkom sedan.
Citera
2021-04-16, 14:42
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:

Varför hatar du tyskar och svenskar?
Citera
2021-04-16, 14:56
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Filmtips "The greatest story never told".

Se den.

Återkom sedan.

Var kan man se den? Eller måste man köpa?
Citera
2021-04-16, 15:09
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Var kan man se den? Eller måste man köpa?

Här finns den: https://oye.news/news/war/full-docum...ry-never-told/

Kan även rekommendera EUROPA: The Last Battle

https://www.bitchute.com/video/s1nPY...=Vm4xby8yaPK5&
Citera
2021-04-16, 16:49
Medlem
Ess85s avatar
Ber om ursäkt om jag kanske går lite "off-topic" nu men...

Har kollat knappt två timmar av den där dokumentären och jag är lite smått chockad, är det verkligen sant det som sägs? Det vore ju helt sjukt isåfall.

I vilket fall är det ju en intressant synvinkel som presenteras.
Senast redigerad av Ess85 2021-04-16 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in