2021-04-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Han är bra härlig den här mannen, säger precis vad han tycker. Nu har han äntligen fått sitt vaccin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOMrod/leif-gw-persson-har-fatt-forsta-vaccinsprutan

Synd dock att han ger Astra en känga. Deras vaccin bidrar till att rädda många från att dö, och massor från att behöva insjukna. Sen kanske typ en av 100 000 drabbas av allvarliga biverkningar. Kan tänka mig att p-piller, allergimediciner m m kan vara minst lika farliga.

Nä, GW framstår inte som sympatisk.
Citera
2021-04-09, 00:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Han är bra härlig den här mannen, säger precis vad han tycker. Nu har han äntligen fått sitt vaccin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOMrod/leif-gw-persson-har-fatt-forsta-vaccinsprutan

Grattis GW, att du äntligen fått ditt vaccin, mer än en månad efter att jag fick min första.
Citera
2021-04-09, 00:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Grattis GW, att du äntligen fått ditt vaccin, mer än en månad efter att jag fick min första.

Ja grattis! Själv för man väl sin första i slutet av maj som tidigast. Fan kommer man säkert få Astra och dö av blodpropp kort därefter.

GW med sin klagan har ju dock inte fel. Varför fan ska det krävas mobil-bank-id för det här?!
Citera
2021-04-09, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Synd dock att han ger Astra en känga. Deras vaccin bidrar till att rädda många från att dö, och massor från att behöva insjukna. Sen kanske typ en av 100 000 drabbas av allvarliga biverkningar. Kan tänka mig att p-piller, allergimediciner m m kan vara minst lika farliga.

Nä, GW framstår inte som sympatisk.
Frågan som borde ställas är varför han inte fick Astra, alla 75+ som jag känner vilket börjar bli ganska många har fått just Astra, är det så att det är skillnad på skit och pannkaka så att de helt enkelt inte vågade ge Astra till Leif eller är det så att han själv fick välja vilket de andra inte får.
Tycker som du att det var djävligt onödigt av honom att tala om vilket märke han fick huvudsaken är väl att han äntligen fick en så han slipper gnälla om det, där sjönk han lite i mina ögon.
Citera
2021-04-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Frågan som borde ställas är varför han inte fick Astra, alla 75+ som jag känner vilket börjar bli ganska många har fått just Astra, är det så att det är skillnad på skit och pannkaka så att de helt enkelt inte vågade ge Astra till Leif eller är det så att han själv fick välja vilket de andra inte får.
Tycker som du att det var djävligt onödigt av honom att tala om vilket märke han fick huvudsaken är väl att han äntligen fick en så han slipper gnälla om det, där sjönk han lite i mina ögon.
Samma här. Isoleringen verkar ha tagit hårt på GW. Gnällig som tusan. Varför tror han exv att hans fru skulle kunna gå före i vaccinationskön?
Citera
2021-04-15, 12:05
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Fast du, clanton - det kan va olika vaccinsorter beroende på vilket ställe vaccinationen sker. Ex kan det va så att man använder Astras vaccin på ett ställe där man massvaccinerar folk men om du i samma stad vaccinerar dig på vårdcentralen så får du ex Pfizer´s vaccin.
Det är alltså inte GW som fått välja själv.
Citera
2021-04-16, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Fast du, clanton - det kan va olika vaccinsorter beroende på vilket ställe vaccinationen sker. Ex kan det va så att man använder Astras vaccin på ett ställe där man massvaccinerar folk men om du i samma stad vaccinerar dig på vårdcentralen så får du ex Pfizer´s vaccin.
Det är alltså inte GW som fått välja själv.
Har inte påstått att han fått välja själv, men man kan undra i alla fall. De jag känner elva stycken bor i olika stadsdelar och har olika vårdcentraler och ändå blev det Astra för samtliga.
Citera
2021-04-16, 13:05
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Nä, det påstod du inte! det var jag som uttryckte mig fel! Sorry!

Det jag menade va att dom troligen inte ens hade Astras vaccin där GW tog sin spruta.

Sen är det ju så att Astras vaccin rekommenderas för de som är över 65 år o det senaste i turerna kring vaccinet är väl att de som är yngre än 65 år o har fått en dos av Astras vaccin, kommer att behöva avvakta med dos nr 2 tills det beslutats om att det är okej för yngre att få Astras vaccin.

En annan avgörande faktor för vilket vaccin du ska få kan hänga samman med om man har några allvarliga sjukdomar. Jag kan sätta mig in i den oro som ex en person med historia av proppar, känner inför att kanske bli erbjuden Astras vaccin.

En annan grej är ju det faktum att - även om de är få - det är kvinnor under 60 år som utgör majoriteten av de som drabbats av blodproppar efter Astras vaccin.

Ja- herre gud, inte lätt det här men jag o många andra är glada över att GW äntligen fått sitt vaccin o jag har just sett det avsnitt av Nyhetsmorgon där GW tog vaccin o frugan dokumenterade allt med mobilen. Tycker hon skulle hållit handen också för nog såg han allt lite skraj ut för att ta den där vassa sprutan.
Citera
2021-04-16, 13:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Har inte påstått att han fått välja själv, men man kan undra i alla fall. De jag känner elva stycken bor i olika stadsdelar och har olika vårdcentraler och ändå blev det Astra för samtliga.

Tro fan att Leif GW i detta sammantaget bara är ännu ett ärende. Ännu en ur den långa kön som ska stickas.
Konspiration ”Ge inte GW AZ” är ju så dumt att det nästan inte borde bemödas med ett svar.

Citera
2021-04-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Tro fan att Leif GW i detta sammantaget bara är ännu ett ärende. Ännu en ur den långa kön som ska stickas.
Konspiration ”Ge inte GW AZ” är ju så dumt att det nästan inte borde bemödas med ett svar.

Vilken konspiration?
Citera
2021-04-16, 15:38
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Vilken konspiration?

Snacket om att enkom GW fick annat vaccin där dom stack honom, än AZ, bara för att han är offentlig, härlig och har uttryckt skarp misstro, och kallat AZ för försöksvaccin.

Citera
2021-04-17, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Snacket om att enkom GW fick annat vaccin där dom stack honom, än AZ, bara för att han är offentlig, härlig och har uttryckt skarp misstro, och kallat AZ för försöksvaccin.

Om möjligt mer obegripligt än ditt förra inlägg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in