Citat:
Ursprungligen postat av
greffa
"nyttig" vet knappt vad det menas, men antar att det som kroppen mår bra av.
Jag och en vän diskuterade just vilken dricka som är nyttigt.
Vatten, är det nyttigare än kallpressad juice?
Är ett glas mjölk nyttigare än ett glas vatten?
Vinner vatten över all annan form av dryck?
Experter, vad säger ni

Skillnaden är ju att med juice och mjölk får du ju i dig såväl socker som vitaminer och mineraler. Det kan det ju finnas ett värde i, men just socker kan ju även bli ”onyttigt”. Källa fritt ur minnet så innehåller vanlig frukostjos på tetra ungefär lika mycket socker som läsk. Dålig källa, ja, men lätt att kolla upp.
Själv föredrar jag vatten, bästa törstsläckaren och liten mättnadskänsla. Om jag inte av någon anledning vill ha mig socker snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Kranvatten är dött och "smutsigt" eller kontaminerat vatten, inte destillerat (rent). Människor kan i princip endast ta till sig destillerat vatten som finns i t.ex. frukter. Så ja. Det säger väl sig själv vilket vatten som är bäst. Sen kan man köpa destillerat vatten och tillsätta mineraler själv. Så det beror lite på hur man ser på det.
Sen är t.ex. källvatten också bättre än kranvatten. Som finns i imsedal t.ex i butiken. Men även detta vattnet är inte destillerat och dött då det varit stilla så länge. Man kan få liv i det genom att simulera en slags fors. Man kan hälla vatten från ett glas till ett annat, gärna utomhus.
Hen frågade efter en expert, inte svammel