2020-07-10, 23:51
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Finländska tattare?
Enligt Bianca och hennes mamma så var en förfader "svart", och med tanke på tidsepok samt geografisk plats så är det mycket troligt att det existerar tattare/zigenare på det Kronlöfska släktträdet:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?artikel=6655108
Senast redigerad av flaes 2020-07-10 kl. 23:59.
Citera
2020-07-11, 00:09
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Enligt Bianca och hennes mamma så var en förfader "svart", och med tanke på tidsepok samt geografisk plats så är det mycket troligt att det existerar tattare/zigenare på det Kronlöfska släktträdet:

Finns det mycket tattare i Vasa? Är Österbotten något slags urhem för tattarsläktet i Norden?

Jag måste säga att jag faktiskt gillar Bianca Kronlöfs humor. Har alltid tyckt att Monty Python varit de mest geniala komikerna. Men så när systrarna kronlöf dök upp med sin feministiska humor så kände jag att de nådde en sublim humorhöjd som ingen tidigare varit i närheten av.
Citera
2020-07-11, 09:27
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag måste säga att jag faktiskt gillar Bianca Kronlöfs humor. Har alltid tyckt att Monty Python varit de mest geniala komikerna. Men så när systrarna kronlöf dök upp med sin feministiska humor så kände jag att de nådde en sublim humorhöjd som ingen tidigare varit i närheten av.

Jag utgår ifrån att du är sarkastisk.
Citera
2020-07-12, 13:56
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes

Nu fick jag lära mig ett nytt ord

Citat:
Artikeln är del av Sisuradios serie om afro-sverigefinskhet

Afro-svenskfinskhet? Vafan skulle det vara?
Citera
2020-07-13, 21:19
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Nu fick jag lära mig ett nytt ord

Afro-svenskfinskhet? Vafan skulle det vara?
Oj, den lilla pikanta detaljen missade jag! Säga vad man vill om kulturmarxisterna, men de är jävligt kreativa vad gäller att uppfinna nya ord och rasbegrepp.

Då kanske Bianca trots allt har afrikanska rötter på sin mors sida? Men å andra sidan så är många zigenare väldigt mörka i hyn, och majoriteten av zigenarna i Finland härstammar från Storbritannien och framför allt Skottland, alltså Biancas mormors födelseland:

Citat:
The Finnish Kale, a Romani group in Finland, maintain that their ancestors were originally a Romani group who travelled to Finland from Scotland,[8] this is because Finnish Kale and Norwegian & Swedish Romanisæl Travellers are distantly related to present-day Scottish Lowland Romani Travellers, English Romanichal Travellers, and Welsh Kale, with all of these groups having common ancestry, being descended from the Romani who arrived in Britain in the 16th century.
https://en.wikipedia.org/wiki/Scottish_Gypsy_and_Traveller_groups

Citat:
The original Finnish Kale were Romanisael who came to Finland via Sweden after being deported from Sweden in the 17th century. The ancestors of Finnish, Swedish and Norwegian Romani are English and Scottish Romani, who were deported from the kingdoms of Scotland and England
https://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Kale
Citera
2021-04-15, 23:32
Medlem
Kronlöf kommer ut som en publik feministkvinna på instagram och skriver korrekt att soran Ismail, Appelkvist och den där andre snubben som var med i soran dokumentären är svin.

Ja det kan ju de flesta se. Hennes bransch verkar ju genomfull av fula Incels som i tonåren blivit ratade av tjejer och som därför tagit till komiken för att bli attraktiva. När de lyckas verkar de vilja hämnas på kvinnorna. De har läst ”the game” och annat dravel och tror att kvinnorna i Sverige är likt de golddiggers som beskrivs i den boken.

Hur som helst, det är sorglig att den branschen är full med svin, men kronlöf beskriver att detta skulle gälla alla män. Fel! Majoriteten av oss klarar relationen till kvinnan galant.

Vidare verkar diverse kändisar som tex Jonas Gardell försöka sola sig i ljuset som lyser in genom den öppna dörren som kronlöf sparkat in.

Kändisar som tidigare gillat att frottera sig med just de me too männnen kronlöf dissar. Det är vidrigt. Men kronlöf verkar golvad av berömmet och krusar under godhetskommentarerna från kändisarna.

Mitt betyg till kronlöf blir således F. Bedömningen blir att hon skriver detta uppenbara som alla redan tycker för att få positiv uppmärksamhet kring sig själv. Det blir exponentiellt mer patetiskt varje gång hon skriver att hon har varit så ”nervös” för att uttrycka detta så oerhört kontroversiella, att Ismail och hans gelikar är svin.
Senast redigerad av grobiankungen 2021-04-15 kl. 23:35.
Citera
2021-04-16, 00:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hon är en ful extremfeminist. Men bra att hon verkar hata Soran och de andra "komikerna".
Citera
2021-04-16, 00:22
Medlem
mjukmjukares avatar
Hon kan inte pga vad hon tycker ställa S vid en påle på ett torg med fritt fram att kasta sten.

Vi har en demokratisk rättsstat.
Och så ska vi hantera vårt land.
Vem skulle annars vara den som godtyckligt, pga privata åsikter eller syften, började agera privat rättsstat?

Så här är det bara!

Tycker B annat.
Driv drev mot samhällets system.

Citera
2021-04-16, 05:55
Medlem
dialektikers avatar
Ja, där vill hon samla pluspoäng för att hon är en så kapitalt misslyckad deltagare i Parlamentet. Vad jag hatar henne då hon är med där.
Vad fan har hon uträttat annars?
Vilket äckel hon verkar.

Alltså de här prostituerade kändisarna som fullkomligt lever på att samla pluspoäng. Det är hela deras existens. Ja, även Soran själv är ju sån. Vad jag föraktar dem.

Men rättssystemet ska ha sin gilla gång.
Citera
2021-04-16, 14:28
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kronlöf kommer ut som en publik feministkvinna på instagram och skriver korrekt att soran Ismail, Appelkvist och den där andre snubben som var med i soran dokumentären är svin.

Ja det kan ju de flesta se. Hennes bransch verkar ju genomfull av fula Incels som i tonåren blivit ratade av tjejer och som därför tagit till komiken för att bli attraktiva. När de lyckas verkar de vilja hämnas på kvinnorna. De har läst ”the game” och annat dravel och tror att kvinnorna i Sverige är likt de golddiggers som beskrivs i den boken.

Hur som helst, det är sorglig att den branschen är full med svin, men kronlöf beskriver att detta skulle gälla alla män. Fel! Majoriteten av oss klarar relationen till kvinnan galant.

Vidare verkar diverse kändisar som tex Jonas Gardell försöka sola sig i ljuset som lyser in genom den öppna dörren som kronlöf sparkat in.

Kändisar som tidigare gillat att frottera sig med just de me too männnen kronlöf dissar. Det är vidrigt. Men kronlöf verkar golvad av berömmet och krusar under godhetskommentarerna från kändisarna.

Mitt betyg till kronlöf blir således F. Bedömningen blir att hon skriver detta uppenbara som alla redan tycker för att få positiv uppmärksamhet kring sig själv. Det blir exponentiellt mer patetiskt varje gång hon skriver att hon har varit så ”nervös” för att uttrycka detta så oerhört kontroversiella, att Ismail och hans gelikar är svin.
Vette fan hur smart det är att indirekt insinuera att detta gäller alla manliga komiker... Pusselturken® hängdes ut f(ört)aligt fort i podcasten Måndag (Johannes Finnlaugsson, Armann Hreinsson, Petrina Solange), Simon Gärdenfors YT-serie, och fler exempel finns förmodligen. MEN vafan, hon kanske inte behöver kompisar.

Sen tror jag att Gardell går all-in här, inte för att sola sig i något godhetslyse, utan för att han är känd i "branschen" för att vara en otrevlig & arrogant jävel. Att han tar den i mumindalen gör att han kanske passerar första vågen, men sen kan han mycket väl vara på tur, och detta är han medveten om. Under #MeToo var han så safe som det bara gick, han känns inte som en sån där "taktil" kille. Å andra sidan, vad skulle han talla på? Kristoffer Appelkvists feta mage?
Citera
2021-04-17, 13:55
Medlem
mjukmjukares avatar
Nej man ska för helvete inte våldta någon!
Man ska inte tafsa eller kladda på någon mot dess vilja.
Man ska vara så som du vill att andra ska vara mot dig.
Men.

Hu vad jävla trött jag är på BK:s ansikte och hennes raseri och hennes tre jävla brev.
Lyssnar inte längre. Bläddrar förbi och hon blir kontraproduktiv när hon inte samspelar med andra Pusselmän-haters och nya formuleringar får komma ut i luften. Hennes uppjagade boll är hemma nu.

Citera
2021-04-17, 14:05
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hon är en ful extremfeminist. Men bra att hon verkar hata Soran och de andra "komikerna".

Kronlöf söker med ljus och lykta efter lämpliga hatobjekt, nu när hennnes karriär är på fallrepet.

Hon hoppas kunna kapitalisera på det allmänna hatet mot Soran Ismail, och förhoppningsvis tror sig Kronlöf kunna trampa sig kvar i kändisskapet ett år till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in