2021-04-15, 22:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är precis va Tegnell har gjort genom att släppa in viruset och alla dess mutationer i landet. Jag kan slänga in en kobra i din lägenhet så vi se hur glad du skulle vara. Det kan gå bra eller inte.

Har han slängt in viruset i din lägenhet eller vad menar du? Har du inte stängt gränsen, dvs dörren? Det är väl ditt fel i så fall?
Citera
2021-04-15, 22:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja BoJo sa det ja. Att fyra månader av massvaccinering inte haft någon effekt, utan det är hans älskade "lockdowns" som är anledningen, även fast dessa inleddes i oktober och inte visade någon som helst effekt förrän i februari/mars, då vaccineringen pågått i 2-3 månader :Lol:

Att någon fortfarande kan ta den fete grisen på allvar...

Britterna inledde sin tredje lockdown 5 Januari 2021.
Citera
2021-04-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nej, det gjorde han inte.

Saxat från Afronbladet 22:a Maj 2020.

Citat:
Kort sagt tycks den gå ut på idén att alla länder till slut landar på ungefär samma dödstal, men att vi i Sverige så att säga tar smällen redan nu. Vi river av plåstret utan att för den sakens skull belasta sjukvården till bristningsgränsen, medan länder som Norge och Finland har det jobbiga framför sig.

– Sverige ligger bäst till i hela världen, hävdade förrförre statsepidemiolog, den illustre Johan Giesecke för mindre än två veckor sedan.

Han slog då fast att övriga Norden ”är ikapp om ett år”.

Så här ser det ut idag ett år senare
Döda per miljon
Sverige 1356
Danmark 422
Finland 160
Norge 130

Det är ingen som helst tvekan om att Giesecke gissade helt åt skogen fel. Tegnells läromästare är Giesecke ända sedan han studerade för honom på 1990-talet.
Citera
2021-04-15, 22:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har han slängt in viruset i din lägenhet eller vad menar du? Har du inte stängt gränsen, dvs dörren? Det är väl ditt fel i så fall?

Han har släppt in det i samhället. Om jag vill röra mig i samhället så tar jag en risk att smittas och det är folkhälsomyndighetens usla strategi som orsakat det. Jag bor i hus så jag slipper umgås med kreti och pleti om jag vill.
Citera
2021-04-15, 22:48
Medlem
Citat:

Det är märkligt att du som är helt emot vacciner motsätter dig restriktioner och säkra gränser. Det är ju detta som är alternativet till vaccin. Fri spridning är det inte. Vi kan inte ha det så här längre med en vård som går på knäna, massor av människor som får långtidscovid och följdsjukdomar om de inte dör.
Citera
2021-04-15, 22:48
Medlem
Citat:

Sverige har inte haft någon lockdown trots att man är ett av de mest drabbade länderna i EU. Skandal.
Citera
2021-04-15, 22:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

De har haft en enda stor lockdown sedan i oktober. De "lättade" lite på den under julveckan.
Citera
2021-04-15, 22:52
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vilket jag alltså sade om du kan förstå en text.

Smittspridningen blir ALLTMER oviktigt ju mer vi vaccinerar.

Läs den meningen igen och förstå innebörden. Herregud.

Har du någon sorts böjelse för löjliga versaler?

Varenda fåntratt inser ju att ett långt framskridet vaccineringsprogram i kombination med nedstängning medför möjlighet till lättande på restriktioner.

Men saken är ju den att många länder i EU redan är nere på vettiga insidensnivåer samtidigt som vaccinationerna fortskrider. Och det tack vare nedstängningar långt innan vaccinerna kan ha inverkat.

Och Sveriges insidens ökar. Och nej, tror de flesta vid det här laget är trötta på att höra om ditt enfaldiga mumlande om korvkiosker och simhallar. Och "munblöjor".
Citera
2021-04-15, 22:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Han har släppt in det i samhället. Om jag vill röra mig i samhället så tar jag en risk att smittas och det är folkhälsomyndighetens usla strategi som orsakat det. Jag bor i hus så jag slipper umgås med kreti och pleti om jag vill.

Om du vill röra dig i samhället

Finns det något land i världen där du kan röra dig i samhället utan att riskera att smittas av fjantviruset?

I de flesta länder kan du för fan inte ens röra dig i samhället utan att maskbeklädda poliser kommer och brottar ner dig på marken och ger dig böter på 5000 euro.

Stanna i ditt jävla hus så slipper du riskera att smittas. INGEN tvingar dig att gå ut. Inte ens massmördaren Tegnell.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-04-15 kl. 22:57.
Citera
2021-04-15, 22:56
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Sverige har inte haft någon lockdown trots att man är ett av de mest drabbade länderna i EU. Skandal.

13:e av 27 i EU i döda/miljon. Medelmåttig kallar jag det. Trots avsaknad av lockdown. Du lever kvar i april 2020. Tegnell insåg tidigt att detta var ett maraton.
Citera
2021-04-15, 22:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är märkligt att du som är helt emot vacciner motsätter dig restriktioner och säkra gränser. Det är ju detta som är alternativet till vaccin. Fri spridning är det inte. Vi kan inte ha det så här längre med en vård som går på knäna, massor av människor som får långtidscovid och följdsjukdomar om de inte dör.

Nope. Det finns andra, mycket bättre alternativ. Att människor tar hand om sin hälsa t ex, samt existerande fungerande läkemedel.
Citera
2021-04-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
I teorin ja, men sedan kommer den svenska administrationen. En läkare i offentlig primärvård träffar i genomsnitt 3 patienter per arbetsdag. Så 2 stick per per anställd per timma är förmodligen även det högt räknat (1 minut för patienten, 26,5 minuters administration och 2,5 minuters rast per halvtimma)
Det är knappast läkare som vaccinerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in