Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Stängda gränser skulle ha haft en mycket stor effekt, ifall det hade gjorts innan viruset hade passerat gränsen.
Vänta tills i höst, då vi får besked om nya restriktioner på obestämd tid, med hänvisning till den nya mexikanska varianten som helt tar sig förbi vaccinernas skydd. Då kanske du inser nyttan med att stänga gränser innan viruset har kommit in.
Känner du för att gå igenom ytterligare en vinter, som blir en upprepning av den förra?
På vilket sätt har stängda gränser lett till dödsfall?
Ja. Jag vill ha skärpta gränskontroller även när epidemin är över. Jag anser inte att det är Europas ansvar att hålla gränserna öppna för invånare från andra världsdelar. Dessa migranter flyr från problem som dom har skapat helt själva, och fortsätter att skapa. Dom försätter sig själva i misär, varpå dom vill fly från sig själva. Det är vansinne.
Jag anser att det inte heller är Europas ansvar att hålla gränserna öppna för andra kontinenters sjukdomar.
Nej. Jag struntar inte i andra dödsfall. Däremot ifrågasätter jag huruvida man räddar några liv genom att offra gammelmormor.
Nej det skulle inte haft någon effekt i det långa loppet. Vilket är det vi ser i precis hela Europa.
Vi kommer att öppna gränserna. Inte stänga dem. Lyckligtvis är inte alla lika jävla rädd och panikat som du har gjort utan inser att vi ska återgå till normalt leverne framför detta vansinne.
Vill du låsa in dig så varsågod. Inget hindrar dig. Skapa din egen gräns istället som du verkar har nån sorts total fetisch på.
Nu öppnar länderna gränserna och det är såklart bra.
På vilket sätt har stängda gränser lett till dödsfall? HAHA skojar du??
Det bör man veta om man ska ägna sig åt ämnet kan jag tycka...
Som sagt, restriktionerna förväntas ta död på lika många människor som viruset själv. Utan att du eller de flesta andra bryr sig... det säger väl rätt mycket?
Gammelmormor är allt för dig. Du offrar barn för att rädda folk på dödsbädden. Jag förespråkar tvärtom.