2021-04-15, 13:32
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottland

Vi har människor med huvudet på skaft i vårt land, men det är inte våra politiker i regeringen jag menar. Dessa inkompetenta politiker som styr landet är endast en reflektion av väljarna och deras värderingar. Min poäng är att vår politik är styrd av grundvärderingarna i samhället, och eftersom de flesta vill ha jämlikhet och jämställdhet är det inget konstigt att samhället ser ut som det gör idag.

Om J.Å. ska överhuvudtaget ska vara politiskt relevant måste han ta hänsyn till detta.

Det stämmer inte att politikerna som styr landet är en refkektion av väljarna.

Undersökningar visar att politikerna är långt ifrån väljarna och glider hela tiden längre och längre ifrån.

Politikerna är av en egen klass och deras värderingar samt deras ageranden har inte stöd bland den stora massan av väljare.

Jimmie Åkesson är en av få som faktiskt har lite insyn utanför finrummets bubbla.
Citera
2021-04-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Spot ON! Jimmie " Jag vet inte" Åkesson...

Stackars gubben, han vet inget när han ställs till svars. Ingen i SD vet något. Det är därför de alltid ombeds svara via mail. Då har de haft två dagar och tre korr-läsare bakom sig. Skitparti!
Du har uppenbarligen inte sett intervjun. Enda gången han säger att han inte vet är när AH försöker pressa honom på att svara klart i en fråga där han är tydlig med att han är öppen för flera alternativ.

OT brukar jag gilla AH starkt, han är duktig på att sätta dit politiker. Han hade dock ingen chans i den här intervjun som var mycket intressant men lite ostrukturerad från Anders sida.

Jag har märkt att han flera gånger använder sig av en härskarteknik där han fulskrattar genom att blåsa ut luft genom näsan när politikern säger något. I det här avsnittet såg det löjligt out of place ut. Jimmie ger ett spikrakt och genomtänkt svar och Anders bara "snort" "ok" och går in på någonting helt annat.
Citera
2021-04-15, 13:44
Medlem
kungenslillapigas avatar
Tycker det var en tämligen beige intervju, hade förväntat mig betydligt mer

Vad JÅ tycker om invandring vet ju alla så varför fick han inte andra frågor? Tycker han kommer undan för lätt genom att alltid enbart lyfta fram frågan om invandring. Eftersom partiet vuxit sig så starkt i stort sett enbart på denna fråga vill man ju gärna veta hur partiet ställer sig i andra frågor.

Att styra ett land består ju av betydligt fler delar. Skulle vilja veta hur JÅ vill att priset av corona ska betalas? Vill han t.e.x återinföra fastighetsskatten, gåvoskatten, förmögenhetsskatten, arvsskatten? Vill han höja skatten för företagare? Vill han höja skatten för arbete? Hur ska välfärden betalas framöver?
Citera
2021-04-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hojoho
Hoppas att man får höra ett enda svar som inte låter ungefär så här: Jag vet inte...jag är inte informerad..jag är inte informationsansvarig...jag är inte insatt i just det här ämnet...det har jag inte sett...det var jag inte varse...
Kan han inte sluta smita utan försöka svara ärligt på en enda fråga?!!
'

Nu blandar du ihop SD med Såssarna igen

'
Citera
2021-04-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga

Vad JÅ tycker om invandring vet ju alla så varför fick han inte andra frågor? Tycker han kommer undan för lätt genom att alltid enbart lyfta fram frågan om invandring. Eftersom partiet vuxit sig så starkt i stort sett enbart på denna fråga vill man ju gärna veta hur partiet ställer sig i andra frågor.

Att styra ett land består ju av betydligt fler delar. Skulle vilja veta hur JÅ vill att priset av corona ska betalas? Vill han t.e.x återinföra fastighetsskatten, gåvoskatten, förmögenhetsskatten, arvsskatten? Vill han höja skatten för företagare? Vill han höja skatten för arbete? Hur ska välfärden betalas framöver?

Hur mycket kostar invandringen & allt den för med sig egentligen? Skulle inte dessa pengar kunna täcka utgifterna landet har framför sig?
Citera
2021-04-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga

Tycker mer intervjun ser ut som något jag bajsade ut imorse... SD har ej svar på annat än invandringsfrågan, dock räcker den punkten väldigt långt. Känns som att valfritt parti hade kunnat ta invandringsfrågan lite seriöst de senaste 20 åren, lägga fram rimliga förslag för begränsad invandring och SD hade varit kvar vid spärrgränsen. PKismen/byråkratin bland resterande partier är således det största skälet till SD's framgång.
Citera
2021-04-15, 14:17
Medlem
MrsUniversums avatar
Jag tycker Jimmie gjorde fantastiskt bra ifrån sig i programmet 30 minuter. Jag beundrar den mannen för sitt lugn, sin saklighet, sin intelligens. Hela Sverige står i djup tacksamhetsskuld till JÅ och de frågor han envist drivit. Tänk hur det hade sett ut idag Sverige om inte Jimmie och Sd funnits som motkraft. Då hade detta landet haft minst ytterligare 2-3-4 miljoner nyanlända. Hälsningar från Mrs Universum
Senast redigerad av MrsUniversum 2021-04-15 kl. 14:35.
Citera
2021-04-15, 14:40
Medlem
I-van-Toers avatar
I grund och botten vill jag ha svar på en fråga från övriga partier. Hur ska/kan ett litet och begränsat land som Sverige kunna hjälpa "utsatta" människor i världen om landet förstörs och körs totalt i botten? Det enda sättet och greppet som Sverige kan bidra med kan bara existera om landet har en möjlighet att finnas till. Om Sverige fortsätter på den inslagna sjuklöverspolitiken några år till så kommer till slut målflaggan att viftas. Då är det slut. Sen finns ingen hjälp att få från Sverige. Det här landet kan bara hjälpa andra människor på plats via riktade insatser som att bygga skolor, sjukhus och övriga instanser på jordens värsta platser. Inte via att föra över ett par tusen kronor varje månad till skräpmänniskor som aldrig ens lyft ett finger för att moraliskt anse sig rätt få pengarna. Hur fräcka kan människor vara som i stort sig kräver att Sverige ska försörja dem fast de aldrig bidragit med någonting någonsin? Det här måste få ett slut oavsett om det är möjligt att trycka hur mycket sedlar som helst, men inte för snabbt. Det måste får ett slut eftersom det är moraliskt förkastligt och påverkar andra saker i samhället som aldrig går att återskapa. Att driva en civilisation är inte så jävla enkelt som väldigt många tror.
Citera
2021-04-15, 14:46
Medlem
Wajis avatar
Jag tyckte Åkesson visade att han Sveriges bästa politiker samt även den som är trovärdigast. Han säger det majoriteten tänker och vill.
Skönt och se S på snart 25%
Citera
2021-04-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
I grund och botten vill jag ha svar på en fråga från övriga partier. Hur ska/kan ett litet och begränsat land som Sverige kunna hjälpa "utsatta" människor i världen om landet förstörs och körs totalt i botten? Det enda sättet och greppet som Sverige kan bidra med kan bara existera om landet har en möjlighet att finnas till. Om Sverige fortsätter på den inslagna sjuklöverspolitiken några år till så kommer till slut målflaggan att viftas. Då är det slut. Sen finns ingen hjälp att få från Sverige. Det här landet kan bara hjälpa andra människor på plats via riktade insatser som att bygga skolor, sjukhus och övriga instanser på jordens värsta platser. Inte via att föra över ett par tusen kronor varje månad till skräpmänniskor som aldrig ens lyft ett finger för att moraliskt anse sig rätt få pengarna. Hur fräcka kan människor vara som i stort sig kräver att Sverige ska försörja dem fast de aldrig bidragit med någonting någonsin? Det här måste få ett slut oavsett om det är möjligt att trycka hur mycket sedlar som helst, men inte för snabbt. Det måste får ett slut eftersom det är moraliskt förkastligt och påverkar andra saker i samhället som aldrig går att återskapa. Att driva en civilisation är inte så jävla enkelt som väldigt många tror.

Jag har för mig att JÅ för några år sedan jämförde resurserna med äpplen. Varför ska ett fåtal få dela på x antal äpplen i Sverige när samma antal äpplen skulle hjälpa betydligt fler människor i närområdet eller på plats. Är det inte jävligt sjukt att skrika sig hes om rasism när resurserna som spenderas i Sverige skulle hjälpa flera miljoner fler människor på plats i drabbade länder.
Svenskarna kan inte se på situationen ur ett större perspektiv utan det handlar bara om att vi visst ska emot invandrare. Mest för syns skull alltså.
Citera
2021-04-15, 15:01
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Sådan enkel logik fungerar inte på AfS-skocken som bedriver 0,3 procent propaganda i tråden. De begriper helt enkelt inte varför de får 0,3 % i ett val.

Du försöker övertyga de som inte är mottagliga för enkel, men smart politisk logik.

Jag tror att de flesta förstår att deras politik inte är i ropet i dagens samhälle. En del personer dock att så länge man har siffrorna och fakta på sin sida kan man övertyga vem som helst. Det som är självaste problemet – något även de klipskaste kan missa – är att det inte går att övertyga någon vars grundvärderingar strider mot dina egna. Jag skulle säga att såvida det inte handlar om en situation där det föreligger beslut på liv eller död, kommer de flesta stå fast vid deras värderingar. När det kommer till kritan försvinner förmodligen de flesta idealistiska idéer om hur samhället bör styras.

Man brukar säga att det är bättre att försöka och misslyckas än att inte försöka alls, och "AfS-skocken" likt J.Å. tror att de kommer att kunna samla tillräckligt med väljare för att förändra samhället. Det får de gärna försöka göra. SD har självklart större chans att lyckas, men jag är inte så hoppfull eftersom de flesta människorna i Sverige tycker att jämlikhet och jämställdhet är det mest eftersträvansvärda i Sverige. Det går stick i stäv med SD:s nationalkonservatistiska politik. Men vi får se, helt enkelt.

Själv är jag verkligen inte ute efter att övertyga majoriteten av svenskarna. Jag skulle säga att det inte går för tillfället. Men när svensken själv blir en minoritet i sitt egna land kanske folk börjar haja till. Vi får se.
Citera
2021-04-15, 15:10
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det kan man tycka men det var inte vad han sa. Han menade säkert som du skrev dock. Oavsett det så är det lite vekt.

Tror inget samarbete mår bra av en part som leker allan ballan och kräver att styra och ställa utan att ha underlag för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in