Om man läser vad Matz säger till Expressen så bekräftar han faktiskt inte med ett enda ord att Esbjörn inte skulle ha varit fullt medveten om att han har sålt fastigheten. Det han är upprörd över är att det börjat röjas på tomten före tillträdesdagen och att han själv känner sig snuvad på sitt arv. Han nämner inte med ett ord att Esbjörn skulle ha blivit lurad.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/
Esbjörns brorson Matz berättar att han har haft flera samtal med Ebba Busch.
– Jag tycker det hon gjort är helt för jäkligt och det sa jag till henne: ”Med din position, Ebba, så skulle jag ta ett steg tillbaka och avvakta läget”. Då sa hon: ”Ja, det är väldigt synd att du känner så men det får du ta med min advokat”. Jag sa: ”Hur skulle du känna dig om någon lurade dig på något som du skulle ha i framtiden?”.
Det finns ingen tvekan om att Esbjörn är fullt på det klara med vad han har gjort när han skrev under köpekontraktet.
– ”Vad är det som har hänt här? Var har de gjort? De har ju sågat ner en massa grejer”, sa han och började gråta.
– ”Men jag har ju sålt en skogstomt”, sa han. Han trodde att tomten skulle få se likadan ut efter att det flyttar in nytt folk, säger Matz Bolin, som säger att han har fått bekräftat att växtligheten hade röjts på uppdrag av Ebba Busch.
Att han sedan har fått sådana reaktioner från omgivningen att han försöker bryta kontraktet är ganska uppenbart. Men det utrymmet finns helt enkelt inte inom lagstiftningen. Det visste Binninge och föreslog att man istället skulle försöka få Ebba Busch att backa genom att presentera en förljugen bild till media.
Det är valet av den strategin som har lett till att tvisten nu måste avgöras juridiskt.
Det finns inget annat sätt för Ebba Busch att rentvå sitt namn än genom att inför domstol avslöja lögnen om ”Stackars förvirrade Esbjörn som lurades att sälja sin släktgård till underpris”.
De som har orsakat hela skiten är rättshaveristerna i Rättssäkerhetsorganisationen!