2021-04-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Trusselbrev framfor kryptert epost indikerer at det er en eldre skalle som har sett for mye på påskekrim.
Dette har vi diskutert før. Brevet er neppe lagt igjen fordi det viktigste for gm er å komme usett unna og uten spor. Jo lengre tid før alarm desto mer tid har de å komme unna. Jeg tror th tok med brevet som bevis for at hun var kidnappet. De lå ikke noe br ev i konvolutt på stolen. Av denne grunn er det ikke utenkelig at det er en annen drapsmann enn th. Dna på knehasene kan være at han brettet sammen klærne da han kom hjem av en grunn. Han skal liksom bli fortvilt over sin kidnappede kone. Litt av en skuespiller. Han klarte å lure politiet på bensinstasjonen.
Citera
2021-04-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Jeg får litt inntrykk av at Tommy Skanse*n hadde en litt løs avtale med AEH. Noen mener dette er et slags alibi for TH for ‘dette måtte han ha visst om osv.
TS sier han laget en avtale å ringe henne om 2 uker, for han skulle bytte lamper på kjøkkenet.
Han hadde ikke avtale om p komme, slik noen tolker det.
Hadde han hatt det, hadde han ringt flere ganger og garantert vært innom. Han ringer kun 1 gang, før politiet ringer 3 november.

https://www.vg.no/i/0n0Ln0
Litt rart med en slik ringeavtale for et par skarve lamper. Dette er gjort på få minutter å koble. Bedre om aeh ringte når hun hadde funnet lamper hun likte. Sjelden elektrikere er så nøye med nøyaktig tidspkt for å kontakte kunder. Vet ikke om ts også skulle levere lampene, noe jeg betviler. Han er nabo, men avtalen var så løs at det er rart han stusser når hun ikke svarte. Var avtalen om å ringe liksom kl 09.50 den....dato. Antar dog han har vanntett alibi og er sjekket ut. Hans foreldre bodde nærmest th.
Senast redigerad av LH07 2021-04-15 kl. 10:39.
Citera
2021-04-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Litt rart med en slik ringeavtale for et par skarve lamper. Dette er gjort på få minutter å koble. Bedre om aeh ringte når hun hadde funnet lamper hun likte. Sjelden elektrikere er så nøye med nøyaktig tidspkt for å kontakte kunder. Vet ikke om ts også skulle levere lampene, noe jeg betviler. Han er nabo, men avtalen var så løs at det er rart han stusser når hun ikke svarte. Var avtalen om å ringe liksom kl 09.50 den....dato. Antar dog han har vanntett alibi og er sjekket ut. Hans foreldre bodde nærmest th.

Hvorfor skulle han ikke dra innom eller ringe opp igjen? En elektriker med klar avtale ville gjort det. Han sier han stusset på at hun ikke svarte, men alltid ringte opp igjen. Han gjorde ingenting før politiet ringte.
Citera
2021-04-15, 11:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Uthevet: En viktig korrigering:
09:48 TS ringer - tilfeldig klokkeslett
09:50 TEH ringer - ikke tilfeldig klokkeslett
Citera
2021-04-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Uthevet: En viktig korrigering:
09:48 TS ringer - tilfeldig klokkeslett
09:50 TEH ringer - ikke tilfeldig klokkeslett

Takk for nøyaktig tidsfesting. Er foreløpig veldig ambivalent i forhold til TEH S ev innblanding. Tidspunkt kan være tilfeldig men passer godt inn ellers i THs plan.
Citera
2021-04-15, 18:07
Medlem
Ting som taler imot TH:

Planlegging:
AEH ville skilles
TH samlet på uløste drap og de opplever en ekte kidnapping hvor TH vitner i 2005
‘En bestiller noen utfører’
Artikkelen i DN
Samtaler med RU om monero
RU skriver om en hval
RU bytter profilbilde 31.10
VE som kommer inn i firmaet (ingen gratulasjoner fra AEH på Facebook etter 2018)
Hyttetur planlagt så andre planer var avlyst
AEH fortalte at hun var urolig til venninner

Utføring:
Ingen fotavtrykk fra TH på åstedet
VE hadde leiebil
VE løy om alibi og fikk vitne til å lyve
TH dro på jobb senere enn normalt
TH ringte hjem flere ganger enn normalt
TH dro hjem tidligere enn normalt
Samtale fra TH 10:07 samme tidspunkt som AEHs telefon blir lagt i ro
Langt trusselbrev med mange detaljer
Venner som mener AEH ikke kommer tilbake
Bevis som peker på at AEH er drept i huset

Noen jeg har glemt?
Citera
2021-04-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ting som taler imot TH:

Planlegging:
AEH ville skilles
TH samlet på uløste drap og de opplever en ekte kidnapping hvor TH vitner i 2005
Artikkelen i DN
RU skriver om en hval
VE som kommer inn i firmaet (ingen gratulasjoner fra AEH på Facebook etter 2018)

Utføring:
VE hadde leiebil

Noen jeg har glemt?

Ja, politiet tror han er skyldig.

Det pleier jo å være sånt som folk her inne tar som et sikkert bevis.
Citera
2021-04-15, 18:41
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg får litt inntrykk av at Tommy Skanse*n hadde en litt løs avtale med AEH. Noen mener dette er et slags alibi for TH for ‘dette måtte han ha visst om osv.
TS sier han laget en avtale å ringe henne om 2 uker, for han skulle bytte lamper på kjøkkenet.
Han hadde ikke avtale om p komme, slik noen tolker det.
Hadde han hatt det, hadde han ringt flere ganger og garantert vært innom. Han ringer kun 1 gang, før politiet ringer 3 november.

https://www.vg.no/i/0n0Ln0
Varför väntar man två veckor med att byta lampor? Elektrikern bor väl bara några hus bort, om jag fattat det rätt.
Citera
2021-04-15, 18:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ting som taler imot TH:

Planlegging:
AEH ville skilles
Artikkelen i DN
RU skriver om en hval

Utføring:
VE hadde leiebil

Noen jeg har glemt?

Jeg får føye til en liten detalj.
Det er noe som heter Utsikten Bar på Kvitfjell Hotell. Denne baren har en Facebookside.
31 oktober 2018 postes det et innlegg der det er bilde av et par ski som er skoret opp langs en vegg.
Innlegg nr. 3 nedover siden.
Det som er ekstra interessant er at hvis man holder musepilen over datoen, så kommer klokkeslettet 10.14 opp, et tidspunkt som kan regnes som uhyre nært det som politiet regner som drapstidspunktet.
Dette klokkeslettet kommer opp hvis man er utlogget fra Facebook. Hvis man logger inn med e-postadresse og passord, så kommer det et annet klokkeslett opp. En jeg har snakket med mener at tidspunktet kan ha blitt redigert til noe annet, men at når man er utlogget så kommer det originale tidspunktet opp. Man kan faktisk gå inn å redigere hva som skal stå som klokkeslett. Så er spørsmålet, hvem er det som styrer denne siden? Er det TH? VE? RD?
Er det TH som har postet dette for å skaffe seg alibi?

https://www.facebook.com/kvitfjellhotelBar/
Senast redigerad av Skaanseth 2021-04-15 kl. 18:47.
Citera
2021-04-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ting som taler imot TH:

Planlegging:
AEH ville skilles
Artikkelen i DN
RU skriver om en hval

Utføring:
VE hadde leiebil

Noen jeg har glemt?

TH ringte hjem og uttrykte bekymring til kolleger/ansatte, men tok seg allikevel en time i massasjestol før han tok den åtte minutter lange turen hjem.
Citera
2021-04-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Varför väntar man två veckor med att byta lampor? Elektrikern bor väl bara några hus bort, om jag fattat det rätt.

Ja det er merkelig. Derfor jeg tenker at avtalen var løs.
Citera
2021-04-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
TH ringte hjem og uttrykte bekymring til kolleger/ansatte, men tok seg allikevel en time i massasjestol før han tok den åtte minutter lange turen hjem.

Oj er det sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in