Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Det håller jag helt med om. Det är även sunt att lära sig avgöra vilka källor som är trovärdiga och vilka källor som bör ifrågasättas. Exempel: OFTAST är en professor i historia en mer trovärdig källa än en random snubbe på youtube. OFTAST är det så.
OT - jag säger det igen: jag motsätter mig en lag som gör det olagligt att vara dum i huvudet.
Vetenskapsmän har genom alla tider haft fel om det mesta, men de har ifrågasatts och på så sätt har vi nått längre.
Den som ifrågasätter något som det finns starka bevis för utan att själv ha något att komma med får helt enkelt stå där och se dum ut, men det är inget som behöver förbjudas vilket du tydligen håller med om.
Det påstås att 6 miljoner judar dödades men själv har jag aldrig sett några bevis för att det verkligen var i någonstans i närheten av den siffran. Kanske var det 8 eller kanske var det 3 miljoner, jag vet inte. Detta måste givetvis få ifrågasättas så att de som anser sig ha bevis för 6 miljoner får lägga fram dessa bevis. Då kan vi andra sedan granska bevisen för att se om de håller. En sådan här lag gör det förbjudet att ifrågasätta detta.