2021-04-15, 08:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Att över huvud taget kunna ifrågasätta saker, i synnerhet historia och religion, är väldigt sunt ja. Det är tack vare det som folk kan befria sig från religion trots rejäl hjärntvätt från tidig ålder, eller befria sig från övriga dogmer som politiska ideologier.

Det håller jag helt med om. Det är även sunt att lära sig avgöra vilka källor som är trovärdiga och vilka källor som bör ifrågasättas. Exempel: OFTAST är en professor i historia en mer trovärdig källa än en random snubbe på youtube. OFTAST är det så.

OT - jag säger det igen: jag motsätter mig en lag som gör det olagligt att vara dum i huvudet.
Citera
2021-04-15, 08:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Skulle inte Einstein fått lägga fram sina teorier för att de gick emot de rådande sanningarna menar du?

I mitt första inlägg sa jag att jag motsätter mig en lag som gör det olagligt att vara dum i huvudet. Du ska givetvis få lägga fram vilka teorier du vill.
Citera
2021-04-15, 08:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det håller jag helt med om. Det är även sunt att lära sig avgöra vilka källor som är trovärdiga och vilka källor som bör ifrågasättas. Exempel: OFTAST är en professor i historia en mer trovärdig källa än en random snubbe på youtube. OFTAST är det så.

OT - jag säger det igen: jag motsätter mig en lag som gör det olagligt att vara dum i huvudet.

Vetenskapsmän har genom alla tider haft fel om det mesta, men de har ifrågasatts och på så sätt har vi nått längre.

Den som ifrågasätter något som det finns starka bevis för utan att själv ha något att komma med får helt enkelt stå där och se dum ut, men det är inget som behöver förbjudas vilket du tydligen håller med om.

Det påstås att 6 miljoner judar dödades men själv har jag aldrig sett några bevis för att det verkligen var i någonstans i närheten av den siffran. Kanske var det 8 eller kanske var det 3 miljoner, jag vet inte. Detta måste givetvis få ifrågasättas så att de som anser sig ha bevis för 6 miljoner får lägga fram dessa bevis. Då kan vi andra sedan granska bevisen för att se om de håller. En sådan här lag gör det förbjudet att ifrågasätta detta.
Citera
2021-04-15, 08:23
Avslutad
Konstigt man behöver stifta en lag för något som ska vara så uppenbarligen sant och så väl dokumentat. Hmmmm.
Citera
2021-04-15, 08:29
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Har vi inte nog med problem o dom vill nu lägga resurser på att ta fram en lag som förbjuder folk att tycka olika i något som snart hände för 100år sen?
Är absolut ingen förnekare men de få förnekarna som finns kan man väl möta med argument i debatt för att "tysta" dom om der är målet.

Sen är de förjävligt med censur också, även om åsikterna kommer från en nazist.

"Förnekare". Man förnekar ju ingenting, däremot ifrågasätter man antalet döda och på vilket sätt dessa dog.

Men judar skall som vanligt fulargumentera och förvränga det motparten säger. "Du förnekar koncentrationslägren"!

Nej jag tror bara inte att sex miljoner gasades ihjäl på löpande band.
Citera
2021-04-15, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nämn gärna några andra händelser som har samma problematik runt sig, där människor aktivt kränks på liknande sätt av andra människor som förnekar saken, där det väsas på liknande sätt av folk mot andra eller mot en viss händelse av andra, oavsett om det saken handlar har hänt eller inte…

Det finns tidningsrubriker från tiden efter 1:a(!) världskriget där det påstås att 6 miljoner judar dog. Ska man få förneka det?
Citera
2021-04-15, 08:30
Medlem
1. Har verkligen inte regeringen ngt bättre att göra

2. Att det har dött folk i lägrena ja går inte att förneka men dom mängder som påstås nej första siffrorna man hörde var 6 miljoner eller ngt sen 3 nu är dom väl nere på 1,5 eller ngt , nu är säkert inte siffrorna korrekta men ni fattar vad jag menar.

3. Usa hade lägren under kriget och tatuerade fångar ,precis som Sverige hade lägren där vi kastade in dom avskum som skulle sitta där enligt den svenska sedermera statsministern Tage Erlander. Nu är ju alla papper brända men då det gäller Sverige så vet man att när det har varit brand i arkivskåpet då är det sant.

4. Det finns ju papper att antalet judar inte decimerats under kriget.

5. Det är ett hot mot tryckfrihetsförordningen att införa ngt sådant.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Ahmed Rami har blivit fälld och avtjänat ett fängelsestraff för Hets mot folkgrupp.

Detta vill jag minnas skedde i slutet av 80-talet, justitiekanslerns Lamberz beslut var runt 2005.

Men visst var Radio Islam en stor skamfläck i Sveriges rättshistoria. Det fria ordet och den fria journalistiken utsattes för ett övergrepp, där domstolen uppvisade ett såväl rasistisk som islamofobiskt ansikte. Några av Sveriges mest välrenomerade forskare i ämnet vittnade till Ramis försvar, något som domstolen inte tog några hänsyn till.

För den som är intresserad av Ahmed Ramis livslånga kamp rekommenders boken "Ett liv för frihet" av honom.
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Proffesorer som till ex. David Irving menar du?
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Vad spelar det för roll för en statsapparat vad jag tycker och känner? Ja just det ja, de springer andra ärenden än att vara bara en statsapparat för folket.... Finns inga andra orsaker vad jag kan se.
Citera
2021-04-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Konstigt man behöver stifta en lag för något som ska vara så uppenbarligen sant och så väl dokumentat. Hmmmm.

Ja, man kan verkligen fundera över vad våra folkvalda, med justitieministern i spetsen, sysslar med. Att över huvud taget komma med något så dumt som att lagstifta om att någon är så okunnig så att man inte förstått vad som hände i koncentrationslägren går långt över mitt förstånd. Då finns det väl betydligt viktigare frågor att lagstifta om.
Citera
2021-04-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Och då inser man inte att judisk makt är en realitet och en mycket stark kraft?

Judisk makt är inte enbart finansiella, mediala och politiska medel. Judisk makt är främst att kunna tysta sina motståndare och kritiker.

Hur mycket hör du om övergreppen som sker dagligen i Palestina t.ex?

Håller med till fullo , lite fascinerande är det faktiskt att folk blundar för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in