2021-04-15, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Glöm inte Liberalernas blåklint!

VPK ogräs bör defensiv definieras som hets emot folkgrupp. VPK begick folkmord på Kiruna Svenskarna. V är det parti i riksdagen som varit med och mördat sina egna befolkning.
Citera
2021-04-15, 02:15
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Är det något ämne du borde orka sätta dig in i så är det detta. Ponera att du förutsättningslöst börjar söka information och att du kommer fram till att den officiella förklaringen inte stämmer. Hur hade det påverkat dig tror du?

Jag förnekar inte förintelsen, men jag ifrågasätter om det vi fått presenterat verkligen stämmer. När man börjar läsa så finns det plötsligt väldigt lite faktiska bevis och de som ifrågasätter ställer frågor och kommer med fakta som är svåra att bortse ifrån. Många överlevare har ju visat sig vara lögnare. Många judar som överlevt vittnar ju också om att den officiella historien inte stämmer.

Man ska komma ihåg att rent vetenskapligt vilar hela bevisbördan på den som påstår något. Man kan nämligen inte bevisa att något inte hänt.

Vore inte det allra bästa och ärligaste att presentera bevis på de frågor som förintelseförnekarna och ifrågasättarna ställer? Jag har läst i flera trådar på FB och DrTinnitus, HerculesBig, Snakeplisken, Varmluftballong, Dofterna, VänligeVictor osv brukar bara skriva att "x redan har debunkats" eller så kommer referens från en uppenbar vinklad källa. Antingen finns det bevis eller så gör det inte det.

Jag är medveten om att det är alltid bara är vinnarsidans version som återges i historieböckerna och jag utgår från att sanningen snarare ligger nånstans i en gråskala mittemellan vinnaren och förlorarens version. Om det bara var hälften som dog i förintelsen så tycker jag dock ändå det är illa nog.
Senast redigerad av Borasare1980 2021-04-15 kl. 02:20.
Citera
2021-04-15, 02:22
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag är medveten om att det är alltid bara är vinnarsidans version som återges i historieböckerna och jag utgår från att sanningen snarare ligger nånstans i en gråskala mittemellan vinnaren och förlorarens version. Om det bara var hälften som dog i förintelsen så tycker jag dock ändå det är illa nog.
Men då förnekar du förintelsen om bara hälften dog.
Citera
2021-04-15, 02:24
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Precis. Så är det ju i Tyskland. Säger du att 5,9 miljoner dog bryter du lagen...
Citera
2021-04-15, 02:26
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Precis. Så är det ju i Tyskland. Säger du att 5,9 miljoner dog bryter du lagen...
Yep, sex miljoner eller sitt i finkan.
Citera
2021-04-15, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Den som vill inskränka yttrandefriheten förtjänar ingen egen. Creepy Morgan får knipa käft i fortsättningen. Det räcker med ingressen.

"Regeringen vill göra det straffbart att förneka förintelsen

Solklar inskränkning av yttrandefriheten. Äcklige Morgan är ett hot mot demokratin. Ja, det är mest inavlade abortöverlevare som förnekar nazisternas mord på judar så vad är problemet? Ett fullkomligt onödigt förbud. Inskränkningar i yttrandefriheten ska göras så små som det bara är möjligt. För Morgan är yttrandefriheten motbjudande.

"Förintelsen är världshistoriens största brott mot mänskligheten, och det får inte glömmas

Nej, det är inte det största brottet. Om Morgan vill ha en tävling i massmord så är hans kompisar Mao och Stalin än värre. Vill verkligen Morgan att vi ska diskutera vilken ideologi som tävlat i massmord? Och vilken som vann?

De som försöker få världen att glömma och blanda bort korten, de måste stå till svars för det"

Creepy, vad menar han? Helt klar menar han att dra upp vänsterns massmord är att blanda bort korten. Här visar han sitt rätta ansikte. Ingen jounalist lär ha ställt några motfrågor. Vad menar han med att blanda bort korten? Inte så svårt att räkna ut. Morgan är nära nog antidemokrat. En mycket vidrig och farlig sådan.
Jag tycker också att dessa formuleringar kan tolkas som att det ska vara förbjudet att anse att förintelsen inte är världshistoriens största brott mot mänskligheten. D.v.s. den som tar upp kommunismens brott - och då särskilt judars inblandning i dessa - kan bli anklagad för att försöka blanda bort korten. Relativisering av förintelsen brukar det ju talas om i dessa sammanhang.

"Förintelsen är världshistoriens största brott mot mänskligheten, och det får inte glömmas.”

”De som försöker få världen att glömma och blanda bort korten, de måste stå till svars för det."
Citera
2021-04-15, 02:31
Medlem
kukukus avatar
Absurt. Varför ska en historisk händelse ha ett sådant skydd? Om en sådan lag hade införts omedelbart efter kriget, då hade det varit en sak, men inom en väldigt snar framtid kommer det inte att finnas en enda människa kvar i livet, som genomlevde denna period. Men ingen, idag, imorgon, om tio år, eller om hundra år, ska alltså i Sverige få ifrågasätta den officiella historieskrivningen? Som sagt: absurt.

Fast jag minns också, från läsningen av Norman Finkelsteins The Holocaust Industry (Finkelstein är inte förintelseförnekare, själv jude och son till judar som förföljdes), att det finns en lukrativ utpressningsindustri kring förintelsen, så det finns ekonomiska intressen inblandade.

Sverige har hursomhelst tillräckligt med inskränkningar av yttrandefriheten.
Senast redigerad av kukuku 2021-04-15 kl. 02:34.
Citera
2021-04-15, 02:34
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Jag förnekar inte förintelsen. Även om hälften dog är det fortfarande en förintelse.
Citera
2021-04-15, 02:35
Medlem
Citat:
Yep, sex miljoner eller sitt i finkan.

6 miljoner är symboliskt för judendomen. Så pass symboliskt att matematiken får flytta på sig. Som många vet (alltför få dock) så korrigerades siffrorna för Auschwitz-lägret ned från 4,1 till 1,2 miljoner över en natt, utan att totalsiffran 6 miljoner minskade. Underlig matematik minst sagt.
Citera
2021-04-15, 02:35
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Alla andra folkmord blir tillåtna att förneka. Även om det rör sig om 100 miljoner. Det är Morgans preferens som skall avgöra. Morgan vet bäst.
Det som är det skeva här och som jag som icke-förnekare ser som ett stort problem. Man ska inte få plocka körsbär och välja just förintelsen. Det blir helt skevt och går emot yttrandefriheten. Antingen så tillåter man folk att förneka vad fan de vill (yttrandefrihet) eller så tar man bort allt (diktatur) Att då välja ut en sak på det sättet lutar väldigt mycket åt diktaturens håll. Särskilt när han själv varit med och sänkt detta land.

Jag tycker förnekare är rätt korkade. Men de har all rätt att vara korkade och diskutera det. Man vet aldrig, de kanske har rätt och jag har fel, som med det mesta.

Klassiska citatet "Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."
Citera
2021-04-15, 02:37
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag förnekar inte förintelsen. Även om hälften dog är det fortfarande en förintelse.
Prova säg det i Tyskland och snart även i Sverige.
Citera
2021-04-15, 02:38
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
6 miljoner är symboliskt för judendomen. Så pass symboliskt att matematiken får flytta på sig. Som många vet (alltför få dock) så korrigerades siffrorna för Auschwitz-lägret ned från 4,1 till 1,2 miljoner över en natt, utan att totalsiffran 6 miljoner minskade. Underlig matematik minst sagt.
Summan är alltid konstant. Utan sex miljoner brännoffer kan inte Israel existera. Det står skrivet i Talmud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in