Citat:
Ursprungligen postat av
Cub77
Kollade nyligen igenom analysen på avanza och räknar ihop bolagen till 15st som jag gjort vinst på och 1 bolag som jag gått back på (3000kr) sedan jag började handla med aktier, måste även säga att jag känner mig otroligt mycket mer självsäker och kunnig idag jämfört med när jag började handla med aktier - visste knappt vad jag gjorde då eller hur det funkade öht - har lärt mig otroligt mycket under ett år.
har vart inne några veckor under ev dippen och har där gjort 50.000kr plus
eftersom att många frågar och jag nekat hela tiden till att berätta vilka bolag jag köper i så kan jag nämna för den här gången (kommer inte hända igen) att jag idag köpte aktier i Meltron och har där ett Gav på 0,155kr - lyckades dock bara köpa för 90.000kr, hade vilja haft det dubbla.
Det är bra jobbat, men låter ganska märkligt. Missförstå mig rätt, det är bra "trejding" du bedrivit, men varför lämna bolag som fortsätter, eller har potential till att klättra på vidare. Att sälja ut sig för tidigt i bolag som visar framfötterna är inget att skryta med. Att hålla på och hoppa runt i 15 bolag, jättebra om man kör snabb trejding och swingar.
Återtar du position igen efter du plockat vinst eller byter du bolag?
Får en bild i skallen av en gräshoppa som hoppar runt från gröda till gröda.
Du kommer att generera större avkastning om du håller dig till färre bolag och kan tackla ned- och uppgångar bättre (om du vill trejda).
Vad är du procentuellt plus med i år totalt?