2021-04-14, 22:49
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jimmie har tränat upp sin tålmodighet men Anders var bra korkad vad gäller de första 15 minutrarna. SD går rätt förutsättningslöst in i valet, de behöver inte sitta i regeringen men de kan, får de ingen ministerpost vill de ha säkerhet att deras politik tas med. Det kan komma att bli på ett av flera olika sätt men Anders krävde ett svar. Suck. Det var hans avsnitt som han har i alla program: "svarade då för fan" avsnittet.
Programmet har ju varit såhär ältande hela tiden. De verkar ha bestämt någon formula med tre ämnen där de ska försöka sätta dit offret i varje ämne för något. Ibland helt banala saker.

Jag brukade tycka att AH var bra på lördagsintervjun på ekot och minns inte om/att han häll på sådär då? Det är lite som att tv formatet förgiftar det journalistiska hantverket.

Tycker Åkesson skötte sista delen bäst. Han borde läsa på lite mer migrationsrätt så att han kan lägga ut texten än mer om hur Sveriges asylpolitik och debatt har kommit att avvika från vad faktiskt krävs i internationella regler.
Senast redigerad av smoerrebom 2021-04-14 kl. 22:52.
Citera
2021-04-14, 23:22
Medlem
I-van-Toers avatar
Det här var hals och huvud den bästa intervjun jag någonsin sett med Åkesson. Det går inte att prata mer i klartext än vad han gjorde idag. Även om Holmberg gång på gång gjorde sig dum så svalde inte Åkesson betet utan fortsatte att prata i klartext. Nu är det bara att hoppas på att detta är hela Sverigedemokraternas åsikt och att de står enade i precis varje ord som Åkesson sade. Det finns inget utrymme längre att börja slira. Valet 2022 är allt eller inget. Jag förstår dock fortfarande inte hur Kristersson ska kunna haka på och genomgå en förvandling utan dess like.

Vad är det så många inte förstår att folk ska söka asyl i första säkra land, inte i Sverige? Hur är detta svårt att få ihop?

För övrigt, statsministerposten är i min bok värd tre andra ministerposter. Om M och SD blir hyfsat nära lika stora, men M om insisterar på statsministerposten, då ska SD ha totalt fler ministerposter.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-04-14 kl. 23:31.
Citera
2021-04-14, 23:48
Medlem
Det var helt uppenbart att programledaren inte kunde pressa Jimmie som vissa andra gäster. Vissa pressades så hårt så de blev riktigt irriterade.
Jag tror programledarna/journalisterna vet mycket väl att det är omöjligt att pressa en sanningsenlig person på det sättet, en person som inte räds för att tala i klarspråk, något en sann narcissist, bedragare eller lögnare har väldigt svårt för, för att inte säga omöjligen kan.

Någon som Annie Jööf äj inga som hejst pjobjem att pjessa på det viset, eftejsom hon äj en jiktig jögnaje! Samma gäller många andra lögnaktiga politiker. Men inte Jimmie inte, på honom biter inget sådant journalistiskt dravel.
Citera
2021-04-15, 00:05
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
JÅ har inget att tillföra annat ön gnäll.
Hade Jimmie styrt invandringspolitiken de senaste decennierna hade vi haft ca 300 miljarder mer om året.
Det räcker till jättejättemånga braiga saker.
Plus lite positiva sidoeffekter så som att finnas kvar som etnisk grupp, sluppit sharia, hederskultur, gruppvåldtäkter, piss i munnen osv.
Citera
2021-04-15, 00:12
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
JÅ har inget att tillföra annat ön gnäll.

Visste du att i en diskussion bland vuxna behövs även giltiga argument?

Sätt dig vid barnbordet och försök undvika att spilla i knät.
Citera
2021-04-15, 00:23
Medlem
Slipsen matchade "tröjhalsen" på ett alldeles underbart sätt.

Gissa om det blev fart på rekvisitan när Åkesson äntrade studion.

SVT gjorde bort sig i kolosalformat, så symboliskt att det "sket sig"

Så blev det också i pratstunden. Åkesson är Åkesson. Åkesson vann.
Citera
2021-04-15, 00:27
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu är det bara att hoppas på att detta är hela Sverigedemokraternas åsikt och att de står enade i precis varje ord som Åkesson sade...
..
Vad är det så många inte förstår att folk ska söka asyl i första säkra land, inte i Sverige? Hur är detta svårt att få ihop?

Det åstadkommer vi genom att skärpa in budskapet, och att inte sväva ut i en massa sidospår. Vi ser till att vara ständigt tydiga i våra framföranden, och vi för oss med en Herres auktoritet i offentligheten. Inga veligheter när allmänheten ska vinnas.
Citera
2021-04-15, 00:50
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det åstadkommer vi genom att skärpa in budskapet, och att inte sväva ut i en massa sidospår. Vi ser till att vara ständigt tydiga i våra framföranden, och vi för oss med en Herres auktoritet i offentligheten. Inga veligheter när allmänheten ska vinnas.

Bra, fortsätt så. Det står en civilisation på spel. Köp aldrig något skitsnack från Moderaterna. Aldrig!
Citera
2021-04-15, 01:20
Medlem
DonaldTrummps avatar
Det bästa var det sista, alla som inte är självförsörjande ska utvisas. Men hur går det med riksdagen då?

Mike Ingves
Citera
2021-04-15, 01:23
Medlem
bullerbyns avatar
5000 flyktingar om året som max? Då klarar vi inte ens av våran del av de mest utsatta, folk som flyr för sina liv! Barn kommer att dö, var är hjärtat?
Citera
2021-04-15, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
5000 flyktingar om året som max? Då klarar vi inte ens av våran del av de mest utsatta, folk som flyr för sina liv! Barn kommer att dö, var är hjärtat?
Inte kommer det fler än 5'000 som flyr ifrån Danmark, Norge och Finland som annars riskerar döden. Man behöver inte passera så många länder till det första säkra. Till Turkiet räcker sen känner de sig som hemma men med säkerhet.

Dessutom börjar Sverige bli väldigt osäkert. Många säger att det är värre här än hemma. Något att tänka på både för dem som kommit om de ska resa hem igen och att berätta för de som tänker komma!
Citera
2021-04-15, 03:14
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hojoho
Hoppas att man får höra ett enda svar som inte låter ungefär så här: Jag vet inte...jag är inte informerad..jag är inte informationsansvarig...jag är inte insatt i just det här ämnet...det har jag inte sett...det var jag inte varse...
Kan han inte sluta smita utan försöka svara ärligt på en enda fråga?!!

Du verkar vara ny i politiken. Bara för att du sett en instagramvideo på en kompilation av när Jimmie svarar "vet inte" betyder inte att han ständigt "smiter". Han undviker inte fler frågor än någon annan partiledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in