2021-04-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Bilder?
Hur skickar man bilder
2021-04-14, 23:55
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
200 000 år stämmer, men det grodan menar är kanske människohjärnans BigBang som väl var 70-50 000 år sen?

Dom tror ju att det berodde på att vi började äta mer och (troligen?) framförallt eld-uppvärmt kött, så hjärnan fick mer protein och började växa och utvecklas i raketfart.

Kroppen tillgodogör ju sig proteiner mm lättare med varm mat än kall.

Nja, jag tror det där är teorier som förväxlats med science fiction, som Arthur C. Clarke delvis beskriver i inledningen till "2001". De förklaringar jag har hört (och tror på) är att det inte handlar om att den mänskliga hjärnan utvecklats eller ändrats på något sätt, det vet jag inte ens hur man skulle kunna bevisa, men att övergången från ett jägarbeteende till ett boskaps- och farmarbeteende ledde till att allt mindre tid av dygnet behövde ägnas åt att samla föda, och att människor DÄRFÖR kunde ägna sin tankeverksamhet till annat. En nyfödd år 200 000 f Kr hade kunnat flyttas till en familj idag och växa upp, och hen hade varit helt omöjlig att skilja från någon som föds i nutid. Påstår jag, ingen behöver hålla med.

(Men, förlåt, det här har inget med BB att göra. Fick bara feeling, kunde inte låta bli att svara.)
2021-04-14, 23:56
Bannlyst
Stephanie och Tess live på insta nu
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Haha.
Han släpper loss ordentligt ikväll. Han har siket inställt.
Undrar nu vad som kommer ske.

Ja, lagom nu till nomineringarna börjar så kör han nog garanterat en helomvändning.
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Bilder?
Ja men precis bilder!
Låter ju som Amilia kanske har några bilder på Mergim i några avslöjande homo-situationer?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Tror Nardos är iblandad på något sätt. Hon har väl gett AD "speltips" kanske?

Förmodligen. Hennes kommentar nu? "Den där bikten kommer synas på utsidan" Madde "Men sluuta "
2021-04-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sejja
Haha.

Självinsikt är vidrigt och underbart på samma gång.

Och jag spelade precis Coldplay - Fix you ringde min snubbe och frågade hur illa jag var och bad om ursäkt.
Han undrade på vilket glas jag var på (5), sa att jag bättrat mig och att han fortfarande vill komma hem på fredag och att jag slipper packa väskorna
Hahaha du är i alla fall frisk nog att ha en snubbe. Det är mer än vad man kan säga om mi..- vissa andra

Hade varit roligare om han gormat "JAG HAR PACKAT MINA VÄSKOR NI SKA UT" dock.
2021-04-14, 23:58
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Nja, jag tror det där är teorier som förväxlats med science fiction, som Arthur C. Clarke delvis beskriver i inledningen till "2001". De förklaringar jag har hört (och tror på) är att det inte handlar om att den mänskliga hjärnan utvecklats eller ändrats på något sätt, det vet jag inte ens hur man skulle kunna bevisa, men att övergången från ett jägarbeteende till ett boskaps- och farmarbeteende ledde till att allt mindre tid av dygnet behövde ägnas åt att samla föda, och att människor DÄRFÖR kunde ägna sin tankeverksamhet till annat. En nyfödd år 200 000 f Kr hade kunnat flyttas till en familj idag och växa upp, och hen hade varit helt omöjlig att skilja från någon som föds i nutid. Påstår jag, ingen behöver hålla med.

(Men, förlåt, det här har inget med BB att göra. Fick bara feeling, kunde inte låta bli att svara.)

Slangen har rätt. Det är skillnad på att "finnas till" än att skapa en kultur. Men vi tar det en helt annan gång.
2021-04-14, 23:59
Medlem
Nardos är så jävla avensjuk på Madde och hon gör allt för att det inte ska finnas något mellan Adrian och Madde är hon lite småkär
2021-04-14, 23:59
Medlem
Nu är haggan igång igen...Hon känner Adrian bäst.
2021-04-15, 00:00
Medlem
Rudiebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Ja men precis bilder!
Låter ju som Amilia kanske har några bilder på Mergim i några avslöjande homo-situationer?

Amilia sitter med mutad mic i en server på DC
2021-04-15, 00:00
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Nu är haggan igång igen...Hon känner Adrian bäst.
🤮

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in