2021-04-14, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Nej det gäller bara just förintelsen.
Det finns inte så många andra händelser som "förnekas", eller kan du komma på någon annan historisk händelse som förnekas?
inte en enda?
”Riktig kommunism har aldrig provats”. Den förnekelsen har medfört att vi har kommunister i riksdagen, trots att den ideologin spöar nazisternas dödstal med hästlängder. Är det här för avancerat för dig?

En annan sak som förnekas är att islam är en mordisk religion.
Citera
Medlem
salty-sailors avatar
vart går gränsen för "förintelseförnekelse"? typ någon påstår att X hände, varpå någon som studerat historia säger att det egentligen var Y, vem har då förnekat?
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Sluta odla dina panikattacker. När jag sitter på min kammare skriver jag på Flashback som är en ”websida som spyr ut förnekelse till inte ont annade småglin som hatar invandrare”. Du spyr också ur dig skit som inte flyger hos etablissemanget, varför vill du sätta munkorg på dig själv? Jag förstår inte, tror du det stannar här när man börjar tumma på yttrandefriheten att tycka vad man vill?

Idag är det NazzeHazze, i morgon är det du. Kom inte och böla då, din lågbegåvade stackare.

Om man skall kunna mötas som medmännskor i en debatt eller diskussion så måste en viss verklighetsuppfattning överenstämma. Menar du på allvar att nazisterna inte utrotade judar under 40 och 40-talet? Det handlar inte om rätten att säga vad man vill, det handlar om att inte göra om det.
Citera
2021-04-14, 21:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Yttrandefriheten är viktigare att värna än att folk talar sanning, vi är några som fortfarande anser det, åtminstone så länge det är lagligt att göra det öppet.

Man ska inte få sprida sin egen sanning bara för att småglin hatar invandrare? Den åsikten anser jag är oförenlig med att värna ett öppet och demokratiskt samhälle.

Kolla lite om utrottningen stället för att porrsurfa. Det finns mycket material på Youtube.
Citera
2021-04-14, 21:23
Medlem
hakro807s avatar
För det första går det argumentera för att det funnits betydligt värre folkmord, både i absoluta nummer och som andel av befolkningen. Men detta hör egentligen inte hit, utan det sjuka och riktigt skrämmande är tanken på att förbjuda en uppfattning. Bland alla förslag som lagts under sista åren kan detta vara det mest skrämmande därför att det visar en sådan total avsaknad av respekt för grundläggande mänskliga rättigheter.
Citera
2021-04-14, 21:24
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Att ”riktig kommunism aldrig har provats”. Den förnekelsen har medfört att vi har kommunister i riksdagen, trots att den ideologin spöar nazisternas dödstal med hästlängder. Är det här för avancerat för dig?

En annan sak som förnekas är att islam är en mordisk religion.
Hehe pajas jag är ej kommunist.
Vem förnekar kommunismens offer menar du? (förutom uppenbara ryska regimen)
Citera
2021-04-14, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Om man skall kunna mötas som medmännskor i en debatt eller diskussion så måste en viss verklighetsuppfattning överenstämma. Menar du på allvar att nazisterna inte utrotade judar under 40 och 40-talet? Det handlar inte om rätten att säga vad man vill, det handlar om att inte göra om det.
Jag menar ingenting och är inte intresserad av att räkna lampskärmar. Jag vill bara känna att jag inte måste tycka på ett visst sätt bara för att någon annan säger det.
Citera
2021-04-14, 21:25
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Visst är det skönt att kunna göra det utan att behöva släpas inför domstol?

Men det är helt fel eller hur? Hur skulle man kunna hålla en diskussion om man inte förstår att USA invaderade Irak?
Citera
2021-04-14, 21:25
Medlem
Talespins avatar
Den internationella judemaffian har pushat för detta under en längre tid.

Deras desperation tyder på att de försöker dölja sanningen

Tyvärr för deras del så skulle folk ifrågasätta "förintelsen" ännu mer om det här blir verklighet. Det skulle sannolikt bli 100x så många "förnekare" inom ett par år.
Senast redigerad av Talespin 2021-04-14 kl. 21:29.
Citera
2021-04-14, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe pajas jag är ej kommunist.
Vem förnekar kommunismens offer menar du? (förutom uppenbara ryska regimen)
Du är för korkad för det här, jag har ingen lust att leda runt dig och påvisa självklarheter.
Citera
2021-04-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
Nu ska du få höra.

En förfader tillbringade tid i några olika KZ, kom dock därifrån levande. Han ansökte efteråt om skadestånd för lidandet han fått utstå i lägren, men blev nekad. Jag blev långt senare nyfiken på varför han blev nekad skadestånd, så undersökte saken. Fick tag på både dokument och insatta, högt uppsatta, personer. Svaret jag fick var att min förfader inte tillhörde någon av de folkgrupper som var berättigade till skadestånd. Han var alltså inte jude, zigenare etc. (fick några till uppräknade för mig som jag inte minns nu).

Så denna nya lag, som garanterat blir verklighet, ska den skilja på folkgrupper måntro? Eftersom man vill ha in HMF, men samtidigt tillhörde inte alla plågade eller döda en skadeståndsberättigad folkgrupp... Så kanske vore det då fortsättningsvis okej att förneka förintelse av min förfaders folkgrupp under WW2? Inte för att jag personligen har något intresse av att förneka något, men bra snurrigt detta.
Mycket intressant och talande. Men jag är inte förvånad. Det är helt uppenbart att vissa folk anses mer värda än andra. Särskilt ett.
Citera
2021-04-14, 21:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack

Det är väl därför Lööf inte kan samtala med Åkesson, förbjud Åkesson eller Lööf?

Vi måste inte förneka förintelsen för att vara emot inskränkningar i yttrandefriheten eller för rätten att påstå precis vad man vill.

Det handlar om att S försöker utradera en opposition genom att förbjuda dennes argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in