Citat:
Ursprungligen postat av
Tandguld
Redan 1986, dvs för 35 år sedan, fanns med andra ord tydliga ’indikationer’ (=>mord) om vad islamistisk ’kultur’ och ’heder’ kan innebära. Visst, alla muslimer agerar inte så här. Men på tok för många.
Ändå har svängporten till Sverige varit mer eller mindre öppen. Och muslimernas intåg har medfört fler problem än ’bara’ hedersmord. Gruppvåldtäkter. Förnedringsrån. Gängkrig med oskyldiga offer. Etc, etc
Heja Sverige.
Ledsen för OT men det fall som tråden handlar om framstår som en parantes i det perspektivet. Och det, tyvärr, oavsett om BO var gravid eller ej.
Jag såg detta på svensk fall för FBI. Som jag förstod det så gick mördarna fria pga att det fanns väldigt liten kunskap om hedersmord vid tiden för brottet. Bafreen hade flera hårstrån med rötter på sig, vilket tydligen ska vara vanligt vid hedersmord och ett tecken att familjen återfått sin heder sa de i programmet.
Jag tycker att det är lite märkligt att fallet inte löstes efter programmet. De tog ju reda på en hel del som skulle kunnat fälla mördarna.